BF2142 Beta [Open beta 31/8-06(?)]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Okej, då kopplar jag lite mer!

Här har du en film som visar både en Titan och när folk åker pod.

http://video.google.com/videoplay?docid=-7468333101897963999&...

Börjar runt 1:40 in i filmen.

Permalänk
Medlem

Var hittar man walkern?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

någon vänlig själ som vill ge mig sin trålkiga cd nyckel?

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Här har du en film som visar både en Titan och när folk åker pod.

http://video.google.com/videoplay?docid=-7468333101897963999&...

Börjar runt 1:40 in i filmen.

Ser rätt så fett ut! Är det enda sättet man kan komma upp i Titanen med en pod, och går de att styra (som fallskärm)?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Ser rätt så fett ut! Är det enda sättet man kan komma upp i Titanen med en pod, och går de att styra (som fallskärm)?

Om du menar fiendens Titan så kan du landa på den med dropship och gunship också, BF2142s motsvarighet till transporthelikopter och stridshelikopter/flygplan. Lagets egna Titan fungerar som spawnpoint. Podsen går att styra en del men de är inte lika lättstyrda som fallskärmarna eftersom de flyger mycket snabbare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Var hittar man walkern?

De finns vid någon silo, men jag kommer inte ihåg vilken.

Permalänk

Finns det fallskärmer i BF2142? Det utlöses ingen när jag trycker på 9:na

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Finns det fallskärmer i BF2142? Det utlöses ingen när jag trycker på 9:na

Jag gjorde samma misstag. Fallskärmsknappen och hoppknappen är samma knapp, space.

Permalänk

Någon som vet varför förlorar connection efter sisådär 10 sekunder i spelet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Jag gjorde samma misstag. Fallskärmsknappen och hoppknappen är samma knapp, space.

ok, tack! nu klarar jag mig när titanen sprängs ^^

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Någon som vet varför förlorar connection efter sisådär 10 sekunder i spelet?

Har också problem det, efter att jag för första ggn kunde lägga vantarna på en Walker så dog det, har inte spelat mer efter det.. Men sen så händer det då och då i övrig också

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

verkar ha lite problem fallskärmen. den verkar inte utlösa sig när man trycker på space

EDIT: Hur styr man en battlemech?

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Någon som vet varför förlorar connection efter sisådär 10 sekunder i spelet?

Om du har en X2 cpu så ändra så den kör på 1 kärna. ibland så blir det disconnection ändå efter 5-10 men det är väll mer för att det är en beta

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
verkar ha lite problem fallskärmen. den verkar inte utlösa sig när man trycker på space

EDIT: Hur styr man en battlemech?

Precis som i BF2 så måste man ibland trycka ett par extra gånger på knappen. Bara att hamra på den tills skärmen fälls ut.

Man styr en battlemech precis som vilket annat landfordon som helst, eller hur menar du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Precis som i BF2 så måste man ibland trycka ett par extra gånger på knappen. Bara att hamra på den tills skärmen fälls ut.

Man styr en battlemech precis som vilket annat landfordon som helst, eller hur menar du?

Tack för svaret för fallskärmen

Battlemech: Har svårt att styra den, när jag ska svänga så lyder den inte och går ett annat håll. t ex om jag vill svänga vänster så går det antigen höger, rakt fram eller snett

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizzardo
Om du har en X2 cpu så ändra så den kör på 1 kärna. ibland så blir det disconnection ändå efter 5-10 men det är väll mer för att det är en beta

Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Tack!

De här knepen hjälpte mig i BF2, har man inga problem behöver man inte greja med sakerna i länken, jag hade problem.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

Permalänk
Medlem

Har nån en key eller två till övers så tar jag gärna emot via PM.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Avstängd

Skulle inte va helt fel om nån kan dela med sin nyckel, vill gärna testa spelet

Visa signatur

Laptop: HP NX9420, Intel Core Duo T2400 @ 1.83GHz, 1x1024MB DDR 400, 80GB SATA, External 300GB SATA, HP DVD+- Burner med lightscribe, ATi Mobility Radeon X1600 256MB

Medlem i signaturgruppen homosexuella Appleanvändare

Permalänk

Efter att ha spelat betan och läst om att dom bland annat kommer ha reklam i spelet och inte stödja widescreenskärmar så har jag avbokat mitt exemplar.

Lägger nog mina slantar på QW istället då det känns lite mer som "next gen".

Permalänk
Medlem

"Next gen", ja det kan man säga eftersom det preliminärt kommer ut ett halvår senare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote
"Next gen", ja det kan man säga eftersom det preliminärt kommer ut ett halvår senare.

Ja, men bf2142 känns faktist som "previous gen"

Permalänk
Medlem

Har Dice släppt några systemkrav än till BF2142? Vill gärna veta det

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk

samma som bf2

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onlytobbe
Efter att ha spelat betan och läst om att dom bland annat kommer ha reklam i spelet och inte stödja widescreenskärmar så har jag avbokat mitt exemplar.

Lägger nog mina slantar på QW istället då det känns lite mer som "next gen".

Det stödjer dock WS.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Det stödjer dock WS.

Finns inget widescreen alternativ i betan, och i fullversionen så ska dom lägga till så att man kan välja en widescreenupplösning, men då kapar dom bilden i över och underkant.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onlytobbe
Finns inget widescreen alternativ i betan, och i fullversionen så ska dom lägga till så att man kan välja en widescreenupplösning, men då kapar dom bilden i över och underkant.

Ja, man ska ju inte få större FOV, sägs det.. Men stödjer WS gör det ju likafullt.. Många spel som har det som "WS-alternativ"..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Ja, man ska ju inte få större FOV, sägs det.. Men stödjer WS gör det ju likafullt.. Många spel som har det som "WS-alternativ"..

Ja visst, bf2142 kommer "stödja" widescreenupplösning, men bilden kapas i över och underkant vilket för mig inte är riktigt stöd..

Fulhack - Nej tack!

Permalänk
Medlem

Ikväll så släpps 10000 beta keys 10am pst (blir 19:00 för oss) på Fileplanet, det behövs ingen subscription bara ett vanligt gamespy konto.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ikväll så släpps 10000 beta keys 10am pst (blir 19:00 för oss) på Fileplanet, det behövs ingen subscription bara ett vanligt gamespy konto.

Shit de var slut på 40 min =/

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Aja, bättre än första gången iaf då var det väl många fler keys och dom tog slut på bara några minuter, ca. 10-20 minuter kanske