Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoobo
Hmm sitter i köptagen av 360 men blir lite förvånad att så många har en negativ syn på den. Så jag undrar ni som köpt den hur är den? funderingarna är

1.den lever om när man spelar
2.dvd kvaliten är dålig
3.Olika dvd spelare på den (fabrikat)
4.den blir fruktansvärt varm

4. Min har alldrig varit fruktansvärt varm, och har alldrig märkt några problem av överhettning eller så. Hur har du placerat den?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt varm blir den, du behöver bara ha på den en stund för att det ska inträffa, vist du kanske bor på ett ställe som det är ävldigt kallt typ 15C top men tja normal rums temperatur ca 22C o.s.v så blir den grymt varm ganska snabbt.

Dock har jag i alla fall inte märkt av att den blir så varm att den vägrar spela spel som instruktions boken tar upp en del om. Men vist blir den varm, ta o kän precis bakom den efter att ha spelat en timme, mer en 40-50C där bakom.

Dock punkt 1-3 kan jag dock inte utala mig om ^^ hari nte märkt något av det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Är det sant att spelen hackar om man väljer att spela dom i högsta upplösning? (1080i eller vad det nu är) - även fastän man har en hdtv som stöder den upplösningen?

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
Är det sant att spelen hackar om man väljer att spela dom i högsta upplösning? (1080i eller vad det nu är) - även fastän man har en hdtv som stöder den upplösningen?

Nej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
Är det sant att spelen hackar om man väljer att spela dom i högsta upplösning? (1080i eller vad det nu är) - även fastän man har en hdtv som stöder den upplösningen?

absolut inte! hur fick du för dig det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaatch
absolut inte! hur fick du för dig det?

Det han säger har en viss sanning. Generellt sett så är det många TV apparater idag som lider utav vad som kallas för "HD Scaling Lag". Med detta menas att bilden blir för mycket för TV:n att arbeta med, varav bilden laggar efter lite och börjar hacka.

Sedan så har det även att göra med tekniken i sig. Eftersom det är 1080i vi talar om och ingen progressiv bild, så upplever man att det hackar vid snabba rörelser, vilket är typ vartenda spel. Det har förövrigt inget med 360:n i sig att göra, utan beror helt och hållet på att det är så tekniken är specificerad.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

ja, man skall inte röra interlaced! alltid p! 720p 1080p .. osv usch! för i

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem

en liten fråga, kan man lira CO i singelplayer i GRAW?
jag kollade deras hemsida men fick inget svar:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaatch
en liten fråga, kan man lira CO i singelplayer i GRAW?
jag kollade deras hemsida men fick inget svar:(

En egen liten COOP campaign på 4uppdrag om jag inte minns fel

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Ingen som vet hur man gör ett gold live till silver? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ingen som vet hur man gör ett gold live till silver? o.O

Varför vill du göra det??

Visa signatur

______________________________________________
[img]http://www.glop.org/gamercard/card/acesh00t-forumgames.png[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr-Metal
Varför vill du göra det??

För att gold har månadsavgift och jag spelar väldigt lite online med min 360 om ens alls för stunden.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

GRAW på fredag då. Ska bli härligt att få spela det. Om jag förstår er rätt så ska det finnas en egen liten senario, där man kan spela CO?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
För att gold har månadsavgift och jag spelar väldigt lite online med min 360 om ens alls för stunden.

Du går till denna sida och loggar in. När du har loggat in kan du ändra dina personuppgifter och betalmetod.

https://login.passport.net/ppsecure/uisecure.srf?lc=1033&id=2...

Permalänk

Fick mitt FN3 idag äntligen

Visa signatur

_________________
Jag blir lycklig av prylar.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av convitato
Fick mitt FN3 idag äntligen

Hur fick du ditt idag?? Kommer ju inte ut förrens på torsdag. Beställde FN3 och GRAW idag!:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
GRAW på fredag då. Ska bli härligt att få spela det. Om jag förstår er rätt så ska det finnas en egen liten senario, där man kan spela CO?

4 banor i CO-OP, om jag inte minns fel. Ångrar att man köpte Battle for Middle-Earth 2 nu när jag sett/läst alla recensioner av GR:AW, verkar ju vara bra t.o.m som singleplayer/CO-OP-spel, argh!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

en liten fråga bara! när man tar kort i photo mode i PGR kan man på något sätt få över bilderna till sin data? jag har xboxen i hopkopplad med datan så jag kan streama musik, men skulle man kuna vända på det:P så att man kan sckika grejer till datan från xboxen? tack tack! bye bye

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaatch
en liten fråga bara! när man tar kort i photo mode i PGR kan man på något sätt få över bilderna till sin data? jag har xboxen i hopkopplad med datan så jag kan streama musik, men skulle man kuna vända på det:P så att man kan sckika grejer till datan från xboxen? tack tack! bye bye

Xplorer360 Beta 4

http://www.360gamesaves.com/index.php

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av supergamer
Xplorer360 Beta 4

http://www.360gamesaves.com/index.php

Om du har profilen på ett minneskort kan du göra en mycket simpel adapter.

http://discoverthat.co.uk/games/x360/360usbadapter.htm

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Du går till denna sida och loggar in. När du har loggat in kan du ändra dina personuppgifter och betalmetod.

https://login.passport.net/ppsecure/uisecure.srf?lc=1033&id=2...

Jag var tvungen att ringa in och snacka med supporten. Aningen krångligt, det är trots allt en onlinetjänst.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

O gysses, DOA4 är så grymt mycket svårare en alla de andra spelen i serien, vi snackar om extremt svårt på lättaste nivån... ganska jobbigt när man försöker lära sig spelet.

Några som har lite tips? eller är det bara näta 10/timar dag i en månad inan man lyckas ta sig igenom story mode? lyckats en gång med en karaktär men resten är nästan omöjliga, visa motståndare mosar en fören man enns har lyckats få in en enda attack.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
O gysses, DOA4 är så grymt mycket svårare en alla de andra spelen i serien, vi snackar om extremt svårt på lättaste nivån... ganska jobbigt när man försöker lära sig spelet.

Några som har lite tips? eller är det bara näta 10/timar dag i en månad inan man lyckas ta sig igenom story mode? lyckats en gång med en karaktär men resten är nästan omöjliga, visa motståndare mosar en fören man enns har lyckats få in en enda attack.

Man vänjer sig snabbt. Börja med att köra en karaktär som verkar passa din spelstil och kör sparringmode tills du lär dig ett par combos. Sedan är det bara att veta när du skall greppa, slåss eller kontra. Många som kör spelet har en tendens att försöka kontra hela tiden, bara att gå fram och greppa dem då. Likså försöker många att greppa hela tiden, varav det bara är att slå dem sönder och samman. Skulle du vilja ha lite tips så är det bara att lägga till mig på din Friendslista, min gamertag är Bi99uy, så kan vi köra "mjuka" matcher. Finns säkert annat folk som kan ställa upp också.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag var tvungen att ringa in och snacka med supporten. Aningen krångligt, det är trots allt en onlinetjänst.

Jag gjorde allt på xboxen i menyn, mycker smidigare än att ringa

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

hängningar och brända spel?

ytterst köpsugen och tänker nog ge mig ut i butik nästa vecka men jag undrar:

har ms fått ordning på att skivorna blir sönderbrända om man går förbi enheten med tunga steg ??

är det fortfarande så att vissa har problem med att spelen hänger sig?

Visa signatur

"No bird soars too high if he soars with the power of his own wings"

Permalänk
Inaktiv

Re: hängningar och brända spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kapitalist
ytterst köpsugen och tänker nog ge mig ut i butik nästa vecka men jag undrar:

har ms fått ordning på att skivorna blir sönderbrända om man går förbi enheten med tunga steg ??

är det fortfarande så att vissa har problem med att spelen hänger sig?

Jag har inte upplevt det än. Har haft min xbox 360 i 3 veckor nu.

Permalänk

Jag fick precis "Fight Night Round 3" idag, har dock inte hunnit spela det än, hehe....Men demot har gått varmt på min box de senaste veckorna. Spelet är helt enorm sjukt snyggt, tror jag måste säga att det är det absolut snyggaste spelet jag sett någonsin (som finns ute nu). Ska se ifall jag hinner testa det något i eftermiddag....

Någon mer som köpt det än?

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riversswe
Jag fick precis "Fight Night Round 3" idag, har dock inte hunnit spela det än, hehe....Men demot har gått varmt på min box de senaste veckorna. Spelet är helt enorm sjukt snyggt, tror jag måste säga att det är det absolut snyggaste spelet jag sett någonsin (som finns ute nu). Ska se ifall jag hinner testa det något i eftermiddag....

Någon mer som köpt det än?

Varför inte vänta tills efter att du har testat det innan du säger något? dom flesta vet ju hur det ser ut på demot iaf och fömodligen så kommer det vara bättre/snyggare i fullversion och då är det mer berättigat att säga att det är snyggt som satan

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Varför inte vänta tills efter att du har testat det innan du säger något? dom flesta vet ju hur det ser ut på demot iaf och fömodligen så kommer det vara bättre/snyggare i fullversion och då är det mer berättigat att säga att det är snyggt som satan

Så sant, jag ska inte öppna mina stora käft, lol
Men jag sitter på jobbet och jag kan inte hålla mig tills jag kommer hem så det skulle vara roligt att veta ifall någon mer har fått spelet och testat det..hehe
Det är enormt frustrerande att ha ett nytt spel och inte kunna spela det juh!....You all know the feeling.

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500