Ang. a8n32-sli (Får en igång ljudet)

Permalänk
Medlem

Ang. a8n32-sli (Får en igång ljudet)

Tjenare Swecare

Jo det är så att jag precis byggt ihop mitt nya system med ett Asus a8n32 moderkort men jag får inte igång ljudet. Jag har installerat drivrutinerna flera gånger om nu, även en uppdaterad version men ingenting hjälper. Har kontrollerat så "Ljud av" inte är förbockat i volymenheter.

Så nu har alla mina idéer taget slut Tacksam för all hjälp jag kan få.

/Brock

Permalänk
Medlem

Konstigt... för mig funkade det direkt efter att jag installerat drivisarna. Kör du drivisarna på CD:n eller nVidias officiella?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag har testat dom som följer med skivan, sedan tankade jag en senare version av realtek drivrutinerna och sedan laddade jag hem någon audio codec från nvidia.com

Tycker att jag har gjort nästan allt, ingen bios inställning som behövs eller nått sånt?

Permalänk
Medlem

har du ljudet aktiverat i bios då?

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Japp går att välja mellan "Auto eller Disable" finns inget enable vilket är lite mysko

Permalänk

Har typ samma problem med mit kn8-sli, aktiverat i bios, ominstallerat drivisarna flera ggr dock inget ljud.

Permalänk
Medlem

Re: Ang. a8n32-sli (Får en igång ljudet)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av z1tz
Tjenare Swecare

Jo det är så att jag precis byggt ihop mitt nya system med ett Asus a8n32 moderkort men jag får inte igång ljudet. Jag har installerat drivrutinerna flera gånger om nu, även en uppdaterad version men ingenting hjälper. Har kontrollerat så "Ljud av" inte är förbockat i volymenheter.

Så nu har alla mina idéer taget slut Tacksam för all hjälp jag kan få.

/Brock

Har du kvar byglarna för front panel audio? (FP_AUDIO)

Visa signatur

Corruptio optimi pessima