Permalänk

S-ata problem

Tjemo!
Jag har ett problem med mina diskar. Har en Segate och en Maxtor (båda är s-ata) och det funkar perfekt. Nu skulle jag låna en kompis Maxtor, som jag tror är sata2, och dra över lite filer. Problemet är att direkt efter att XPbooten gått klar och logginskärmen ska komma upp så blir skärmen bara grå och inget mer händer. Diskarna ligger i rätt ordning i Bios och allt.
En konstig sak är att det funkade att starta en gång random idag. Sen skulle det startas om eftersom det installerats driver ochdå funkade det inte igen.

MVH Martin

Permalänk
Medlem

Re: S-ata problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeppelhund
Tjemo!
Jag har ett problem med mina diskar. Har en Segate och en Maxtor (båda är s-ata) och det funkar perfekt. Nu skulle jag låna en kompis Maxtor, som jag tror är sata2, och dra över lite filer. Problemet är att direkt efter att XPbooten gått klar och logginskärmen ska komma upp så blir skärmen bara grå och inget mer händer. Diskarna ligger i rätt ordning i Bios och allt.
En konstig sak är att det funkade att starta en gång random idag. Sen skulle det startas om eftersom det installerats driver ochdå funkade det inte igen.

MVH Martin

klarar ditt moderkort sata2?
om inte, bygla över till vanlig sata.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Re: Re: S-ata problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
klarar ditt moderkort sata2?
om inte, bygla över till vanlig sata.

Har redan löst problemet genom att boota genom hans hårddisk, men tack ändå.

MVH Martin