Permalänk
Medlem

Tv-out hur?

Hej!

Jag har ett grafikkort vid namn HIS excalibur X800XL 256mb.
Och jag skulle vilja koppla datorn till tv:n för att kunna kolla på film på tv:n..

Jag kunde det med min gamla dator som hade Geforce kort, men jag kan inte med Radeon kort så bra, så snälla.. nån som kan det här hjälp mig!

Skriv gärna "från grunden"hur man gör det.. Vart man går in o.s.v..

Väldigt tacksam för svar!

//AG

Visa signatur

AMD ATHLON 64 X2 4800+
HIS RADEON X800XL 256MB ICEQ 2x1GB PC3200 - 760GB HDD

Permalänk

Jag har också ett X800XL
jag kopplar in sladden i tv-out-uttaget. (det lilla svarta runda) En s-vhs sladd ska man ha, och en konverterare till scart om man inte har s-videoingång på tvn som jag har. Ha tv+dator av när du kopplar in sladdarna.

Sedan är det bara att högerklicka på skivbordet och ta inställningar, markera skärm nr 2 och ta "utöka windowsskrivbordet till denna skärm"

sedan bör du ha skrivbordsbild (en "fortsättning på ditt skrivbord" ) på nån AV-kanal eller liknande.

Lycka till!
Nån annan får gärna skarva i om jag missat nåt

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Jag har också ett X800XL
jag kopplar in sladden i tv-out-uttaget. (det lilla svarta runda) En s-vhs sladd ska man ha, och en konverterare till scart om man inte har s-videoingång på tvn som jag har. Ha tv+dator av när du kopplar in sladdarna.

Sedan är det bara att högerklicka på skivbordet och ta inställningar, markera skärm nr 2 och ta "utöka windowsskrivbordet till denna skärm"

sedan bör du ha skrivbordsbild (en "fortsättning på ditt skrivbord" ) på nån AV-kanal eller liknande.

Lycka till!
Nån annan får gärna skarva i om jag missat nåt

Okej! tack så himmla mycket, ska testa det!

Men får du färg då eller?Och om jag inte skulle få färg vad ska man göra då?

//AG

Visa signatur

AMD ATHLON 64 X2 4800+
HIS RADEON X800XL 256MB ICEQ 2x1GB PC3200 - 760GB HDD

Permalänk

jag får färg, ja.

Då kan det bero på en massa saker. Det finns en rad trådar om det om du söker på "svartvit tv-out" eller liknande!

Lycka till!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

Jag testade att göra som du sa..

Jag gick in på inställningar och tog den andra skärmen, och det kom upp på tv:n fast det var svartvit och sen så kunde jag inte se några ikoner eller startmenyn eller nåt.. Det ända jag såg var min bakgrund.. Vad kan felet vara?

Tack på förhand!

Visa signatur

AMD ATHLON 64 X2 4800+
HIS RADEON X800XL 256MB ICEQ 2x1GB PC3200 - 760GB HDD

Permalänk

Startmenyn ser du inte, eftersom du får en utökning av skrivbordet, alltså bara med yta.

Finns program så man klonar bilden. Men jag vet inte namnet på nåt.
Jag får svartvitt på en AV-kanal och färg på en annan, så testa att byt.
Annars så sök på det på forumet. Det verkar vara ett vanligt problem

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Startmenyn ser du inte, eftersom du får en utökning av skrivbordet, alltså bara med yta.

Finns program så man klonar bilden. Men jag vet inte namnet på nåt.
Jag får svartvitt på en AV-kanal och färg på en annan, så testa att byt.
Annars så sök på det på forumet. Det verkar vara ett vanligt problem

Okej, men jag kan ju inte ens kolla på film, allt jag gör på dator skärmen syns inte på tv:n, på tv:n är det bara mus pekaren som syns oavsett vad jag gör!

Visa signatur

AMD ATHLON 64 X2 4800+
HIS RADEON X800XL 256MB ICEQ 2x1GB PC3200 - 760GB HDD

Permalänk

Du måste dra över filmprogrammet dit.... tvns skärm är inget mer än en förlängning av skrivbordet, precis som att du har två skärmar brevid varandra. Testa lite att dra över saker så får du se hur det funkar. Testar du ett spel brukar det komma upp en ruta där du får välja vilken skärm du vill köra spelet på.
Så kommer det tex upp på San Andreas ialla fall...
Experimentera lite så lär du dig! Jag hade aldrig kört med tv-out förut o "lärde"mig genom att testa mig fram

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Du måste dra över filmprogrammet dit.... tvns skärm är inget mer än en förlängning av skrivbordet, precis som att du har två skärmar brevid varandra. Testa lite att dra över saker så får du se hur det funkar. Testar du ett spel brukar det komma upp en ruta där du får välja vilken skärm du vill köra spelet på.
Så kommer det tex upp på San Andreas ialla fall...
Experimentera lite så lär du dig! Jag hade aldrig kört med tv-out förut o "lärde"mig genom att testa mig fram

Menar du att jag ska lägga filmer och sånt på skrivbordet eller?
Och vad menar du med att dra över filprogramet?

Visa signatur

AMD ATHLON 64 X2 4800+
HIS RADEON X800XL 256MB ICEQ 2x1GB PC3200 - 760GB HDD

Permalänk

Har för mitt att svartvitt kan betyda att TV:n inte har stöd för S-video. "Jag kan ha fel".

Permalänk

Du tar bara o flyttar över tex media player till andra skrivbordet genom att helt enkelt göra som när du flyttar alla andra fönster. Dra o släpp!
Det flourtanten sa kan också stämma. Du får kolla tvns spec och söka på forumet

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)