AMMData gör troligtvis smygreklam om sina sunkiga datorer.

Permalänk

AMMData gör troligtvis smygreklam om sina sunkiga datorer.

Som privatperson och inte forum/server ägare så bryr jag mig egentligen inte så mycket. Men det faktum att "de" ljuger och försöker lura i folk att de säljer bra datorer gör mig sne. T.ex. bygger de sina paket med Codegen PSU, tar hutlösa priser för sina PC3200 RAM (Dell-stil) 100% dyrare än t.ex. komplett.se.

http://www.nordichardware.se/forum/-vp1196323.html?sid=3ff1a7...

http://www.fz.se/forum/search.php?search_author=neo22

http://forum.sweclockers.com/search.php?s=&action=showresults...

osv.

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

Jag håller med, man blir ju förbannad. Principsak.
Dom kommer jag aldrig handla av iallafall. ^^

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Inlägget på Nordichardware säger ju allt "Vi kan inte bygga".
Inget shoppande av det företaget från min sida iaf.

Visa signatur

De som inte fick nog med uppmärksamhet som barn, kallas nu ordpoliser.

Permalänk
Medlem

Vilka jävla svin :E
Bra att de finns folk som uppmärksamar detta.

Permalänk
Medlem

Håller med er alla!

Kommer alldrig att handla därifrån ^^

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Hedersmedlem

Fyfan, hatar oseriösa företag. Inte en chans att jag handlar där iaf.
Tack för iaktagelsen.

Permalänk
Medlem

De har nog inte mycket att göra eftersom de
verkar ha mycket fritid.

Tänk så mycket bättre det skulle gå
om de körde med öppna kort istället.

Permalänk
Medlem

Ja jävlar, om man nu skulle få för sig att gå ut och smygpromota ens företag så får man väl fan göra det med lite stil.

Stavningen, meningsuppbyggnaden och allt annat var ju katastrof.
Visserligen kanske de bara spelade 13-åringar, men det speglar nog snarare deras IQ

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Codegen är ju fina grejer ju :rolleyes:.

Har faktiskt har tre stycken i min förra dator och alla tre lyckades gå sönder, jag kan inte annat än att lyfta på hatten för dem, går ju inte att få mer än 100%. Kan man inte vara bäst på att vara bäst får man väl vara bäst på att vara sämst :D.

Huvudsaken är väl att man är bäst på nåt?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk

http://www.ammdata.se/product_info.php?products_id=320
Var ju jävligt billig? Konstigt.

Hur som helst, vem köper ändå från sådana affärer? Tragiskt att folk inte förstår att man aldrig bör köpa från okända affärer.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
http://www.ammdata.se/product_info.php?products_id=320
Var ju jävligt billig? Konstigt.

Hur som helst, vem köper ändå från sådana affärer? Tragiskt att folk inte förstår att man aldrig bör köpa från okända affärer.

J--ligt billig skulle jag kanske inte säga. Kostar ungefär lika mycket från datorbutiken.com eller komplett.se, med skillnaden att man får bygga själv då. Å andra sidan, av vad jag har sett av detta företag hittills skulle jag inte vilja låta dem bygga även om det ingick som en gratistjänst.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

LOL...vilka affärsmän

Dom har nog bränt sina möjligheter att sälja till någon på swec.

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Medlem

Mailade dom igår och länkade till denna tråd. Killen som svarade på mailet skrev

"hejsan
vi kommer anmäla dig så ska du vet det
en sak till vi har inte tid med smygreklam om våra sunkiga datorer vi har
tillräktig med jobb
MVH
AMMDATA"

Sa då att de är bara göra så, och frågade varför och för vadå.. Men fick inget svar på det hehe

Men idag fick jag ett nytt mail

Vi gör inte så

det är en av fördetta anställd som gör så vi har anmält honom

Jaha ?, så nu var de en f.d anställd !? okey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finalaz
Mailade dom igår och länkade till denna tråd. Killen som svarade på mailet skrev

"hejsan
vi kommer anmäla dig så ska du vet det
en sak till vi har inte tid med smygreklam om våra sunkiga datorer vi har
tillräktig med jobb
MVH
AMMDATA"

Sa då att de är bara göra så, och frågade varför och för vadå.. Men fick inget svar på det hehe

Men idag fick jag ett nytt mail

Vi gör inte så

det är en av fördetta anställd som gör så vi har anmält honom

Jaha ?, så nu var de en f.d anställd !? okey

Bra, på dom bara

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Medlem

Företaget har polisanmält en före detta anställd som gör reklam för företaget? För vadå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halm
Företaget har polisanmält en före detta anställd som gör reklam för företaget? För vadå?

haha ja exakt för vad!?... Jävla skumt företag de där...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finalaz
Mailade dom igår och länkade till denna tråd. Killen som svarade på mailet skrev

"hejsan
vi kommer anmäla dig så ska du vet det
en sak till vi har inte tid med smygreklam om våra sunkiga datorer vi har
tillräktig med jobb
MVH
AMMDATA"

Sa då att de är bara göra så, och frågade varför och för vadå.. Men fick inget svar på det hehe

Men idag fick jag ett nytt mail

Vi gör inte så

det är en av fördetta anställd som gör så vi har anmält honom

Jaha ?, så nu var de en f.d anställd !? okey

Hotade de dig med anmälan? Jösses.

Permalänk

Tror de killarna har tillgång till starka grejor helt enkelt...
Lite flum skadar ju ingen...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finalaz
Mailade dom igår och länkade till denna tråd. Killen som svarade på mailet skrev

"hejsan
vi kommer anmäla dig så ska du vet det
en sak till vi har inte tid med smygreklam om våra sunkiga datorer vi har
tillräktig med jobb
MVH
AMMDATA"

Sa då att de är bara göra så, och frågade varför och för vadå.. Men fick inget svar på det hehe

Men idag fick jag ett nytt mail

Vi gör inte så

det är en av fördetta anställd som gör så vi har anmält honom

Jaha ?, så nu var de en f.d anställd !? okey

Det här företaget blir bara mer oseriöst för varje dag som går....

Får hoppas att de är lika okunniga när det gäller att spåra IP-adresser och att jag inte får hembesök av några sura datorbutiksägare.

Det var trots allt jag som uppmärksammade AMMDatas falska marknadsföring genom att spama forum. Så oroa dig inte Finalaz (vilket jag hoppas du inte har) om det är någon som är i risksonen för angrepp så är det jag.

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Avstängd

Så går det till att kränga datorer i hooden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dronebreg
Det här företaget blir bara mer oseriöst för varje dag som går....

Får hoppas att de är lika okunniga när det gäller att spåra IP-adresser och att jag inte får hembesök av några sura datorbutiksägare.

Det var trots allt jag som uppmärksammade AMMDatas falska marknadsföring genom att spama forum. Så oroa dig inte Finalaz (vilket jag hoppas du inte har) om det är någon som är i risksonen för angrepp så är det jag.

Nej jag oroar mig absolut inte, jag skrattar bara åt de hela.

Permalänk
Medlem

Känner ju bara LOL@AMMDATA... Tragiskt...

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

Löjligt...Visst ser man ofta "ska köpa detta och detta på www.blabla.se, vad tycker ni" nuförtiden på diverse forum men denna butik sköter smygreklamen på ett komisk sätt :D. Skrattretande är det iaf :D.

Bra att folk upptäcker såna försök iaf.

Permalänk
Medlem

"Vid händelse av att produkten har gått sönder skall ni ansöka om ett RMA-nummer. Vi ersätter ej fraktkostnaden vid retur av oanvända eller trasiga produkter. Ej öppet köp! Vid bruten plombering på dator gäller ej garanti!"

Lyckas inte heller hitta något organisationsnummer på deras sida... :/

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Oj, det var en väldigt stor prisskillnad

Men i övrigt så vart jag suger på dom från webhallen

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finalaz
Mailade dom igår och länkade till denna tråd. Killen som svarade på mailet skrev

"hejsan
vi kommer anmäla dig så ska du vet det
en sak till vi har inte tid med smygreklam om våra sunkiga datorer vi har
tillräktig med jobb
MVH
AMMDATA"

Sa då att de är bara göra så, och frågade varför och för vadå.. Men fick inget svar på det hehe

Men idag fick jag ett nytt mail

Vi gör inte så

det är en av fördetta anställd som gör så vi har anmält honom

Jaha ?, så nu var de en f.d anställd !? okey

Hummm... vad ska dom anmäla dig för?

Såduvetdet killen vi ska anmäla dig tillräkligt med jobbb.... ja det känns ju som det är väldigt seriösa personer bakom detta. Men det är ju skönt att någon tar upp sadana här lurendrejare!

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Citat:

Känns ju nästan som att de beställer från andra affärer och sen säljer vidare själva med en liten "vinst".

EDIT: Det är därför de inte har "öppet köp" vilket de ska ha enligt konsument lagen om jag inte minns fel. Eller om det är distansavtalslagen...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Hummm... vad ska dom anmäla dig för?

Såduvetdet killen vi ska anmäla dig tillräkligt med jobbb.... ja det känns ju som det är väldigt seriösa personer bakom detta. Men det är ju skönt att någon tar upp sadana här lurendrejare!

/kale

Jo jag undrar också för vad dom skulle anmäla mig för ?, har inte hört nå mer från dom ännu. Känns lite skumt, dag 1) vi ska anmäla dig, vi har ej gjort fel dag2) En kille på företaget har blivit kickad, vi har anmält honom :E hehe

Permalänk
Medlem

Joh fan, tyckte jag kände igen namnet. Bor ett stenkast ifrån detta köpcentrum som denna affär ligger i. Hela Slagsta Köpcentrum är ju ett stort skämt, ingen affär ligger kvar mer än ~1 år. Jo Willy's har etablerat sig bra där och det är enda affären som drar kunder till sig.

Företaget låg förut på det övre planet i en trång hörna och man lade alltid märke till deras "affischer" med reklam som satt i fönstret, det som fångade ens intresse var ju teckensnittet med skiftande färg som var så hett i Office 97 ;D Nu har de fått flytta ner till en lite större lokal på det nedre planet närmare huvudentrén.. Dock så ser butiken rätt fattig ut och har nog _inte_ många kunder.

Har ej varit inne och pratat med personalen så jag kan inte bilda någon uppfattning om deras kunskap om datorer. Men skulle inte lägga en krona i det företaget..

Här kommer en liten bild på affären, taget med SE K750 så klaga inte på kvaliteten. Kan ta en ny bild när tillfälle ges..