Pass2Go, KeePass eller liknande fast för Mac?

Permalänk
Medlem

Pass2Go, KeePass eller liknande fast för Mac?

Jag vill ha ett program för att hantera alla mina lösenord till olika websidor och diverse andra inloggningar. Vill kunna köra detta från ett USB-minne och vill att det ska gå att köra både på Mac OS X och Windows. Ytterligare ett krav är att databasen som inloggningarna sparas i ska vara krypterad. Jag hittade ett perfekt program för detta vid namn Pass2Go men det fungerar tyvärr inte för Mac OS X. Är det någon här som har erfarnehet av något annat program? Anledningen till att jag vill ha det är att jag i dagsläget har ca 5 olika lösenord som används på olika siter och för olika inloggningar, jag skulle nu vilja använda olika lösenord för alla inloggningar och slippa skriva upp dessa på lappar. I värsta fall får jag använda min mobil eller min Palm för detta och köra någon krypterad lösenordsdatabas där men det känns smidigare med ett USB-minne.

Med Vänlig Hälsning
Mathias

Visa signatur

Ibland kör jag Wintendo men mest kör jag Ubuntu.

Permalänk
Medlem

Kör du det programmet på din winburk så sköter keychain i OS X saken åt dig på den datorn.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Eftersom jag använder olika datorer i stort sett varje dag vill jag slippa installera något program på datorerna. Jag vill kunna köra allt från USB-minnet och hålla det synkronisera. I värsta fall får jag köra någon weblösning eller något men det känns inte helt rätt.

Tack för förslagt i alla fall tva!

Visa signatur

Ibland kör jag Wintendo men mest kör jag Ubuntu.

Permalänk

Till mac:en hanteras alla lösenord i programmet Keychain Access
/Applications/Utilities/Keychain Access

För att kopiera dessa så kopiera den krypterade filen i ~/Library/Keychains/

Jag vet inte om du kan synca dessa med windows, jag vet inte ens om programmen i windows sparar alla nycklar/lösenord centralt

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
För att kopiera dessa så kopiera den krypterade filen i ~/Library/Keychains/

Man kan oxå innifrån "nyckelringshanteraren" exportera och importera sina nyckelringar (format okänt)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Man kan oxå innifrån "nyckelringshanteraren" exportera och importera sina nyckelringar (format okänt)

Hur exporterar man? Min export är nämligen grå, och har alltid varit så

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Fan vet hur men jag har gjort det
Tänkte prova att exportera nycklar från en user under 10.3 till import på en annan user under 10.4 - men jag kan ju inte påstå att det jag lyckades exportera och importera gick att ha till något eftersom det fortfarande var låst till fel user...

(du skall inte markera vad du vill exportera? cert eller så?)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!