Permalänk

Smartphone/pda/palm?

Hej!

Jag har nu "snyltat" på farsans nya palm E2 och naturligtvis vill jag ju ha nått liknande. Skulle vara nice att ha en billig och bra PDA enhet som jag kan ringa på. MP3 funktion är viktigt också, skojjsiga spel är trevliga också. Den kan kosta mellan 2 och 3 tusen, har dock gissningar om det inte räcker...

Att man kan stoppa in minnes kort är ju ett måste också. Har ni nått tips? Har ju kikat runt men det verkar ju inte finnas nån i min prisklass med WLAN..

Hoppas att ni kan tipsa om nån.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Det vettigaste alternativet i din prisklass är nog Eten M500, dock saknar den inbyggt Wlan. Ett Wlan-SD-kort hittar du på Ebay eller Tradera

Under "Utförsäljning" på
http://www.gadgetec.se/

Permalänk

Ok, nja, jag vet inte. Hur skulle en Palm Treo 600 passa? Den ser då bäst ut nu iaf..

EDIT: Jag hittar inte Emen mobilen nån annans stans än på den där sidan, är den gammal eller nått?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk

Köp en begagnad qtek s100 eller s110, går på ca 3000 kr.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+/MSI MS-7225/ 2x250+320Gb SATA /Nvidia 7900 GTX/ 2x1024 Mb DDR2 667 MHz/Creative SB Xtrememusic/Razer Copperhead/Saitek Eclipse/24'' TFT-skärm, HP L2465/Logitech Z-5500/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av computerizer
Köp en begagnad qtek s100 eller s110, går på ca 3000 kr.

Dito! S110 är helt klart en liten smidig pda men tyvärr så måste man se till att ha den laddad hela tiden för den kör PocketPC 2003 SE annars så tappar man allt och den blir som fabriksny.

Windows Mobile 2005 har stöd för permanent minne och jag hoppas tillverkarna kommer inplementera detta i sin hårdvara nu när möjligheten finns.

Permalänk

Men jag vill ha en ny.. Varför kanjahg inte ta Treo 600'n?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rancor
[B]Dito! S110 är helt klart en liten smidig pda men tyvärr så måste man se till att ha den laddad hela tiden för den kör PocketPC 2003 SE annars så tappar man allt och den blir som fabriksny.
/B]

jag har själv en s100 och det har då alldrig hänt mig även som den har varit urladdad. har varit som den var när batteriet var fullt och inte fabriksinstälningarna

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmugglarN
jag har själv en s100 och det har då alldrig hänt mig även som den har varit urladdad. har varit som den var när batteriet var fullt och inte fabriksinstälningarna

Då skall du vara glad Det jag skrev ovan är inget jag hittat på utan ett välkänt faktum och det är inte förren Windows Mobile 2005 som det ens finns teknika möjligheter att fixa detta förutom det lilla "backup"-batteri som finns i t.ex. Qtek som laddas ut väldigt fort.