Permalänk

Broken Sword IV

Kanske old news men, det verkar som att det kommer ett nytt trevligt äventyr från serien Broken Sword.

Broken Sword - The Angel of Death.

Release 2006.

http://www.brokenswordtheangelofdeath.com/

Roligt att äventyrsmarknaden inte är helt stendöd.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

JAAAAAAAA.......detta spel ska köpas!!!
nästan dy skäms på den rackarens om laddar hem ett sånt här spel, vi måste ju stöda dom sissta otroligt fina mäniskorna som sitter och gör sånna här spel änn!

hoppas verkligen att dom kör ett "peka och klicka" i detta spel och inte piltagenterna.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Peka och klicka lär det ju inte bli. Fungerar ju inte annars med deras actionsekvenser tycker jag.

Permalänk
Medlem

*håller med Ragganof*

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

ÅÅÅÅ, jag trodde aldrig det skulle komma ut ett till i serien, det här är den bästa spelserien som någonsin har gjorts ! tack för infon !!

Visa signatur

667, the neighbour of the beast!

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte riktigt del 3 höll måttet men hoppas nu på att 4an blir bättre:)
Ska helt klart köpas..

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Jag tycker inte riktigt del 3 höll måttet men hoppas nu på att 4an blir bättre:)
Ska helt klart köpas..

Ja, lite för mycket omkringflyttande av lådor i 3an... Sen är det ju i mitt tycke oftast trevligare med peka/klicka i äventyr.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ja vi får verkligen hoppas att dom inte spinner vidare på trean utan gör det mer som dom två första i serien, helt klart en av dom bästa äventyrsserierna. Nu får man bara hoppas på ett nytt Gabriel Knight också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infelix
Nu får man bara hoppas på ett nytt Gabriel Knight också

Jo... Men vems är GK nu igen? Var det Sierra? Finns i så fall Sierra kvar (i den formen)?

Apropå din signatur ("You know how dumb the average guy is, right? Well, mathematically, by definition, half of them are even dumber than that.") är det väl dock inte "average guy" utan "median guy" som det där skulle gälla för, definitionsmässigt...?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

3an var helt klart bra, hoppas 4an blir ännu bättre:)

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
[B]Jo... Men vems är GK nu igen? Var det Sierra? Finns i så fall Sierra kvar (i den formen)?

Ja det var Sierra som utvecklade GK, skrivet/producerat av Jane Jenson, dock fick hon indirekt sparken av Sierra ungefär vid samma veva då Sierra inte var ägt längre av folket som startade upp bolaget (tror det var vivendi som köpte upp det) i den vevan bestämde sig då den nya ledningen att lägga ner nästan all verksamhet som sysslade med äventyspelsutveckling.

Hon jobbade dock ett tag (runt år 2003) med ett spel som vid arbetsnamn hette Project Jane-J hos bolaget The Adventure Company som bl.a utvecklat Syberia. Men tyvärr lades spelet ner innan det han bli färdigt.

Så tyvärr lär vi nog aldrig få se ett nytt GK då Sierra och Jane nog aldrig mer kommer jobba tillsammans och Sierra verkar inte längre vara intresserade av att ge sig in i den gengern som byggde upp företaget. Det verkar bara vara spel som HL som är viktigt för dom nu för tiden.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Yay! Det här spelet blir ett måste. Hoppas bara det inte blir lika lätt som 3an. Kändes som om det var gjort för 7åringar. Eller så är man helt enkelt arbetsskadad efter alla år med monkey island,broken sword, discworld och allt vad dom heter

Permalänk
Medlem

JAHOOOOOOOOOOOOO!! Älskade 2an och 3an, inte spelat 1an dock. Fasen, älskade humorn i dom spelen, \o/

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

En annan klassiker på gång: http://www.telltalegames.com/sam_and_max (i varje fall för oss "lite äldre").

Permalänk
Medlem

En grej jag läste om detta lir är att man inte behöver klicka runt för att leta efter prylar.. Istället är det gubbens siktlinje som gäller, det han ser framför sig visas då. Han ser ju inte runt hörn så man får ju flytta på sig. Den tiden när man letade med musen över hela skärmen verkar vara förbi

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Du klickade ju faktiskt inte runt i 3an heller

Permalänk
Medlem

Ettan var allra bäst

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neobeam
Du klickade ju faktiskt inte runt i 3an heller

Men behövde man inte stå framför ett föremål för att det skulle synas?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Dags att bumpa när spelet har släppts.

Ni som har testat det va tycker ni?
Själv har jag inte riktigt den dator som behövs för att det ska smida.

Jag har fastnat efter att man kommer ut utanför fasaden.
Nån som vet vad man ska göra nu ?

Permalänk
Medlem

Huh, jag trodde det skulle släppas imorgon. Har väntat hela veckan på att få köpa det.

Permalänk

Fråga

Hello Gaylord Ravenal eller vad det nu var! Jag har precis gått med i forumet, men förstår inte hyr man skriver ett nytt inlägg, jag har problem med min skrivare och skulle vilja ha lite hjälp med det. Du stod sist på listan, därför blev du utvald. Var klickar jag för att skriva inlägg?

Visa signatur

Cordelia

Permalänk
Medlem

Re: Fråga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av looplaider
Hello Gaylord Ravenal eller vad det nu var! Jag har precis gått med i forumet, men förstår inte hyr man skriver ett nytt inlägg, jag har problem med min skrivare och skulle vilja ha lite hjälp med det. Du stod sist på listan, därför blev du utvald. Var klickar jag för att skriva inlägg?

Jag fattar ingenting om va du pratar om...

Permalänk
Medlem

Re: Fråga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av looplaider
Hello Gaylord Ravenal eller vad det nu var! Jag har precis gått med i forumet, men förstår inte hyr man skriver ett nytt inlägg, jag har problem med min skrivare och skulle vilja ha lite hjälp med det. Du stod sist på listan, därför blev du utvald. Var klickar jag för att skriva inlägg?

årets inlägg?
*garv*

Permalänk
Medlem

Re: Re: Fråga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
årets inlägg?
*garv*

Han är reggad idag ^^

Permalänk
Medlem

detta Broken Sword är ett peka och klicka spel, spelade det igår
ska fortsätta idag

verkar mkt bra i övrigt

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
detta Broken Sword är ett peka och klicka spel, spelade det igår
ska fortsätta idag

verkar mkt bra i övrigt

ja jo men man kan gå med piltangenterna också
fast det kanske inte räknas.

förresten har du kommit till spolier (mouse-over).
Om du har det och klarat det får du gärna hjälpa mig lite

Permalänk
Medlem

Till den som behöver "hints" med hur man kommer vidare i spelet:

http://www.revolution.co.uk/bs4_hints.php

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

JAHOOOOOOOOOOOOO!! Älskade 2an och 3an, inte spelat 1an dock. Fasen, älskade humorn i dom spelen, \o/

Då har du ju missat de bästa av dom alla jag skulle köpa 1an om jag var du.

Tycker inte 3an alls va lika kul som 1an och 2an :/ Tror dock inte jag gillar genren like mycket nuförtiden heller. Men spelet var helt klart sämmre än dom äldre.

Permalänk
Medlem

när vi ändå är inne på äventyr spel så Även spelet "runaway: A Road Story" som jag gillade ganska mycket får en uppföljare iår.
orginalet: http://www.webhallen.com/prod.php?id=14839

uppföljaren: http://www.webhallen.com/prod.php?id=58473

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Ettan är helt klart bäst, ett förbannat bra spel var det. Tvåan kändes mindre intressant av nån anledning. Trean var sådär. Det nya spelet för tankarna mera tillbaka mot de första.
Skulle behöva lite hjälp på ett ställe...

!!!SPOILER!!

Man ska härma den där nissens väg i kartrummet, men vilken ordning är den rätt? Jag får det inte att funka trots att jag gör som det står på revolutions sida ?!!!?!

!!SPOILER!!

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J