PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
PS3 Q&A från E3.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=109226

Frågan är ju om det där gäller nu när dom skrotat emuleringen.

Och PStwo låter ju väldigt mycket, mer än 360 utan spel i.

Permalänk
Avstängd

eftersom den släpptes nu lär dom inte ha med något om det har ändrats sen e3

ps2 slim låter inte alls mycket, 29dba är inte väldigt mycket hur du än vrider och vänder på det

och 360 är den mest högljudda konsol jag upplevt iaf när man spelar

Permalänk
Medlem

Jag sålde min 360 efter en vecka sanslös hög ljudvolym

29 dBa verkar vara för bra för att vara sant

Hoppas att Sony lever upp till det

Visa signatur

Ryzen 1700X PRIME X370-PRO
16Gb G.Skill TridentZ DDR4-3200 C14 DC
ASUS GeForce GTX1080 Strix A Gaming

Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe SSD

Permalänk
Sötast

Hur pass högljudd är 360in då? (dBa)

Permalänk
Medlem

Alla webhallens bästa kunder kan förboka PS3 nu! Gjorde det precis. 60gb versionen är det man kan boka och så får man preorder box och skit i agusti.:) Ska bli kul att se hur ljudnivåen är gemfört med mitt 360 som är förvånast värt tyst gemfört med vad det skrivs här.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Alla webhallens bästa kunder kan förboka PS3 nu! Gjorde det precis. 60gb versionen är det man kan boka och så får man preorder box och skit i agusti.:) Ska bli kul att se hur ljudnivåen är gemfört med mitt 360 som är förvånast värt tyst gemfört med vad det skrivs här.

o_O är kanske blind.... länk?

Kanske är för dålig kund? =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
o_O är kanske blind.... länk?

Kanske är för dålig kund? =(

Man får typ ett brev med en kåd och lite sånt som gör så man kan boka så jag kan tyävr inte länka.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Man får typ ett brev med en kåd och lite sånt som gör så man kan boka så jag kan tyävr inte länka.

Ah, Vad kostade PS3an då? Och hur mycket har du handlat för?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ah, Vad kostade PS3an då? Och hur mycket har du handlat för?

Ej fast pris, 0kr står där just nu. Men det fungerar typ att man får några man har fått ån kåd sne ska man få skivor eller nått liknade och en anna kåd och nån webbadress sedan ska man gå in på sidan i agusti och skriva namn adress ochså vidare och vilket företag man har köpt det av så får webhallen så många preorder konssoler av sony som blir inskrivna sedan så sickar webhallen ut dne till en. Det är i alla fall så jag har uppfattat det.

EDIT: Runt 6k kommer dom kosta och man får den några dagar innan den 17 nov.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Frågan är ju om det där gäller nu när dom skrotat emuleringen.

Och PStwo låter ju väldigt mycket, mer än 360 utan spel i.

måste bestrida ditt påstående.
pstwo är väldigt tyst med undantag för vissa spel och skivor som har dual-layer eller nåt sånt där och då får pstwo att låta.

360 låter som ett mindre fiskefartyg när man spelar dvd film så där är den körd.
fast man tänker iofs inte så mkt på det när man spelar spel

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
måste bestrida ditt påstående.
pstwo är väldigt tyst med undantag för vissa spel och skivor som har dual-layer eller nåt sånt där och då får pstwo att låta.

360 låter som ett mindre fiskefartyg när man spelar dvd film så där är den körd.
fast man tänker iofs inte så mkt på det när man spelar spel

Måste säga imot dit påstånde ang PS2, den låter mycket mycket mer än 360 både när man kör spel, filmer. dual layer spel, och när man inte kör nått alls. Dessutom så låter det hack hack hack hela tiden när man spelar och det gör det nästan aldrig på 360. Jag har både den gammla versionen av ps2 och den nya.

Permalänk
Avstängd

När man kör filmer så låter ju 360 knappt något, värre är det ju när man spelar men det är ändå inget att klaga på. Min låter inte alls så mycket som vissa verkar tro att det gör.

EDIT: Oj trodde detta var 360 tråden, my bad

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
måste bestrida ditt påstående.
pstwo är väldigt tyst med undantag för vissa spel och skivor som har dual-layer eller nåt sånt där och då får pstwo att låta.

360 låter som ett mindre fiskefartyg när man spelar dvd film så där är den körd.
fast man tänker iofs inte så mkt på det när man spelar spel

Nej, PStwo är inte tyst. Fläkten låter mycket och irriterande. 360 är i princip knäpptyst när man inte har någon skiva i, dvd-spelarna låter tyvärr väldigt mycket men det är inget man tänker på när man spelar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nej, PStwo är inte tyst. Fläkten låter mycket och irriterande. 360 är i princip knäpptyst när man inte har någon skiva i, dvd-spelarna låter tyvärr väldigt mycket men det är inget man tänker på när man spelar.

Exakt, men det är fälkatarna som låter inte det störiga hackandet som ps2 har. deet kommer bara lite då och då när man spelar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nej, PStwo är inte tyst. Fläkten låter mycket och irriterande. 360 är i princip knäpptyst när man inte har någon skiva i, dvd-spelarna låter tyvärr väldigt mycket men det är inget man tänker på när man spelar.

varför klagar du då på ps2 slim om du ändå inte märker oljud från konsollen när du spelar?

360 låter hur som helst mer men det är bara ps2 slim som är störande, eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
varför klagar du då på ps2 slim om du ändå inte märker oljud från konsollen när du spelar?

360 låter hur som helst mer men det är bara ps2 slim som är störande, eller?

För att PStwo-ljudet är störande även när man spelar.

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
varför klagar du då på ps2 slim om du ändå inte märker oljud från konsollen när du spelar?

360 låter hur som helst mer men det är bara ps2 slim som är störande, eller?

PS2 slim låter mer och gör hack ljud från skikvan hela tiden. Dock är det klart ett framsteg sedan det vanliga Ps2.

Permalänk
Medlem

29 dB låter helt perfekt IMO hur man än vrider och vänder på det.. Blu-ray skivor snurrar enormt mycket långsammare än DVD och uppnår ändå samma överföringshastighet.
Det borde innebära tysta laddningar i spel också.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

hmm kan ju vara så att det är lite olika mellan folks maskiner.
min polare kanske har fått ett 360 som låter lite mer än vanligt kanske inte.
i vilket fall som så låter hans pstwo mindre än hans 360.

att gamla modellen av ps2 låter mer är det inga tvivel om (sitter själv med en sådan) så det blir rätt najs med ps3 för min del.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
29 dB låter helt perfekt IMO hur man än vrider och vänder på det.. Blu-ray skivor snurrar enormt mycket långsammare än DVD och uppnår ändå samma överföringshastighet.
Det borde innebära tysta laddningar i spel också.

Det stämmer inte

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Det stämmer inte

Vad är det som inte stämmer?

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Det stämmer inte

2x blu-ray är 72Mbps
2x dvd är 22Mbps

en spelare som går i 2x låter mindre än en som går i 7x eller mer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
2x blu-ray är 72Mbps
2x dvd är 22Mbps

en spelare som går i 2x låter mindre än en som går i 7x eller mer.

Ehm, antalet x är hur många gånger läshastigheten det är, har inget med rotationshastigheten att göra. Sen är det ju så att 16x DVD är snabbare än 2x BD, så lite oljud kan man stå ut med.

Permalänk
Avstängd

blu-ray är 4.9m/s och dvd är 3.9m/s

så en 2x blu-ray snurar lika snabbt som en 2.5x dvd

och om 360 hade hdd som standard hade inte dvdn behövt vara så snabb och gjort så mycket oljud

Permalänk
Medlem

Hur många är det som har förhandsbokat en PS3 då? Räck upp en hand!

Obs, inte jag på bilden!

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

me..

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobb100
Hur många är det som har förhandsbokat en PS3 då? Räck upp en hand!
http://www.homegrownpraise.com/images/hand_raised.jpg
Obs, inte jag på bilden!

Bokade en PS3 redan första december 2005.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Hmm stod i M3 att man kan ha upp till 7 kontroller per konsoll.
Problemet är att vi kommer ha 3st PS3 i samma rum och 4st kontroller till varje.
Fungerar det utan att dom stör ut varandra?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Hmm stod i M3 att man kan ha upp till 7 kontroller per konsoll.
Problemet är att vi kommer ha 3st PS3 i samma rum och 4st kontroller till varje.
Fungerar det utan att dom stör ut varandra?

Nej. Efter som det bara finns 7 olika frekvenser att köra på så kommer det max att fungera med 7 kontroller samtidigt om de används i samma rum. Jag är dock inte helt säker, men detta var xbox360 argument mot att de inte använder 2,4ghz till sina trådlösa kontroller. Varför ska du ha 3 ps3 i samma rum btw?