Recension -> AcoustiCase AC C6607B [BILDER]

Permalänk

En sak jag undrar över är om man skulle få plats med ThermalTake Bigwater i detta chassit. Tror du det går Frantic? Vilken Serie följer du? Jag har sett TV-serien med Jubei och Ninjascroll. Finns det fler?

Permalänk
Medlem

Är det denna du tänkte på?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=36229&ref=Buggy så tror jag det. Lite trångt visst men inga problem skulle det vara.

Offtopic: Ninja Scroll filmen samt serien med samma namn. Så jag gissar att det är den.
-> http://www.discshop.se/LIVE/shop/img/omslag/front_large/37568...
-> http://www.discshop.se/LIVE/shop/img/omslag/front_large/40264...
-> http://www.discshop.se/LIVE/shop/img/omslag/front_large/41167...

Ser nu att de fått in sissta DVD:n najs ..... beställd

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Frantic: Vad jag menar är att chassit inte är så rymligt i djupled(alltså från baksidan till framsidan av chassit).

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk

japp, det var det kitet jag menade

Permalänk
Medlem

Mer off topic:

Är Ninja scroll serien lika bra som filmen?

Permalänk

Tror jag skall köpa detta faktiskt :).

Har dock ett par frågor först.

1. Hur är plåtarna som sitter på de externa platserna, är de välvda eller helt platta?
2. Hur många 5.25" dämpningar finns det?
3. Jag ser att det är lite trångt i lådan, som någon sa förut är den inte så djup innåt från fronten sett. Är detta något stort problem ifall man har ett vanligt ATX kort. Om man har mer än två diskar blir det svårt att få plats med allt?
4. Är chassit smidigt att jobba med efter dett att komponenter satts in, jag menar byte av HD, grafikkort eller 5.25" enheter? Eller måste man montera av vissa delar för att kunna arbeta?

Tack på förhand
/ SKURT

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

1. Platta
2: Det följde med tre om jag inte minns fel.
3. Jag kör tre diskar och ett radeon 9800 pro, och det är inget större problem. Man får lirka lite med kablarna bara
4. Jag tycker att det är bra att jobba i. Men för att installera 5.25 enheter så måste man ta av täckplåtarna i både stål och plastfrotnen. Inga somhelst vassa kanter eller så. Sen är båda 3.5 racken borttagbara vilket är en stor fördel.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk

Låter som ett klart köp då Skall bara lacka om min fläktkontroll innan dess då :).

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz
Frantic: Vad jag menar är att chassit inte är så rymligt i djupled(alltså från baksidan till framsidan av chassit).

Aha. Näe det lbev lite trångt för ena hd:n som jag visade. Men S-ATA fixar det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
japp, det var det kitet jag menade

Ok, tor du får plats med den utan ngt problem....... eller .... jo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Mer off topic:

Är Ninja scroll serien lika bra som filmen?

Jag tycker serien är riktigt trevlig. Filmen 5+ Serien hmmm 4+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Tror jag skall köpa detta faktiskt :).

Har dock ett par frågor först.

3. Jag ser att det är lite trångt i lådan, som någon sa förut är den inte så djup innåt från

Tack på förhand
/ SKURT

2st

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz

2: Det följde med tre om jag inte minns fel.

Nej bara 2 st. Var en sak som jag tyckte var negetivt... Men då fuick jag samtidigt någon plats att göamma lite kablar.

EDIT: "Alex Del Piero" -> http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=44100...

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Hämta chassit från webhallen idag. I min iver att byta chassi ser det ut som om jag lyckades förstöra min HDD. Bios hittar den i alla fall inte och jag vet säkert att jag kopplat rätt. Blir väl att åka tillbaka till webhallen o köpa ny

Ska testa att montera om allt först...

Fint chassi i alla fall

Permalänk
Medlem

Har ett AcoustiCase, och ja.. Det är kanonkvalité!

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Hämta chassit från webhallen idag. I min iver att byta chassi ser det ut som om jag lyckades förstöra min HDD. Bios hittar den i alla fall inte och jag vet säkert att jag kopplat rätt. Blir väl att åka tillbaka till webhallen o köpa ny

Ska testa att montera om allt först...

Fint chassi i alla fall

Lugn, lugn. I din "iver" låter det som fler delar kan gå sönder

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Har spenderat ganska myckte tid nu med huvudet i datorn på grund av HDD krashen som ni förstår. När min blick föll på moderkortet såg jag till min stora förvåning att jag inte sitter på Abit NF7-S v2 som jag trodde utan NF7 v2. Visste inte äns att NF7 utan S fanns med version 2! Fan då kan man alltså inte köpa en SATA disk utan måste köra på IDE. fan va surt. Känns trist att man måste köpa ngt gammalt nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Har spenderat ganska myckte tid nu med huvudet i datorn på grund av HDD krashen som ni förstår. När min blick föll på moderkortet såg jag till min stora förvåning att jag inte sitter på Abit NF7-S v2 som jag trodde utan NF7 v2. Visste inte äns att NF7 utan S fanns med version 2! Fan då kan man alltså inte köpa en SATA disk utan måste köra på IDE. fan va surt. Känns trist att man måste köpa ngt gammalt nu

IDE diskarna presterar ist lika bra som S-ATA vad man tappar på är luftflödet, eftersom IDE sladdarna är så mycket större.

Du får skriva en rad sedan vad du tyckte om chassit. Visst var det ingen Dell kopia

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Ja gärna fler synpunkter på chassit :). Tror jag beställer ett efter det att jag har flyttat, blir enklast så :).

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

jag har ett...gillar det skarpt...

Visa signatur

Till hemmabion: ASRock 3D Vision 156B + SSD
Stationära: Dell Inspiron 580 MT
Bärbara: Sony Vaio VGN-AR51J
I skrubben: Asus P5AD2 Premium, P4 3.2GHz, 2048MB DDR2, XFX GeForce 7950GT m.m

Permalänk
Medlem

GBG-SKURT: Det är inte så mycket att snacka om, chassit äger, om det passar dina behov dvs:). Jag menar, ska du ha 10 diskar och dubbla cpus så finns nog bättre chassi, likaså om du ofta lanar, men för alla andra så är det nog utmärkt.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haz165
jag har ett...gillar det skarpt...

Din dator måste vara nästintill knäpptyst. Om man tittar på datorn i sign så verkar den inte ge ifrån sig mycket. Vad kör dyu med för 120mm fläktar?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Din dator måste vara nästintill knäpptyst. Om man tittar på datorn i sign så verkar den inte ge ifrån sig mycket. Vad kör dyu med för 120mm fläktar?

Vad kör du själv med?

Jag kör med 2st Everflow 18 dba. Min CPU fläkt låter ungefär lika högt.

Har skaffat ny HDD nu, allt trivs bra nu i det nya chassit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz
GBG-SKURT: Det är inte så mycket att snacka om, chassit äger, om det passar dina behov dvs:). Jag menar, ska du ha 10 diskar och dubbla cpus så finns nog bättre chassi, likaså om du ofta lanar, men för alla andra så är det nog utmärkt.

Jo jag antar det, sitter på två hårddiskaroch detta komma räcka för mig ett bra tag :).
Lanar gör jag inte ofta men det spelar ingen roll egentligen, kommer bo i lägenhet med hiss i vilket fall som helst :p.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Din dator måste vara nästintill knäpptyst. Om man tittar på datorn i sign så verkar den inte ge ifrån sig mycket. Vad kör dyu med för 120mm fläktar?

japp, den är skapligt tyst...inget man stör sig på... kör adda fläktar...
men temperaturen bli kanske lite hög... funderar på om jag ska fixa en 120 i toppen av lådan...får se..

Visa signatur

Till hemmabion: ASRock 3D Vision 156B + SSD
Stationära: Dell Inspiron 580 MT
Bärbara: Sony Vaio VGN-AR51J
I skrubben: Asus P5AD2 Premium, P4 3.2GHz, 2048MB DDR2, XFX GeForce 7950GT m.m

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haz165
japp, den är skapligt tyst...inget man stör sig på... kör adda fläktar...
men temperaturen bli kanske lite hög... funderar på om jag ska fixa en 120 i toppen av lådan...får se..

Inget som stör?! Tycker den ska vara supertyst. Jag har värre saker i mitt och jag tycker den spinner som en "kissemiss"

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Inget som stör?! Tycker den ska vara supertyst. Jag har värre saker i mitt och jag tycker den spinner som en "kissemiss"

ja, det finns inget som jag kan störa mig på ljudmässigt... jag är helt nöjd, inget att klaga på... inga problem med att sova med datorn på...

Visa signatur

Till hemmabion: ASRock 3D Vision 156B + SSD
Stationära: Dell Inspiron 580 MT
Bärbara: Sony Vaio VGN-AR51J
I skrubben: Asus P5AD2 Premium, P4 3.2GHz, 2048MB DDR2, XFX GeForce 7950GT m.m

Permalänk
Medlem

Morannon: Om du inte redan gör det, kör everflowfläktarna på 5v. De är på tok för högljudda för en tyst dator annars. Det där med 18dB måste vara något deras tekniker kom på när de hade tagit droger eller nåt.

Min dator är iaf såpass tyst att det enda jag stör mig på i ljudväg är hårddiskarnas idleljud. Framförallt min 200gb 'cuda. Föredrar lugnt min samsung framför den, spec iom att jag kör de två raidade.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haz165

ja, det finns inget som jag kan störa mig på ljudmässigt... jag är helt nöjd, inget att klaga på... inga problem med att sova med datorn på...

Tänkte fel. Klart du är nöjd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz

Min dator är iaf såpass tyst att det enda jag stör mig på i ljudväg är hårddiskarnas idleljud. Framförallt min 200gb 'cuda. Föredrar lugnt min samsung framför den, spec iom att jag kör de två raidade.

Kör på hitachi och jag hör dem inte alls. Liteknaster om man börjar flytta stora filer. annars inget.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa en everflow 80mm 15 dba till min whisperrock IV och köra mina 2 everflow 120mm på 5,5V lär bli varmt och tyst

Permalänk

haha jag har 7st 80mm 15dba everflow ska ha ett litet förråd man vet aldrig när man ska börja ge sig in i moddnings-världen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Tänkte köpa en everflow 80mm 15 dba till min whisperrock IV och köra mina 2 everflow 120mm på 5,5V lär bli varmt och tyst

Nu får du byta ut bilden i "signen"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
haha jag har 7st 80mm 15dba everflow ska ha ett litet förråd man vet aldrig när man ska börja ge sig in i moddnings-världen

Sant, sitter på ett fulltower (ouppackat) och ett miditower som jag tränar mina dremmelskills på

Edit: "Fejkdremmelskills"

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

haha Frantic, nu får du posta bilderna jag skickade på chassit

Permalänk

jag är ytterst nöjd med mitt C6607.

jag kör med 2x Nexus 120mm och Arctic Freezer 64 kopplat till ASUS QFan, nedklockad 3200+ till 1GHz med CoolnQuiet.
Seasonic S12-nätagg.

resultat:
32 grader cputemp idle, jävligt tyst. största problemet är surr i högtalarna och en hårddisk med mkt sökljud.

Visa signatur

Laptop: Ascentia 800n | 50MHz Intel i486DX2 | 8MB RAM | 300 MB HDD
WS: Venice 3200+ | SeaSonic S12-430W | AC Freezer64 | 1GB RAM | 5200RPM 80GB 2.5' HDD | GF6600GT passivt | ASUS A8N-SLI
Srvr: mini-itx Via C7 1.2GHz passiv + PSU i en papplåda