RYL 2 - Risk Your Life-tråden <Gratis MMORPG>

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är det lite segt att levla, någon som vill partya?

Sorcerer lvl 59 på Zeus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
Jadu, du tänker nog inte så mycket alls ifall du tankar hem någon på en pc som du inte har??

Eller så tankade jag hem det på min mac

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem

Evil

Permalänk

Coltrasten är djävulen själv

FAN va sånt är irriterande, typ står i shoppen eller Vault och så lurar någon Lion King :S

Värre för de som har sina försäljningsstånd där, men är man så dum och smäcker upp sitt stånd där så får man fan skylla sig själv

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Har varit bortrest ett par dagar men är tillbaka i ryl nu. Har lite mer frågor: Bör man sälja spens? Hur mycket är de värda? Vad gör den där grejen man får när man samlat 4 sweets?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denad
Har varit bortrest ett par dagar men är tillbaka i ryl nu. Har lite mer frågor: Bör man sälja spens? Hur mycket är de värda? Vad gör den där grejen man får när man samlat 4 sweets?

spens ska du bara sälja om du har riktigt akut brist på pengar, annars rekommenderar jag att du sparar dom för du behöver dom på högre level

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denad
Vad gör den där grejen man får när man samlat 4 sweets?

Högerklicka på den så blir det en till grej, högerklicka igen så får du nåt randomitem. Själv har jag bara fått typ 10 spens, 5 beryl eller liknande. Går det att få vapen/armor tro?

Mazzza: Varför är spens så viktigt att spara på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosworth
Högerklicka på den så blir det en till grej, högerklicka igen så får du nåt randomitem. Själv har jag bara fått typ 10 spens, 5 beryl eller liknande. Går det att få vapen/armor tro?

Mazzza: Varför är spens så viktigt att spara på?

Tror inte det går att få vapen och armor, däremot har jag fått 20 st mithchell
Man uppgraderar vapen/skydd med dom.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur växlar man in saker från RYL1?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosworth
Högerklicka på den så blir det en till grej, högerklicka igen så får du nåt randomitem. Själv har jag bara fått typ 10 spens, 5 beryl eller liknande. Går det att få vapen/armor tro?

Mazzza: Varför är spens så viktigt att spara på?

Man använder en sjuk mängd med spens, mitch och yits när man ska uppgradera items vid blacksmithen kan jag ju lova dig.

Nu spelar jag ryl1 och där är det lite svårare att uppgradera än i ryl2, nåväl när jag hade fått mitt item till +6 så hade jag använt ca 400-500 metalls(spens, mitch och yits) och ca 50mil i uppgraderings kostnad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazzza
Man använder en sjuk mängd med spens, mitch och yits när man ska uppgradera items vid blacksmithen kan jag ju lova dig.

Nu spelar jag ryl1 och där är det lite svårare att uppgradera än i ryl2, nåväl när jag hade fått mitt item till +6 så hade jag använt ca 400-500 metalls(spens, mitch och yits) och ca 50mil i uppgraderings kostnad

svårare i RYL 1? o.O
I ryl1 så lyckades man ofta med att upgradera, iaf de första graderna... i ryl 2 så blev det Fail 5/5 försök, sen sket jag i det.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

på lägsta graffen kräver mitt ryl 85-100 i cpu vad är problemet? har 2,8ghz , 1gb pc3200 , gf6800le alla pipes uplåsta

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk

mystiskt Zaion, testa updatera drivrutinerna.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte på den där uppladdningsmätaren. Testade en enchanter nu, jag får bättre boost om jag laddar upp den till 1-6 än 2-4. Borde man inte tjäna på att uppgradera skills?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denad
Jag förstår mig inte på den där uppladdningsmätaren. Testade en enchanter nu, jag får bättre boost om jag laddar upp den till 1-6 än 2-4. Borde man inte tjäna på att uppgradera skills?

Njäe, men du kan skjuta på fler fiender.

1.0-6 = 1 fiende
2.0-6 = 5 fiender
3.0-6 = dunno
4.0-6 = dunno

Men du skadar mer om du tar 2-6 än 3-0 osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaion
på lägsta graffen kräver mitt ryl 85-100 i cpu vad är problemet? har 2,8ghz , 1gb pc3200 , gf6800le alla pipes uplåsta

Vad är problemet? Alla spel brukar väll alltid ta 100% cpu, om dom inte är jättegammla då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av konvex
Vad är problemet? Alla spel brukar väll alltid ta 100% cpu, om dom inte är jättegammla då.

bara det att går den upp till 100% så stannar datorn hela tiden och Det ska det inte göra...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Njäe, men du kan skjuta på fler fiender.

1.0-6 = 1 fiende
2.0-6 = 5 fiender
3.0-6 = dunno
4.0-6 = dunno

Men du skadar mer om du tar 2-6 än 3-0 osv.

Men det här är själva enchant-skillen så det är ju bara ett target, eller det kanske gäller hela partyt, får ta och testa...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denad
Men det här är själva enchant-skillen så det är ju bara ett target, eller det kanske gäller hela partyt, får ta och testa...

Vissa skills fungerar bäst som max, andra inte, du får helt enkelt prova dig fram vilken som bidrar till bäst boost...
Vilken skill är det det handlar om?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Är de fortfarande ingen som vet hur länge de ska vara gratis?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krishnii
Är de fortfarande ingen som vet hur länge de ska vara gratis?

Tyvärr inte, men man ska nog inte vad jag läst behöva oroa sig för att det ska gå p2p igen på ett tag.

btw. vad jag läst så kom de inte ens ut med info om att det skulle bli gratis, det blev tydligen bara gratis helt plötsligt en dag, ingen info eller nått på hemsidan...
Skumma dedär malaysianarna

Men jag antar att de inte ansåg att det inte var värt pengarna då de inte kunde uppehålla servrarna osv ordentligt, och att de flesta som betalar för att lira ryl häldre lirar på de amerikanska... och därmed så tänkte de att de slopar spelkostnaderna...

Det är iaf min teori.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Tyvärr inte, men man ska nog inte vad jag läst behöva oroa sig för att det ska gå p2p igen på ett tag.

btw. vad jag läst så kom de inte ens ut med info om att det skulle bli gratis, det blev tydligen bara gratis helt plötsligt en dag, ingen info eller nått på hemsidan...
Skumma dedär malaysianarna

Men jag antar att de inte ansåg att det inte var värt pengarna då de inte kunde uppehålla servrarna osv ordentligt, och att de flesta som betalar för att lira ryl häldre lirar på de amerikanska... och därmed så tänkte de att de slopar spelkostnaderna...

Det är iaf min teori.

jaja men då är de bara att passa på att njuta vidare da gratis är ju godast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av konvex
Vad är problemet? Alla spel brukar väll alltid ta 100% cpu, om dom inte är jättegammla då.

Det tar 40/80 i cpu på min kompis 2,4ghz p4 med 512 i ram :S
borde ju endå klara högsta graffen på det skitspelet om jag gör det på hl2 och high på q4

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Medlem

Nån som vill bli min mentor typ?

Har inte fattat så mycket än ^^.

Jag är lvl 30 archer på Zeus

Ingame name: Curlie

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Nån som vill bli min mentor typ?

Har inte fattat så mycket än ^^.

Jag är lvl 30 archer på Zeus

Ingame name: Curlie

hehe, en till RYL-lirare skriver in dig på listan... (det är okej va? )

hehe, mentor, vad är det du behöver hjälp med? Släng in frågorna här eller hoppa in på #sweclockers.ryl @ quakenet...

btw. lirar också på zeus, fast akkan här...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Ja skriv upp mig bara ;D
Känns fan som alla spelar akkan?
Kan akkans och kanefants inte va med i samma guild? Vad skiljer raserna åt, förutom vapnen då?
Ska jag köpa de bästa vapen jag kan använda från shopen eller köpa av spelare?
Ska jag sälja spens, har märkt att de säljer jävligt bra ;D
Som archer, behöver jag con, int eller wis? Har bara satt ut på Dex och str än så länge.
Några tips på ställen jag ska lvla? Har slaktat lite utanför staden hittils.

Tack på förhand ;D

Permalänk
Medlem

Har också en sak jag behöver reda ut.

Var är alla quests?

Är lvl 47 och har precis klarat några lvl 45 och 50 quests, nästa på min lista är lvl60. Det kan väl knappast vara meningen att jag ska kötta mig hela vägen från 47 till 60. :/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cog@
Har också en sak jag behöver reda ut.

Var är alla quests?

Är lvl 47 och har precis klarat några lvl 45 och 50 quests, nästa på min lista är lvl60. Det kan väl knappast vara meningen att jag ska kötta mig hela vägen från 47 till 60. :/

Finns quest-map på RYL2s hemsida.

Permalänk
Medlem

Curl: Kan svara på de jag kan.

Kan akkans och kanefants inte va med i samma guild?

Akkans och human menar du? Nej

Ska jag köpa de bästa vapen jag kan använda från shopen eller köpa av spelare?

Beror på ekonomin skulle jag säga. Själv köper jag bara från shopen i början då man lvlar rätt fort. När man sedan vet att man kommer använda ett vapen rätt länge så är det bara att leta runt bland stånden.

Ska jag sälja spens, har märkt att de säljer jävligt bra ;D

Vet att många inte håller med mig, men jag säljer alltid dem. Tycker det är för liten chans att lyckas uppgradera ens vapen med spens. Mitchell och Yiterni sparar jag däremot jämt. (glöm dock inte att man behöver tex 10 spens för ett mission där man får 2 extra skills)

Som archer, behöver jag con, int eller wis? Har bara satt ut på Dex och str än så länge.

Nej, du ska BARA lägga på dex som archer! Råder dig att hålla utkik efter Chaos Stone så du kan ta bort styrkan du lagt på och ersätta med dex istället. Lycka till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosworth
Curl: Kan svara på de jag kan.

Kan akkans och kanefants inte va med i samma guild?

Akkans och human menar du? Nej

Ska jag köpa de bästa vapen jag kan använda från shopen eller köpa av spelare?

Beror på ekonomin skulle jag säga. Själv köper jag bara från shopen i början då man lvlar rätt fort. När man sedan vet att man kommer använda ett vapen rätt länge så är det bara att leta runt bland stånden.

Ska jag sälja spens, har märkt att de säljer jävligt bra ;D

Vet att många inte håller med mig, men jag säljer alltid dem. Tycker det är för liten chans att lyckas uppgradera ens vapen med spens. Mitchell och Yiterni sparar jag däremot jämt. (glöm dock inte att man behöver tex 10 spens för ett mission där man får 2 extra skills)

Som archer, behöver jag con, int eller wis? Har bara satt ut på Dex och str än så länge.

Nej, du ska BARA lägga på dex som archer! Råder dig att hålla utkik efter Chaos Stone så du kan ta bort styrkan du lagt på och ersätta med dex istället. Lycka till

Aaaah drygt Hittade en chaos stone igår ^^ Har typ 90 str och 90 dex.. Blir ingen billig historia om jag ska bli av med all str