Permalänk

Kommer bara ut på MSN

Fick problem med mitt internet för ett par dagar sedan (har BBB, 24/1). Jag fick alla uppgifter via ipconfig, men kunde bara connecta med Internet explorer och msn. Firefox och Opera funkade inte. Eftersom att jag inte kunde få igång det, och eftersom att jag ändå hade alldeles för mycket skit på datorn så bestämde jag mig för att formatera och installera om windows. Skiten funkar fortfarande inte, och nu kommer jag inte ens ut på explorer, enbart msn. Inget annat funkar. Får dock fortfarande alla uppgifter på ipconfig.

Vad kan det vara för fel? Tacksam för svar

//Leif

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Entusiast

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

samma problem som mig?

Jag kommer däremot inte ens ut på MSN när internet inte funkar, men som dig får jag ip osv, ibland får jag full access däremot om jag har tur med å få en bra ip.

Ringde BBB och dom sa att dom jobbar med problemet, och att de har en bugg i över 100 telestationer eller nått sånt och att dom jobbar på det.

Vad du kan göra är att i denna ordningen:

ipconfig /release
net stop "dhcp client"
5 min efter
net start "dhcp client"

Eller testa med jämna mellanrum att sätta på datorn för att testa om saker funkar (efter den vart avstängd en stund).

Edit: Tips, får du igång internet stäng inte av datorn så du får behålla den fungerande ipn

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCHiZOx86

Jag kommer däremot inte ens ut på MSN när internet inte funkar, men som dig får jag ip osv, ibland får jag full access däremot om jag har tur med å få en bra ip.

[/B]

Vad är en "bra" ip?

Permalänk
Medlem

kan du pinga domäner eller bara ipadresser? Kan du pinga GW? Vad har du för modem/router?

Troligtvis menas en "bra ip" att den fungerar att surfa på.

Vad var det för bugg BBB hade då? Var det nya ipadresser som inte var confad?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lighty
kan du pinga domäner eller bara ipadresser? Kan du pinga GW? Vad har du för modem/router?

Troligtvis menas en "bra ip" att den fungerar att surfa på.

Vad var det för bugg BBB hade då? Var det nya ipadresser som inte var confad?

Kan inte pinga någon när det inte funkar, även om jag har ip och allt sånt.

Dom sa bara att dom hade någon bugg i deras telestationer som spottar ut ip's som ej går att surfa på eller nått sånt. Låter min dator vara på i nån vecka eller nåt tills dom fixat skiten ;/

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Mjo, verkar som om BBB har lite problem med vissa telestationer, men jag undrar fan hur lång tid det tar innan dom fixar det, börjar bli drygt som sjutton.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)