Permalänk
Medlem

Bra bärbar < 2kg med 14.1" o Core Duo

Tjena, är ute efter en bärbar runt 2 (helst under) kg att sitta med på pendeltåget. Den ska ha minst 14" skärm annars misstänker jag att det kan bli jobbigt att läsa text, Core Duo och gärna inbyggd bluetooth. Vad kan rekommenderas? Någon som har t.ex. en LG T1 Express eller HP nc6400. Är LG nåt att satsa på?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om enda anledningen till att du inte vill ha liten skärm är att du är rädd att det ska bli svårt att läsa text, så kan du vara lugn. Köp en 12" typ, jag har halvdan syn och har inga som helst problem att läsa text på min Dell xps m1210, och jag är ändå van vid 19".;)

Permalänk
Medlem

jag köpte en asus 14.1" för 1.9 ex batteri 300 g plus, den e snygg, bra batteritid
och asus ca 3.5 h. Tyvärr är inte det integrerade gkortet det bästa o spela på men jag är nöjd endå. Snabb o många bra funktioner får även med en bra väska o mus annars vänta 4 månader så kmr det en 14.1" med ett 7600 GO kort men den blir nog lite dyrare oxå. prisjakt.se model A8F dualcore 1,6 etc

Permalänk
Medlem

Om det står mellan en LG T1-72SSV3 och HP nc6400 vad ska man satsa på. Kan det skilja mkt i batteritid eller kvalitet? Är det någon som har en länk till ett test där någon eller båda av dessa bärbara ingår?

Permalänk
Medlem

Lenovo ThinkPad T60

lite dyrt för spec. men toppen kvalitet..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==