Xbox 360 Flopp i Japan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
utom RE och DMC då tex.

Jo givitvis finns det undantag men de action titlarna stog ju rätt mycket utanför de vanliga action liren . RE och DMC var ju helt banbrytande när de kom vilket skapade en stor fanbase . Men annars så har animal crossing till ds sålt mycket bättre än re4 till ps2 .

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem

Det är ju ingen hemlighet att japaner inte kan spela det folk i andra länder gör:

Microsoft kanske skulle ha släppt:

"Japanskaskolflickslärar-Simulatorn"

Godzilla in Bill Gates land

Rosa-kaniner på luftballongstur

"Äta upp andras ögon så man blir en super-manga med världens största ögon spelet"

Permalänk
Medlem

Vilken integritet japanerna har, att vänta på spel dom gillar. En annan köpte en 360 bara för att kontrollen är trådlös, sen att mitt spel kommer i mars, det är en annan historia...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
spelar ingen roll. XBox säljer dåligt i Japan av samma anledning som Cadillac gör det.

så sant!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Det är ju Nintendo som är moneymakers.

AI? Hahaha, Nintendo... AI *asgarv*
Grafik? hömm hömm
Leveldesign? eeeeeeeeeeeek (visst den kan vara okej, MEN, den är så äckligt enkel)
Story/Script? BAWHAHHAHHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAH.....
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Fysik? Plopp plopp -_-
Spelkänsla? Kanske det, men jag har spel som har allt ovan och spelkänsla.

Orka Nintendo...
Men visst, folk kan spela det, låt de.

Om allt detta nu stämmer, varför köper folk fortfarande Nintendo? Det kan ju knappast vara av nostagiska skäl helt och hållet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII

Om allt detta nu stämmer, varför köper folk fortfarande Nintendo? Det kan ju knappast vara av nostagiska skäl helt och hållet?

Dunno, varför gillar folk att mörda människor? ^^

Finns sjuka människor överallt.

Permalänk
Medlem

Eller så kan det ju bero på att smaken verkligen är som baken... och nej, då syftar jag inte på hårig... ^^

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Dunno, varför gillar folk att mörda människor? ^^

Finns sjuka människor överallt.

Försöker du antyda att de som köper produkter av nintendo är sjuka?

EDIT: ok, jag tycker det är sjukt att folk vill betala ~4000kr för något som IMO inte ens känns som riktig next-gen. =/

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Bara jag eller någon annan som tyckte att Kantutjämningen på Cod 2 på Xbox360verkligen sög balle :S.. spelade det idag på SIBA och det var inte alls lika snyggt som jag trodde det skulle vara.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r

Försöker du antyda att de som köper produkter av nintendo är sjuka?

Nee, skämtar lite bara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
Bara jag eller någon annan som tyckte att Kantutjämningen på Cod 2 på Xbox360verkligen sög balle :S.. spelade det idag på SIBA och det var inte alls lika snyggt som jag trodde det skulle vara.

Är det snyggare på datorn? För jag tyckte demot jag testade var rätt snyggt.

Permalänk
Medlem

Ps3 kommer nog sälja som smör i japan:D

vi har två japaner i skolan som lär sig svenska. frågade dem om de spela tv spel o sånt.. och OM de gjorde... Dom hade verkligen varvat samtliga FF spel flera gånger..

Men fråga dom om xbox.. dom gillade inte xbox pga av att de va mycket dåliga speltitlar till xbox, vilket jag kan hålla med om till viss del (finns bra titlar åxå).
Och dom sa att dom nu sparar ihop till Ps3. de e ju en sak att köpa enheten.. men sen alla spel som ska köpas kosta mycket det med . Minst dubbelt så mycket som kostnade av konsollen sa dom

Men att xbox 360 floppade i japan e ju inget man tappar hakan för.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
Bara jag eller någon annan som tyckte att Kantutjämningen på Cod 2 på Xbox360verkligen sög balle :S.. spelade det idag på SIBA och det var inte alls lika snyggt som jag trodde det skulle vara.

håller med...men folk säger att det beror på tvinställningen.. men men

det är ju dom första spelen..lär ju dröja nåra år innan dom riktigt snygga titlarna kommer

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkSoul
håller med...men folk säger att det beror på tvinställningen.. men men

det är ju dom första spelen..lär ju dröja nåra år innan dom riktigt snygga titlarna kommer

Nä, 2-3 månader tills Oblivion kommer

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
Bara jag eller någon annan som tyckte att Kantutjämningen på Cod 2 på Xbox360verkligen sög balle :S.. spelade det idag på SIBA och det var inte alls lika snyggt som jag trodde det skulle vara.

Testade det idag på en lokal datorbutik, var inte direkt snyggt. Är faktiskt lite besviken över 360, synd nog. Blir intressant att se hur PS3 och Rev kommer att bli.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Hehe, har alltid hållt på Nintendo. Men till Gamecuben kom det så ohyggligt lite spel, även om de som kom var riktigt bra, säg 10-15 stycken.

Till PS2 verkar det dock utvecklas spel i tid och otid. Playstation _är_ väl populärare i Japan än Gamecube vad jag vet?

Om inte Nintendos nya konsoll blir väääldigt bra och revolutionerande med grymma spel så blir det nog faktist en PS3:a för mig. Visst, man kanske missar spel som Zelda och Mario, men då får man istället så många mer spel som är exklusiva till PS3an..

Man får väl hoppas att Nintendos nya konsoll blir billig så man kan köpa både den och en PS3a

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Älskar min lilla gamecube.. så söt den är pussa.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

PS3 har ju fördel eftersom alla japaner gillar göra spel till SONY vad det verkar och dom korta jävlarna gör det bra med

Jag är också besviken på 360 med tanke på filmern man fick se på E3 där alla tjata om att 360 filmerna var in-game och alla PS3 filmerna var enbart filmer.

Någon som kommer ihåg när xbox releasen var och att det läckte ut att alla screens från spelen hade Bill Gates slavar fått lära sig photoshop och snällt manipulerat alla bilder

Hoppas 360 tar sig då blir det köp men om det blir för nära PS3 releasen blir det nog se vad den går för. Bara man slipper råna bank igen som man var tvungen att göra för PS2 releasen. Fick ta på en av dom få som kom då men 4500 utan spel 1kontroll inget minneskort lockar faktiskt inte

Såg även Gamecube för runt 600 lappen hur mycket minus går igentligen Nintendo på varje såld konsol???

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk
PS3 har ju fördel eftersom alla japaner gillar göra spel till SONY vad det verkar och dom korta jävlarna gör det bra med

Jag är också besviken på 360 med tanke på filmern man fick se på E3 där alla tjata om att 360 filmerna var in-game och alla PS3 filmerna var enbart filmer.

Någon som kommer ihåg när xbox releasen var och att det läckte ut att alla screens från spelen hade Bill Gates slavar fått lära sig photoshop och snällt manipulerat alla bilder

Hoppas 360 tar sig då blir det köp men om det blir för nära PS3 releasen blir det nog se vad den går för. Bara man slipper råna bank igen som man var tvungen att göra för PS2 releasen. Fick ta på en av dom få som kom då men 4500 utan spel 1kontroll inget minneskort lockar faktiskt inte

Såg även Gamecube för runt 600 lappen hur mycket minus går igentligen Nintendo på varje såld konsol???

Den blir antagligen ganska mycket dyrare än 4500kr.

Och vilka 360-filmer från E3 var inte in-game? Som de direkt sa att var in-game då? De flesta var ju inte direkt imponerande om man jämför med spelen... (tex PDZ)

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk
PS3 har ju fördel eftersom alla japaner gillar göra spel till SONY vad det verkar och dom korta jävlarna gör det bra med

Jag är också besviken på 360 med tanke på filmern man fick se på E3 där alla tjata om att 360 filmerna var in-game och alla PS3 filmerna var enbart filmer.

Någon som kommer ihåg när xbox releasen var och att det läckte ut att alla screens från spelen hade Bill Gates slavar fått lära sig photoshop och snällt manipulerat alla bilder

Hoppas 360 tar sig då blir det köp men om det blir för nära PS3 releasen blir det nog se vad den går för. Bara man slipper råna bank igen som man var tvungen att göra för PS2 releasen. Fick ta på en av dom få som kom då men 4500 utan spel 1kontroll inget minneskort lockar faktiskt inte

Såg även Gamecube för runt 600 lappen hur mycket minus går igentligen Nintendo på varje såld konsol???

nintendo är väll den ända som inte gåt back på själva konsollen.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mlonnqvist
Det finns "typiskt" japanska spel till xboxen, några av dem tas upp i den här artikeln på xbox-se. Det finns fler exempel, bl.a. Mahjong som av någon underlig anledning aldrig släpps utanför Japan.

Men, däremot har xboxen klart färre typiska japanska spel, inklusive de typer av spel som vi ofta ser i väst (ex.vis den japanska varianten av rollspel)

De främsta anledningarna till att det går kasst för Xboxen i japan är IMO:

1. Storleken; I Japan är storleken på elektronik ett försäljningsargument. Kan något göras av flera olika apparater så väljer man den minsta; varför tror ni exempelvis olika internettjänster är så populära på mobiltelefoner i Japan men floppat i övriga världen? För att här köper vi en dator för att "kunna surfa lite". Det var därför jag blev så förvånad över att xbox360 var nästan lika stor som xbox.

2. Få japanska spel; det saknas helt (eller nästan helt) J-RPG, musikspel, sällskapsspel, dating-sim och andra spel som (bortsett från J-RPG) knappt existerar i väst.

3. Lojal hemmamarknad. Atari 2600 såldes på den japanska marknaden innan NES kom; den floppade. NES gick åt som smör i solsken. Japaner tar gärna in utländska influenser och lär sig av utländska aktörer, men de köper gärna japanskt. Sedan har Japan länge haft ganska kraftiga skyddstullar vilket skyddat den inhemska marknaden, och detta har byggt upp en struktur som fortfarande gagnar inhemska produkter.

Väääldigt sant håller totalt med, vist J-RPG är nog den större grenen av de du beskrev, dating sim spelas mest till PC där, faktum är att ifall du går in i en PC-spel affär där, så 90% av alla lir är dating sim o.s.v sen kanske du hittar ett litet hörn med lite andra spel... men aja.

Samt vist storleken har grymt stor betydelse, de bor mycket trängre en vad vi gör

Lite andra skilnader mellan Japan och väst värden är faktist att störe delen av de konsumenter som köper elektronik är faktist tjejer, faktum är att det knappt är några killar alls, vist killar spelat spel fortfarande :P.

Samt URL'n du postade, vissa av de liren är inte enns xbox exklusiv, t.ex. Tenerezza som är betydligt bättre till PC helt underbart spel. http://www.aquaplus.co.jp/tene/ de släptes ungefär samtidigt

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

fiaskot är fullständigt ja. dom kunde ha koncentrerat sig på EU eller US istället och sluppit reta upp folk här.

Citat:

The train wreck that is the 360 Japan Launch continues. Unloved 360s consoles collect dust, and retailers are unable to return those unwanted Xbox 360s to Msoft due to contractual obligations. To cut loses and cover their arses, stores are left with no choice but to offer discounts. The originally 38,800yen (about $350 US) consoles have been lowered to 18,800yen (about $150 US) with Internet Service Provider contracts so that the shop could get some kickback money from the IP. And this is what, four days from launch?

http://www.kotaku.com/gaming/xbox-360-japan-launch-guide/inde...

lugn bara, dom står kvar.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deltaxy
Det är ju ingen hemlighet att japaner inte kan spela det folk i andra länder gör:

Microsoft kanske skulle ha släppt:

"Japanskaskolflickslärar-Simulatorn"

Det vore grymt hett med ett sånt spel, tänk om man fick designa sin egen skolflicka ^^

Nu går jag helt OT, men MugiMugi, varför finns det inte en ENDA japansk sida som inte ser ut ungefär som den du postade ?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Klantigt av MS att sälja så många i Japan när de ändå inte blir uppköpta. Medan den är slutsåld överallt i Europa och Amerika Många fler som faktiskt vill ha den skulle ha fått tag på en om de hade gjort det som alla kunde förutse. Dåligt, MS!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Äh Japanerna är konstiga och det vet vi!
Dom sitter i garderoberna och kåtar upp sig till sina små lekspel på GameCube.

Och anledningen till att Cadillac, BMW, Benz osv inte säljs där beror på dom hårda kraven när det gäller import.

Nu kommer antagligen någon Gamecube-fanboy med anime-avatar att gnälla men jag ber er att se det första stycket med en gnutta ironi

//Håkan

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Skulle man inte kunna beställa en Premium från Japan för $150?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Skulle man inte kunna beställa en Premium från Japan för $150?

Xbox 360 är regionsfri, dock gör inte alla utvecklare sina spel regionsfria...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Xbox 360 är regionsfri, dock gör inte alla utvecklare sina spel regionsfria...

Doh...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men skeppa hit skiten, min xbox, ps2 och gamecube börjar längta efter en ny vän i tv-bänken.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Det vore grymt hett med ett sånt spel, tänk om man fick designa sin egen skolflicka ^^

Nu går jag helt OT, men MugiMugi, varför finns det inte en ENDA japansk sida som inte ser ut ungefär som den du postade ?

Tja... kanske inte riktigt det du är ute efter men testa Artificial Girl 2

Där kan man skapa sin fantasi tjej.... klä ut henne till skolflicka (bland annat)..... och sätta på henne