Permalänk

Tackar, fick en bättre bild nu. Men det är iaf något bättre än min nurvarande iaf. Duger ett tag framöver gör den ju solklart. Hoppas man blir nöjd med prestandan i sin DELL.. Kommer ringa Dell efter jobbet och beställa en nu

EDIT: Nu undrar jag bara hur det är med leveranstiderna? KOmmer bli utan dator sålänge jag väntar på den nya. Men tar det 1v eller 1 månad?. Vad brukar det ligga på?

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Kommer inte riktigt ihåg faktiskt, men har för mig att det ligger på ca 5-10 arbetsdagar. Jag fick min efter en vecka med schenker. Själva datorn var klar efter typ 2 dagar och skickades direkt men Schenker är ingen höjdare och tar typ 5 dagar på sig att leverera. Det var till och med så att jag hade fått vänta 2 dagar till om jag inte hade hämtat det själv, och sitta och vänta på en dator som befinner sig i samma stad, klar och villig går bara inte

Permalänk

haha nej verkligen inte, bara att dra ner med collitID så fixar man det.. Men tackar för svaret så man vet nu.. ..

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Tog 5 arbetsdagar för mig.

Den skickades direkt från Dell (inom några tiimmar). Samma dag som den kom till stockholm had jag den i handen, men då bor jag centralt också. Så om man bor ute i landet tar det kanske längre tid. Tyckte det var grymt snabbt levererat iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Schenkers leveranstider är inte helt beroende av var man bor.
De kör inte ut sina paket varje dag utan går efter en turlista. De kör alltså inte ut det automatiskt när de får paketet utan kan gott vänta ett par dagar tills deras utlämningsdag kommer. Har man tur så att paketet kommer i tid på utlämningsdagen så får man den.
Har man otur så kan de få paketet på fredagen, skicka en avi så man får den på måndagen, och sen när man ringer dem på måndagen för att bestämma en leveranstid så kan man inte få den utkörd förrän dagen efter.

När det gäller utlämningsställen däremot så har de mycket färre än posten, så bor man centralt så är det bättre.
Bor man i centrala Stockholm och får det utkört så händer det ibland att de anlitar ett företag som t ex DHL då det kan vara svårt att köra omkring i stora schenker lastbilar mitt i stan.

Permalänk
Medlem

Jag hade iofs beställt genom ett företag så det kom varumottagningen där och sen delade den interna posten ut det. Kanske därför som det gick snabbt för mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Internpost... hehe, lyxigt.

Jag tänkte köpa ett externt ljudkort. Inget fel på det inbyggda men vill ha det lilla extra med 5.1 osv.

Vad använder du anarkizt?

Det är för övrigt det enda jag har som negativ synpunkt på M1710. Ett så påkostat system hade lätt kunnat fixa ett bättre ljudkort med HD ljud och EAX 3...mm.

Ett tips är att inte slänga pengarna på deras EAX patch man kan köpa till på Creatives hemsida. Vissa saker låter bättre men jag har läst att många har fått problem på olika spel med poppande och sprakande ljud.

Permalänk

Någon som spelat HL2: Episode 1 på datorn?

FUngerar inte för mig

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tänkte köpa ett externt ljudkort. Inget fel på det inbyggda men vill ha det lilla extra med 5.1 osv.

Valde inget extra ljud men det går ju att få ut 5.1 från det inbyggda kortet ia TV-out tydligen. Kabeln måste dock beställas från USA. Se tidigare poster i den här tråden... Har ännu inte orkat beställa eller löda egen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Valde inget extra ljud men det går ju att få ut 5.1 från det inbyggda kortet ia TV-out tydligen. Kabeln måste dock beställas från USA. Se tidigare poster i den här tråden... Har ännu inte orkat beställa eller löda egen.

Detta kommer tyvärr inte att duga för mig.
För att kunna dra nytta av en S/PDIF så måste man ju ha en separat decoder; en dvd-spelare med S/PDIF eller en separat förstärkare som delar upp det digitala ljudet till högtalare.
Jag har redan en 5.1 Cambridge Soundworks högtalarsystem sedan innan som jag gärna vill utnyttja. Så att köpa ett externt kort från creative hade varit billigast.

RCAn på adaptern (från USA) är nog främst ämnat för dem som vill kolla på film genom sitt hemmabiosystem.

Permalänk
Medlem

Inte många dagar kvar tills jag får min nu.. enligt shenker så ska jag få den på onsdag... undrar en liten sak inför att jag får min. jag kommer ju att formatera disken för att lägga in eget os (win xp). för ersom har gjort det samma.. hur blire med Media Direct grejen .. gåre att få tillbaka den efter att man formaterat disken ?

Visa signatur

Intel Core™ i7 920 Quad Processor, Asus P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366, Gainward GeForce GTX480 1536MB, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 6GB, Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS, Western Digital VelociRaptor 150GB, WD Caviar Black 1TB 3,5", SATA, Antec Performance P182 Miditower, Asus mk241h

Permalänk
Medlem

Lyrisius: Ja, det har du rätt i. Det är det enda jag vill ha det till också så jag tänkte inte längre

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lomin
Inte många dagar kvar tills jag får min nu.. enligt shenker så ska jag få den på onsdag... undrar en liten sak inför att jag får min. jag kommer ju att formatera disken för att lägga in eget os (win xp). för ersom har gjort det samma.. hur blire med Media Direct grejen .. gåre att få tillbaka den efter att man formaterat disken ?

Här har du lillen..
http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=147474&highlig...

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Lyrisius: Ja, det har du rätt i. Det är det enda jag vill ha det till också så jag tänkte inte längre

Hehe, det är lugnt och tack ändå för tipset.

Hämtade min datorväska idag förrästen. Ville inte köpa från dell, deras var för dyra plus att jag inte ville ha en ryggsäck.
Ville ha en mjuk postaväska, typ axelväska som inte ser ut som en datorväska.
Det blev en från Samsonite.
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010090732

Sen om man nu ska på ett lan så vill man antagligen ha en ryggsäck också, och med axelväska så kan jag ha både och... hehe, har jag tänkt för mycket nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyrisius
Hehe, det är lugnt och tack ändå för tipset.

Hämtade min datorväska idag förrästen. Ville inte köpa från dell, deras var för dyra plus att jag inte ville ha en ryggsäck.
Ville ha en mjuk postaväska, typ axelväska som inte ser ut som en datorväska.
Det blev en från Samsonite.
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010090732

Sen om man nu ska på ett lan så vill man antagligen ha en ryggsäck också, och med axelväska så kan jag ha både och... hehe, har jag tänkt för mycket nu.

Den ser bra ut.. Beställde inte heller den från DELL.. får bli en sen när man valt. Men jag kommer välja en som ser ut som en väska..

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Jag stack till en vanlig väskaffär med datorn och den passade perfekt i en Samsonite för 16" så det blev en sån, 400 tror jag den kostade.

Visa signatur
Permalänk

Smart faktiskt, men av beställde nyss min dell igen. väntar till duo2core kommer.. Korkat att köpa nu när det är så nära

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

har fått och haft min nya XPS nu i 3 dagar och jag är så jävla ultra nöjd som man kan bli, bättre dator än såhär blire bara inte.

Intel ® Core™ Duo Processor T2600 (2.16 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

2048MB 667MHz DDR2 SDRAM

100GB (7,200 rpm) Hard Drive

17inch UltraSharp™ WUXGA skärm med TrueLife™ (1920 x 1200 upplösning)- widescreen

XPS 512MB NIVIDIA7® GeForce™ Go 7900 GTX

Visa signatur

Intel Core™ i7 920 Quad Processor, Asus P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366, Gainward GeForce GTX480 1536MB, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 6GB, Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS, Western Digital VelociRaptor 150GB, WD Caviar Black 1TB 3,5", SATA, Antec Performance P182 Miditower, Asus mk241h

Permalänk
Avstängd

När tror ni dell lanserar Xps med duo2core?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

ingen aning.. kan nog blir allt från 1 månad till 5 månader typ... så ärdu sugen på en västingdator nu så tycker jag inte du ska vänta på core duo 2.
utan du ska köpa en burk nu, för den som är väst nu räcker gott o väl , och det kommer ju alltid bättre hela tiden.. så köp nu, låvar dig att du inte kommer bli besviken.

Visa signatur

Intel Core™ i7 920 Quad Processor, Asus P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366, Gainward GeForce GTX480 1536MB, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 6GB, Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS, Western Digital VelociRaptor 150GB, WD Caviar Black 1TB 3,5", SATA, Antec Performance P182 Miditower, Asus mk241h

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett knasigt problem med min XPS, om jag är inne i ett spel och trycker på "voylmknapparna" på framsidan av chassit så hänger sig spelet. EXTREMT irriterande...

Visa signatur
Permalänk

Hejsan.
Jag har gått i funderingarna på en xps med grund confen, mer ram har ja tänkt å köpa separat möjligtvis...
Saken är den att jag spelar nästan aldrig spel... jag är forograf och reigerar mycket bilder så ja vill åt skärmens höga upplösning och datorns snabbhet.
Är denna laptop ngt att rekommendera för mig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackCola
Hejsan.
Jag har gått i funderingarna på en xps med grund confen, mer ram har ja tänkt å köpa separat möjligtvis...
Saken är den att jag spelar nästan aldrig spel... jag är forograf och reigerar mycket bilder så ja vill åt skärmens höga upplösning och datorns snabbhet.
Är denna laptop ngt att rekommendera för mig?

Tjena BlackCola,
Jag kan starkt rekommendera XPSen. Använder själv datorn i bildbehandlings sammanhang. I ditt fall så räcker till och med 7900 GS kortet.
Vill du kika på ett alternativ så kan du också titta på Dell Inspiron 9400. Det går att välja ett billigare GPU på denna och det går att lägga till Truelife skärmen med 1920 x 1200 res. Just Inspiron 9400 kan konfigureras på ett mer effektivt sätt vad det gäller pris och prestanda... i alla fall när det gäller ditt användningsområde. Har man tur så kan man få olika roliga erbjudanden vid köp av Inspiron.
Märker du att du hamnar på samma prisklass ändå så kanske du ska stanna med M1710.

anarkizt - Tråkigt att höra. Gäller det alla spel som du kör? Har du installerat ett eget OS efter du fått datorn? Man brukar ju göra det för att undvika allt skräp man får till.

Lomin - Grattis till den nya datorn !!!

Permalänk

Är själv sugen på en bärbar nöjes maskin men väntar nog till directX 10 grafikort kommer på marknaden. Det kännst rätt så tungt att köpa en så pass dyr dator och missa allt det goda som DirectX10 har. Sen skulle jag nog vilja ha SLI så att man kan få lite mer drag i spelen.

Permalänk
Medlem

hmm har ett litet problem... får inte min mic att funka till xpsen... hörlurarna funkar bra.. men micen vill inte funka.. någon annan här som har problem med att få mic att funka.. ?

// Lomin

Visa signatur

Intel Core™ i7 920 Quad Processor, Asus P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366, Gainward GeForce GTX480 1536MB, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 6GB, Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS, Western Digital VelociRaptor 150GB, WD Caviar Black 1TB 3,5", SATA, Antec Performance P182 Miditower, Asus mk241h

Permalänk

Det är nog inget stort problem. Gå in på ljudprogrammet och klicka för MIC

Permalänk
Medlem

Har fått ett problem med min XPS.

Den befinner sig alltid i det "nedklockade" läget i spel... Dvs, den är fast i något slags power save läge. Har såklart klickat av allt sådant i kontrollpanelen men det hjälper inte. Jag märkte det pga låg fps och att fläkten aldrig går upp i det högsta läget.

Temperature ligger konstant runt 60 grader....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Har fått ett problem med min XPS.

Den befinner sig alltid i det "nedklockade" läget i spel... Dvs, den är fast i något slags power save läge. Har såklart klickat av allt sådant i kontrollpanelen men det hjälper inte. Jag märkte det pga låg fps och att fläkten aldrig går upp i det högsta läget.

Temperature ligger konstant runt 60 grader....

Tjena anarkizt!
Det första du kan kika på är om Speedstep är igång i bioset. Du hittar den under performance.

Det absolut enklaste du kan göra är att installera ett superbra program till laptopen...den heter Notebook Hardware Control 2.0 (pre-release).

Med hjälp av detta programmet kan du ställa in allt möjligt, bl a dynamisk cpu-hastighet.

Bara sök på Goggle.

Lycka till.

Edit I. här hittade jag en länk till programmet. Freeware.
http://www.computerbase.de/downloads/software/systemprogramme...

Edit II. Glömde att nämna en sak, mest på grund av att du säkert redan provat det.
Du hittar även en del inställningar i Dells Quickset. Under Gaming-menyn

Permalänk
Medlem

jag har även jag beställt mig en XPS och som så många andra även dragit ner på minnet och tänkt sätta i egna 2x1Gb stickor.. jag har 2x 1024MB SODIMM DDR2 200pin PC5300, 667MHz från Inet.se och tycker att det skulle vara fruktansvärt onödigt att köpa nya om dessa funkar... hur är det med XPS/Dell/bärbara datorer med att byta minnen? funkar min stickor?

Visa signatur

neM. Hjälp tack.

Permalänk
Medlem

Tack Lyrisius, ska testa det där programmet.

Lyckades lösa mitt problem med ett par omstarter men lite jobbigt att aldrig vara riktigt säker på om det är max kräm...

Visa signatur