Permalänk
Medlem

WaterChill LCD Display

Behöver hjälp!

Köpte idag denna lcd på komplett:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=315154

Trodde att den var kompatibel med typ paralellporten eller usb...
Men jag verkar ha fel......

Någon som vet?

Visa signatur

Asus Commando, E6600, Kingston DDR2 HyperX PC5400 2Gb, XFX Leadtek 8800GTX 768Mb, 74 Gb Raptor, 250 Gb Seagate, Western 750 Gb, Vattenskylning

Permalänk
Medlem

Varför den för? den var ju dyr oxå.
Synd att du inte köpte från fractronics...
Vad står det i manualen att man ska koppla in den då?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Köpte den billigt av en grossist och tyckte att det var lite krångligt att löda en själv.
Så chansade... Tyvärr så följde det ingen manual, även att den var ny!

Jag har 2 st lcd från fractronics men har inte orkat försöka att löda själv som sagt!
Förslag?

Visa signatur

Asus Commando, E6600, Kingston DDR2 HyperX PC5400 2Gb, XFX Leadtek 8800GTX 768Mb, 74 Gb Raptor, 250 Gb Seagate, Western 750 Gb, Vattenskylning

Permalänk

funkar inte det där bara i hop med waterchills vattenkylning?

Permalänk
Medlem

vad jag förstår så kopplas den in i pumpen.... funkar inte till något annat utan att löda lite först
http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=666

Visa signatur

Ledare för Nova Krepusko, ett svenskt guild för AoC

Permalänk
Medlem

Suck.. Så styrenheten sitter på pumpen?
Jahopps.... Får väl ge upp... 300:- åt skogen..

Visa signatur

Asus Commando, E6600, Kingston DDR2 HyperX PC5400 2Gb, XFX Leadtek 8800GTX 768Mb, 74 Gb Raptor, 250 Gb Seagate, Western 750 Gb, Vattenskylning

Permalänk
Medlem

Ifall det är en alfanumerisk display så borde den va HD44780 kompatibel, vilket medför att den går att koppla till paralellporten ganska enkelt.

Dock lite lödande kan behövas

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stitchix
Suck.. Så styrenheten sitter på pumpen?
Jahopps.... Får väl ge upp... 300:- åt skogen..

Ehm jag vet inte om jag skulle kalla 300:- för billigt om du köper den av en grossist...
de brukar kunna få tag på sådana delar för mindre än halva priset...

dessutom så kostade samma del på en datorbutik endast 450:- vilket gör att jag anser att du har blivit dragen

Permalänk
Medlem

om du hade bott lite närmare stockholm så skulle jag kunnat löda ihop nån åt dig... fins ifs post!

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

LCD

Tja!

Nu är 2 st displayer skickade till dig + din waterchill lcd....
Lade i 100:- så kan du lägga lite extra krut på snygghet...

Hör av dig när du fått dom o så....

MVH

Visa signatur

Asus Commando, E6600, Kingston DDR2 HyperX PC5400 2Gb, XFX Leadtek 8800GTX 768Mb, 74 Gb Raptor, 250 Gb Seagate, Western 750 Gb, Vattenskylning

Permalänk
Medlem

Låter strålande!

Visa signatur

<3