Permalänk

kan inte någon moderator gå in och säga åt folk att sluta diskutera trådskaparens pengar och budget! han har köpt en dator, han har data intresse, han vill dela med sig hur det är att sätta ihop och klocka m.m. sin nya dator!!
vill man inte se det så titta inte!

Permalänk

jag är ruggigt avundsjuk faktiskt måste jag erkänna. Men det är bara att gratulera, ska också bli kul att kolla in testerna sedan.
Sen till alla andra som klagar att han slösar en massa pengar på en dator: han har ett intresse för datorer, låt han ha det då. Ni har säkert intressen som han inte har, ska han då börja klaga på era intressen? Klaga på hur ycket det kostar osv. Skärp er!

Permalänk
Medlem

Måste säga att de e en riktigt nice dator du skaffat dig AlienCobra Har man en sån så kan man inte vara annat än nöjd (förutom då räkningen kommer kanske)

till många andra: Kan inte ni ge fan i att skriva meningslöst skit i trådar och klaga på folk att dom lägger ut en jäkla massa pengar på sina datorer? Alla lägger olika mkt pengar på sina intressen. Tänk på mig som körde motocross som mindre där det kunde under högsäsong kosta runt 1000 spänn bara i bensinpengar per vecka (till hojjen, inte bilen). På en sommar blir det en del. Så kom inte med sånt skitsnack nu!

Visa signatur

:)

Permalänk

OH FY FAN!?

Rånade du tomteverksta'n eller?

Permalänk

Inte dåligt med pengar du har laktut för din dator men jag antar att det är ditt stora intresse så varför inte.

Lycka till...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk

jag tror Definetivt på fps drop i smoke på cs

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk

Det ska bli intressant att se bechmark i 3DMARK05. Över 15000 Poäng borde jag få. Det skulle vara nice, om jag slår nuvarande tvåan i SMPC-2005. Fast han har 15824 poäng.

http://www.nordichardware.se/smpc2005/?sida=8

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Va du snålade på minnerna skulle lätt tagit 2gb:P

Visa signatur

Vista is (the) shit

Permalänk

Jag kommer inte att köra nåt tyngre spel, som F.E.A.R mm i nuläget. Därför ser jag inget behov av 2x1024MB. Men om jag ska byta, så blir det nog ett par >>>OCZ EB DDR PC-4000 2x1024MB Platinum Edition Dual Channel Kit. Om inget bättre kommit ut förstås.

http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_eb_ddr_pc_40...

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

dregel.. dregel... dregel.. dregel...

Vill du veta en rolig sak? så mycket som du har lagt ut på bara ditt chassi.. så mycket har inte ens min dator kostat...

Eller så kan man säga som så att när detta bygget är klart har de kostat 10gånger mer än min dator..

Men men.. väldigt hett bygge.. "Hoppas du blir nöjd med den"...

Förresten.. jag har ett spel som jag vet att du absolut inte kommer och kunna spela.. Djungelboken från 1995 eller nått sånt.. ligger på typ 6disketter och det laggade på min upphittade dator, det var en 100mhz med 16mb grafikkort... har aldrig varit med om något värre lagg förut.. fy fan säger jag bara...

och en sak till.. kommer detta vara något som du kommer och bygga på och uppgradera så fort det kommer ut nytt, eller du lär köra på detta nu ett bra tag, så du köper nytt när den inte börjar hänge med på spelen längre..

Permalänk

ja jag har en liten fråga!
vad jag sett och själv lyckats förstå så har du ett data intresse!

men har du något intresse inom spel, eller handlar det mer om data i allmänhet... har du någon inriktning, moddning, klockning, musik, grafik?

du har ju köpt en dator som är super duper bra! (idag) men har du några planer för datorn eller är det mer en tillfredställelse?

som NZXTGaming sa: kommer detta system vara något du kommer att uppgradera eller när det väl är färdigt så "sparar", "väntar" tills nästa generations delar kommer och då kanske plockar ihop ett till litet monster?!

Permalänk
Inaktiv

hjarterkung...
Jag ser att din dator är mycket bättre och dyrare än min.
Varför har du köpt en bättre dator än vad jag har?
Du har ju köpt en dator som är super bra! (idag) men har du några planer för datorn eller är det mer en tillfredställelse?

Skärp er för fan!
Vad spelar det för roll?
OK låt oss säga att killen (äh han e ju gubbe :0) har mindervärdeskomplex och vill vara bättre än er, kan inte era egon förlåta det och låta det passera?!! MÅSTE ni ifrågasätta hans syfte? Fattar ni inte att man kan bli besvärad av frågor som: Hur mycket tjänar du? Vad jobbar du med? Varför har inte jag råd med det där för? För det är precis det ni håller på med era f*********e &%#&&%¤/

ÅHHH! Låt han vara ifred och beundras av den totala idiotin att handla en data för 50.000! Trots vetskapen att den kommer vara värd hälften ungefär samtidig som den trillar ned i brevlådan.

Det är en hårfin gräns mellan ett geni och en dåre!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
ja jag har en liten fråga!
vad jag sett och själv lyckats förstå så har du ett data intresse!

men har du något intresse inom spel, eller handlar det mer om data i allmänhet... har du någon inriktning, moddning, klockning, musik, grafik?

du har ju köpt en dator som är super duper bra! (idag) men har du några planer för datorn eller är det mer en tillfredställelse?

som NZXTGaming sa: kommer detta system vara något du kommer att uppgradera eller när det väl är färdigt så "sparar", "väntar" tills nästa generations delar kommer och då kanske plockar ihop ett till litet monster?!

Jag har blivit mer intresserad av modding och klockning, men inte extrem överklockning. Det som "kinc" och "Crotale" utför, är jag inte intresserad av, utan mer vardagsklockning. Jag ska spela spel, spela musik och se på film med den. När det gäller uppgradering, så är det 2x1024 stickor och nya Raptordisken på 150GB, med 16MB casheminne och SATA2. Sen får vi se hur den nya Nvidia G71 utvecklas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HorselJock
OK låt oss säga att killen (äh han e ju gubbe :0) har mindervärdeskomplex och citat: Låt han vara ifred och beundras av den totala idiotin att handla en data för 50.000! Trots vetskapen att den kommer vara värd hälften ungefär samtidig som den trillar ned i brevlådan.

Det är en hårfin gräns mellan ett geni och en dåre!

Tack för "påhoppet" HorselJock och ditt sätt att vara hånfull.

Som Swec medlem så ser jag samma "röda" tråd. Att man försöker hitta komponenter, till ett lågt pris. Som man överklockar till en motsvarande, mycket dyrare komponent. Man hjälps åt för att få mer för pengarna, när det gäller prestanda.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

horseljack, jag ber om ursäkt ifall jag uttryckte mig oklart jag var bara intresserad av vad aliencobra skall ha datorn till!
jag själv älskar sånna här trådar, gillar att se folk bygga datorer på olika sätt! jag kommer nog lämna tråden då den börjar klockas och det blir massa siffror och mass 3dmarktest, sådant fattar jag inget av och bryr mig inte om!

aliencobra: det moderkortet du köpte klarar det sata2?
liten frågar från en nybörjare, du kanske ser på mitt moderkort ifall det klarar sata2 eller bara vanliga sata

saftigt att uppgradera till 7100, visserligen kanske en tid tills des. men grafikkort är ju tyvärr inte den billigaste delen i datorn!

egentligen läskigt hur grafikkortet kan kosta lika mycket som hela datorn i övrigt kostar....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
aliencobra: det moderkortet du köpte klarar det sata2?
liten frågar från en nybörjare, du kanske ser på mitt moderkort ifall det klarar sata2 eller bara vanliga sata

saftigt att uppgradera till 7100, visserligen kanske en tid tills des. men grafikkort är ju tyvärr inte den billigaste delen i datorn!

egentligen läskigt hur grafikkortet kan kosta lika mycket som hela datorn i övrigt kostar....

Ja mitt klarar SATA-2 och vad menar du med 7100???

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

hm jag satt nog och tänkte på nvidia geforce 7100 som troligtvis nästa grafikkorts serie kommer att kallas vad jag förstått... men vid närmare eftertanke så borde det vara 7900 och då inser jag att jag pratat bort mig totalt.
du sa en sak, jag svarade med något helt annat:)

de du den var du inte beredd på:D

Permalänk

Jag vet bara att chipset heter G71 och logiskt borde kortet troligtvis heta 7900. Men som sagt allt är inte "logiskt".

Vilket var jag inte beredd på?

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

så sant så sant!
nä nu får det va slut för ikväll!
god natt och god jul!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HorselJock
hjarterkung...
Jag ser att din dator är mycket bättre och dyrare än min.
Varför har du köpt en bättre dator än vad jag har?
Du har ju köpt en dator som är super bra! (idag) men har du några planer för datorn eller är det mer en tillfredställelse?

Skärp er för fan!
Vad spelar det för roll?
OK låt oss säga att killen (äh han e ju gubbe :0) har mindervärdeskomplex och vill vara bättre än er, kan inte era egon förlåta det och låta det passera?!! MÅSTE ni ifrågasätta hans syfte? Fattar ni inte att man kan bli besvärad av frågor som: Hur mycket tjänar du? Vad jobbar du med? Varför har inte jag råd med det där för? För det är precis det ni håller på med era f*********e &%#&&%¤/

ÅHHH! Låt han vara ifred och beundras av den totala idiotin att handla en data för 50.000! Trots vetskapen att den kommer vara värd hälften ungefär samtidig som den trillar ned i brevlådan.

Det är en hårfin gräns mellan ett geni och en dåre!

Kille, gubbe, tant, liten pojk, vad spelar det för roll om någon av dom köper en dyr dator?
Har dom pengar och intresse så varför inte? Det finns folk som köper en jätte dyr tv och Bang & Olufsen prylar för flera hundra tusen, när jag sitter här med högtalare för 10k och är nöjd, men inte klagar jag på dom för det? Alla har olika intressen och olika mycket pengar, ge upp.. Han har hur grym dator som helst , och vem skulle inte vilja lira på den
Ge oss bilder och benchs!

Permalänk
Medlem

Vilka underbara reflektioner man kan göra efter att ha läst igenom en hel sån här tråd
Har läst igenom hela tråden, och Malmedahls tråd tidigare och många andra trådar om 30k> byggen. Och det slår mig varje gång hur många ytliga och idiotiksa personer som vistas på Swec. Och det som får mig ännu mer fundersam är va fan dom gör här, det här är ju vad Swec handlar om för guds skull! Jävla töntar alltså, blir fan förbannad när jag tänker på det... Om man är så inskränkt att man inte klarar av att se folk köpa en dator för 50000 ska man vara tyst, eller komma med något intelligent (inte "Pappa betalar?" eller "Skaffa ett liv").

Jaja, är ruskigt imponerad av din rigg iaf, sinnessjukt system
Men jag måste ändå säga att det var intressant att veta vad du jobbar som så jag tackar dig för att du skrev det, även om ingen egentligen har med det att göra
Synd bara att du går miste om njutningen att sätta ihop systemet själv, mmmm

Permalänk
Medlem

Riktigt vilddjur du bygger ihop AlienCobra.
Lycka till, hoppas du får många sköna timmar framför den.

Visa signatur

De som inte fick nog med uppmärksamhet som barn, kallas nu ordpoliser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HorselJock

Det är en hårfin gräns mellan ett geni och en dåre!

Ja vi förstår det nu efter ditt inlägg, så lyssna nu på genierna i tråden istället...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Sitter nog i denna tråd varje dag och beundrar allt som skrivs här. Hur långt har du nu kommit AlienCobra (eller ska jag säga den som sätter ihop systemet åt dig?) Jävligt schyst system alltså, finns inget mer att säga.

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Medlem

asså mer bilder säger jag bara gillar när bilder på grejjerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Vilka underbara reflektioner man kan göra efter att ha läst igenom en hel sån här tråd
Har läst igenom hela tråden, och Malmedahls tråd tidigare och många andra trådar om 30k> byggen. Och det slår mig varje gång hur många ytliga och idiotiksa personer som vistas på Swec. Och det som får mig ännu mer fundersam är va fan dom gör här, det här är ju vad Swec handlar om för guds skull! Jävla töntar alltså, blir fan förbannad när jag tänker på det... Om man är så inskränkt att man inte klarar av att se folk köpa en dator för 50000 ska man vara tyst, eller komma med något intelligent (inte "Pappa betalar?" eller "Skaffa ett liv").

Det kallas den svenska avundssjukan eller småglin......vilket ni vill faktiskt!

Snygg dator AlienCobra.

Permalänk
Medlem

F.E.A.R. lär nog flyta på ganska bra

Hoppas du blir riktigt nöjd med din dator när den är färdigbyggd och konfigurerad!

Hoppas dessutom att inga fler fjortonåringar skriver så nedsättande saker om vad allting kostar o.s.v.... För om man är femton år och äldre så bör man ju ha såpass mycket mognad i kroppen att man inte skriver sådant, även om man är lite avundsjuk (som jag också är ).

Permalänk
Gäst

Färdigsnackat om pengar och hans anledningar att köpa datorn. Flera sånna inlägg och varningar kommer att delas ut.

Bygg ihop monstret nu, har klickat på tråden varje dag nu! Inte för intet jag får en present ett par dagar innan julafton, jag har ju förfan inget tålamod!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Färdigsnackat om pengar och hans anledningar att köpa datorn. Flera sånna inlägg och varningar kommer att delas ut.

Bygg ihop monstret nu, har klickat på tråden varje dag nu! Inte för intet jag får en present ett par dagar innan julafton, jag har ju förfan inget tålamod!

Bra talat Bijan... god jul och ett onyktert nyår till dej....

Gäller dej också aliencobra

Permalänk

Tack för alla positiva kommentarer, det värmer i hjärtat. Jag är lika otåliga som alla ni andra och har försökt att förtränga varje sekund. Men han som ska bygga riggen, (Diablo) och överklocka åt mig har inte haft tid. Han är datatekniker och har med 2 andra en databutik. Just nu är det högsäsong och han bygger 5 riggar om dan. Han lägger in mycket övertid just nu, så det finns ingen tid över. Vår deal är att han bygger och klockar riggen. Detta mot att dom får ha den i sin butik, under en vecka som demoex.

Jag vill önska er alla en God Jul och att Tomten har fina julklappar till er.

Mvh Ali3nCobra

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlienCobra
Tack för alla positiva kommentarer, det värmer i hjärtat. Jag är lika otåliga som alla ni andra och har försökt att förtränga varje sekund. Men han som ska bygga riggen, (Diablo) och överklocka åt mig har inte haft tid. Han är datatekniker och har med 2 andra en databutik. Just nu är det högsäsong och han bygger 5 riggar om dan. Han lägger in mycket övertid just nu, så det finns ingen tid över. Vår deal är att han bygger och klockar riggen. Detta mot att dom får ha den i sin butik, under en vecka som demoex.

Jag vill önska er alla en God Jul och att Tomten har fina julklappar till er.

Mvh Ali3nCobra

OMG 1 vecka, det måste fan svida.. jag skulle fan byggt den själv av den enkla anledningen väntetiden plus att den ska stå som demoex en vecka, hade aldrig pallat.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.