Participate in cracking of the RC4 stream cipher

Permalänk
Medlem

Hehe. tänkte väl det. Northwood verkar vara snabbast på detta.

Permalänk
Medlem

Nått måste de vara bäst på ju

synd att man inte kan köra på 100%CPU lite klent att köra den på 50% bara.
Man borde ju kunna ställa in så att den går på 100%.

Permalänk
Medlem

när jag tog 1.0 mot 0.8 tappade jag 400000 keys/s?? Borde det inte gå fortare med 1.0?

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

Så uppfattade jag det så jag kör med 1.0,
1.0 = 50% &
0.0 = 100% eller vad?

Permalänk
Medlem

... kan ju bero på att jag testade båda wiin versionerna och fick olika då:o

Nu med bättre prog, får jag 900´000 keys/s

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

hehe okej,

Jag testade med 0.0 nu och får samma som med 1.0

Permalänk
Medlem

skrev 00 och fick samma som 1.0
0.1 fungerar varannan gång, när det inte "funkar" så får jag bättre än med 1.0 typ 901´000 k/s

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

Nu ökade jag hastigheten på CPU så jag fick tillbaks förstaplatsen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedTiger
Nu ökade jag hastigheten på CPU så jag fick tillbaks förstaplatsen

Det kan du ju inte göra Då hänger ju inte min Northwood 2,8 med.

Permalänk
Medlem

Hehe
är det du som är Xenocide (Pro@XT) eller?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

då får jag be om ursäkt

Men du gjorde någon ökning okså eller? tänkte när du tog över 1:a platsen från mig.
Kör du den som 2,8 eller?

Permalänk
Medlem

Jag har stannat min klockning på 3,416GHz med 1,6 volt. Det va längesen jag klockade så jag vet inte vad prollen tål. Vågar/orkar inte fortsätta.

Permalänk
Medlem

Frågan är, om inte den här tråden bryter mot reglerna... man får väll inte diskutera, eller gå ihopa för att medvetet utföra ett lagbrott, och numera är det väll olagligt att knäcka en kryptering i syfte att läsa innehållet?

Jag är inte laglärd, så jag kan ha fel, (hoppas jag har fel faktiskt) men de har ställt till det så förbaskat med sin iver att kriminalisera hela svenska folket...

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Frågan är, om inte den här tråden bryter mot reglerna... man får väll inte diskutera, eller gå ihopa för att medvetet utföra ett lagbrott, och numera är det väll olagligt att knäcka en kryptering i syfte att läsa innehållet?

Jag är inte laglärd, så jag kan ha fel, (hoppas jag har fel faktiskt) men de har ställt till det så förbaskat med sin iver att kriminalisera hela svenska folket...

B!

Detta är väl ett expriment? för att visa hur mycke processorkraft som krävs för att kunna knäcka

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll, såvida det inte gjorts ett speciellt undantag i lagen, för att tillåta just det, och det tror jag inte... Däremot är jag inte helt säkra på hur de formulerade sig när de skrev lagen, så om det överhuvudtaget är, eller inte är emot lagen vet jag inte. Det var lite därför jag stälde frågan.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Intel klienten funkar bra, för mac altså. Kör två stycken för fullt.

Kom ihåg att starta det via terminalen bara, och det kan hända att du måste chmodda den til körbart tillstånd.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

hoppar med.. med min laptop... i australien!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Har svårt att tro att detta strider mot någon lag när vi vet vilken text som har krypterats och den krypterade texten. Det enda som är obekant är vilken nyckel som använt och mening är mera att demonstrera mängden cpu som krävs för att hitta nyckeln.

Här i Finland torde detta nog inte åtminstone vara olagligt.

Permalänk
Relik 📜

Min klient hade kraschat.. Attans. Läste om det på sidan.
Kom igen nu, in med er igen.. Vi siktar på förstaplatsen, haha..

sweclockers.com med små bokstäver!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

smäller igång den på min server nu men ni borde optimera en klient för 64bit

Permalänk
Medlem

Nu finns det nya clienter för både Windows och Linux. Windowsversionen torde ha förbättrats avsevärt och algoritmer anpassade mera till AMD64 är med också.

// Jontto

Permalänk
Medlem

På nya statistik sidan vore det bra om ni satte in punkter imellan siffrorna så det blir lättare att läsa.

altså 1.345.124 istället för 1345124

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

hoppar inte och hjälper till lite. 3 burkar till nån timme allafall

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

hehe...

Startade precis 2 st... 4:a och 6:a vart man placerad på machine speed

/Jonas

Visa signatur

Asrock P67 Extreme 4 | Intel i7 2600K@4ghz | 8GB Crucial Ballistix DDR3 1600mhz | Gigabyte GTX660Ti 2gb | SB X-Fi | HDD Total 2TB | Coolermaster Realpower 520w | Coolermaster Stacker | All Components are watercooled ||

Permalänk
Medlem

Jag hänger på ett par timmar, får ganska dålig speed 63800 ungefär. Det får duga.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Participate in cracking of the RC4 stream cipher

Finns nu ocskå en version för OSX/intel är inte helt hundra om den funkar, har inte haft möjlighet att testa den men allt borde väl vara ok.

Permalänk
Medlem

Naj! Jag ersatte den gamla P4-klienten med den nya (om det ens är olika). Hursomhelst har jag nu förlorat 400 000 keys/s.

Edit: Testade nu A64-verren. Den är 50-100k keys/s snabbare än P4 för mig.

Permalänk
Medlem

Jo, verkar som om det är stor skillnad på med vilken gcc man kompilerar. Flaggorna spelar ju även en roll oxå, men verkar som om versionen spelar större roll.

Nyaste P4 är kanske inte snabbast för alla maskiner och sannerligen så kan AMD versionen ge bättre hastighet.

Måste höra med kodern lite hur den saken skall hanteras.

EDIT:
Nu finns det två versioner ute för P4 och liknande maskiner just för att inte folk som Mockasin ska behöva gå miste om sina 400k nycklar per sekund.