Permalänk
Medlem

Ny trådlös telefon, för runt 800kr.

Är på jakt efter en trådlös telefon med bra ljudkvalitet och en stilren design. Högtalarfunktion är inte ett måste, men ett pluss i kanten.
Har kollat lite på Siemens Gigaset S450. Är det någon som har den ?

Annars, vad rekommenderar ni ?

Mvh NineFour

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om denna som även är en skypetelefon:

http://www.itservice.se/dialectit/site4.jsp?showArticle=31570...

Visa signatur

I´m not always right, but i´m never wrong.

Permalänk
Medlem

Hmm... Nja, designen tilltalar mig inte. Jag är inte heller i särskilt stort behov av en IP-telefon.

Jag undrar dock vilket material Gigaset S450 är gjord i. Kan väl knappast vara borstat stål ?

Ser lite ut som så, men det är väl plast antar jag.

Om man tittar på Siemens egna 3D-modell, så ser det ännu mer ut som borstat stål

Länk : http://gigaset.siemens.com/3d/s450/s450_sv.html

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Kände på Gigaset S450 på Power och den är giga(ntiskt) och plastig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxxq
Kände på Gigaset S450 på Power och den är giga(ntiskt) och plastig.

Alltså inget du rekommenderar ?

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Den här då?

Permalänk
Medlem

http://tinyurl.com/83v2b

Doro 855 SIM

Klockren telefon, ett klart + är att den har färgskärm

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PierreB
http://tinyurl.com/83v2b

Doro 855 SIM

Klockren telefon, ett klart + är att den har färgskärm

Har också en sådan, tycker dock att volymen i örat är aldeles för låg, ofta svårt att höra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PierreB
http://tinyurl.com/83v2b

Doro 855 SIM

Klockren telefon, ett klart + är att den har färgskärm

Har en sådan och den är minst lika bra som min Siemens 4010.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [!]
Den här då?
http://www.hagenuk-itm.de/bilder/hagenuk-Classico-black_gr.jp...

var var VAR ?!

Den var vääldigt vacker Säljs den i sverige ?

Mvh NineFour

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Finns för 600kr i Clasohlson.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [!]
Finns för 600kr i Clasohlson.

då är det ingen superkvalitet att vänta sig, eller ?
Antar att den inte har högtalarfunktion, korrekt ?

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Kvalitet vet jag inget om, men det är ett tysk märke.

http://www.hagenuk.de/

Den är grymt liten i verkligheten, Clasohlson kallar den för designtelefon.

Säljs även på teknikmagasinet för ett bättre pris.

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_pro...

Står att den har handsfree och högtalare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [!]
Kvalitet vet jag inget om, men det är ett tysk märke.

http://www.hagenuk.de/

Den är grymt liten i verkligheten, Clasohlson kallar den för designtelefon.

Säljs även på teknikmagasinet för ett bättre pris.

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_pro...

Står att den har handsfree och högtalare.

Mjo, en sån blir det troligtvis. Hoppas bara inte att den låter för illa, står inte ut med telefoner med ett taskigt ljud.

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NineFour
Mjo, en sån blir det troligtvis. Hoppas bara inte att den låter för illa, står inte ut med telefoner med ett taskigt ljud.

Skriv gärna vad du tyckte om det å så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Skriv gärna vad du tyckte om det å så

Will do cap !

/ NineFour

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Displayen på Hagenuk är snuskigt liten. Har dock inte sett den påslagen så jag vet inte om det gör något, en del små displayer är ju skitbra även om dom är små. Se bara på alla mp3-spelare med pyttedisplay.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Displayen på Hagenuk är snuskigt liten. Har dock inte sett den påslagen så jag vet inte om det gör något, en del små displayer är ju skitbra även om dom är små. Se bara på alla mp3-spelare med pyttedisplay.

Var såg du den ?

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NineFour
Var såg du den ?

Clas Ohlsson i butik.

Den har även en form som jag inte vet om jag gillar att hålla i och hålla mot örat nån längre stund. Den är nästan som en cylinder, mer än en halv cylinder så att säga. En lite avhyvlad stav liksom.

Men den är väldigt liten och smidig. Jag har varit sugen på den flera gånger bara på grund av designen.

Permalänk
Medlem

Nej nu ger jag upp. Orka inte vänta... ska ut och köpa mig Hagenuken nu !
Eller måste känna på den å så först. Trött på min Siemens SL1..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Nej nu ger jag upp. Orka inte vänta... ska ut och köpa mig Hagenuken nu !
Eller måste känna på den å så först. Trött på min Siemens SL1..

Om du får den först får du gärna kommentera

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Så, nu har man den i sin ägo.

Å jag kan säga att jag är störtnöjd med tanke på priset.

Telefonen har inte en massa onödiga funktioner, vilket är skönt.
Den är skön i handen. Att ha telefonen mot örat är en fröjd, denna har mycket bättre ljud i högtalaren än min Siemens SL1. Anledningen till att den gör sig så bra mot örat är för det är platt. Ingen dum rund form eller så som det brukar vara.
Trots den lilla displayn är den lättläst och väldigt tydlig.
När det ringer, så kommer det signal både ifrån telefon och basstationen. Detta kan man givetvis ändra både i signalstyrka samt vilken form av signal man vill ha.
Högtalarfunktionen är super och även starkare än min Siemens SL1.
Knapparna kan se små ut för dom med stora händer. Men den var mycket mycket lättare att knappa med än min Siemens. Eftersom det är knappar som sticker ut och har mellanrum så blir det lättare än som många andra telefoner som har knappar som sitter ihop och är platta.

Enda nackdelen jag kan tänka mig är att batteriet kanske inte håller så länge som min Siemens. Men det gör inget för jag brukar oftas sätta den i basstationen när jag går och lägger mig.

Jag personligen är störtnöjd med den, ett av mitt bästa köp detta året (förutom diskmaskinen som gjorde att jag slapp diska ).
Den är även en fröjd för ögat då den är så liten och snygg. Kompisarna gillar även den.

Jag gav 599kr på Claesohlson och det var det verkligen värt.

Permalänk

Har den handsfree-uttag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGoodOne
Har den handsfree-uttag?

Nej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Så, nu har man den i sin ägo.

Å jag kan säga att jag är störtnöjd med tanke på priset.

Telefonen har inte en massa onödiga funktioner, vilket är skönt.
Den är skön i handen. Att ha telefonen mot örat är en fröjd, denna har mycket bättre ljud i högtalaren än min Siemens SL1. Anledningen till att den gör sig så bra mot örat är för det är platt. Ingen dum rund form eller så som det brukar vara.
Trots den lilla displayn är den lättläst och väldigt tydlig.
När det ringer, så kommer det signal både ifrån telefon och basstationen. Detta kan man givetvis ändra både i signalstyrka samt vilken form av signal man vill ha.
Högtalarfunktionen är super och även starkare än min Siemens SL1.
Knapparna kan se små ut för dom med stora händer. Men den var mycket mycket lättare att knappa med än min Siemens. Eftersom det är knappar som sticker ut och har mellanrum så blir det lättare än som många andra telefoner som har knappar som sitter ihop och är platta.

Enda nackdelen jag kan tänka mig är att batteriet kanske inte håller så länge som min Siemens. Men det gör inget för jag brukar oftas sätta den i basstationen när jag går och lägger mig.

Jag personligen är störtnöjd med den, ett av mitt bästa köp detta året (förutom diskmaskinen som gjorde att jag slapp diska ).
Den är även en fröjd för ögat då den är så liten och snygg. Kompisarna gillar även den.

Jag gav 599kr på Claesohlson och det var det verkligen värt.

Lovely ! En sån blir det
Kanske imorgon, vem vet
Men du är nöjd med ljudkvaliten ? Det känns viktigt:)

Mvh NineFour

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Ja jag är nöjd med ljudkvallen helt klart. Jag hör mycket bättre i denna än min Siemens SL1 !

Ända telefonen jag hade bytt denna mot just nu är en B&O , men dom ligger verkligen inte i mitt prisläge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Ja jag är nöjd med ljudkvallen helt klart. Jag hör mycket bättre i denna än min Siemens SL1 !

Ända telefonen jag hade bytt denna mot just nu är en B&O , men dom ligger verkligen inte i mitt prisläge

Är intresserad av dom också, men med en snittinkomst på 500kr i månadspeng så är det lite fel

Men vad bra, snart köper jag mig en också

Mvh NineFour

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Nej

Tråkigt, då blir det ingen sån för mig. Hade varit perfekt annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Ja jag är nöjd med ljudkvallen helt klart. Jag hör mycket bättre i denna än min Siemens SL1 !

Ända telefonen jag hade bytt denna mot just nu är en B&O , men dom ligger verkligen inte i mitt prisläge

Hmm, får inte igång telefonen. Har kopplat in basenheten i vägguttaget, och satt i batteriena med plusspolen neråt, alltså så att den flata sidan(-) är närmst botten. Den vill dock inte gå igång. Vad kan felet vara ? Ska dom laddas ett tag eller ? Sitter batteriena uppochner ?
Btw, jag tycker att manualen sög. Inga illustrationer av tyngd.

Mvh NineFour

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NineFour
Hmm, får inte igång telefonen. Har kopplat in basenheten i vägguttaget, och satt i batteriena med plusspolen neråt, alltså så att den flata sidan(-) är närmst botten. Den vill dock inte gå igång. Vad kan felet vara ? Ska dom laddas ett tag eller ? Sitter batteriena uppochner ?
Btw, jag tycker att manualen sög. Inga illustrationer av tyngd.

Mvh NineFour

Batterier brukar alltid sättas omlott.
- +
+ -

När det gäller telefonen tyckte jag den är väldigt plastig
och ger inget vidare kvalitétsintryck.
Glappiga och lösa knappar där designen går före
funktionalitet.
Den fungerar, men det finns betydligt bättre telefoner
i samma prisklass.