Permalänk
Medlem

hela jag är en endaste stor ghettomodd

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk

älskar ghettomods! har inga bilder, så jag tar en klassiker som är lätt att förklara. jag fick slut på 3,5"-platser i mitt förra chassi. så jag tvinnade ståltråd mellan skruvhålen i en 5,25"-plats och skruvhålen hårddisken. funkade klockrent faktiskt, rekomenderas

Visa signatur

"Any dumkopf can be incorrect,
but not to be a dumkopf is more correct."
- Lord Brett Sinclair (Sir Roger Moore)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macan
jäkla snyggt gjort med fancontrollern! funderade också på hur jag skulle sätta in min.. så den tackar man för.. det blev ju snyggt också!

en får tacka!
komigen nu alla fan vill se bilder!

Permalänk
Medlem

här är då min kvälls riktigt fina ghettomodd, en fläkttunnel från vattenkylningen till fönstret, den bestående av ett stycke cola flak, en olycklig spelkartong, 1,5 rulle eltejp och lite silvertejp.
Har tyvärr inga bilder på uppbyggnaden men ni får nöja er med lite fina pics på det färdiga resultatet. Hela syftet vart det att sänka vattentempen (vilket lyckades, med 10 grader) och bara för att jag hade allmänt tråkigt. (brukar inte ladda upp bilder men vi får se hur det går)

Fler bilder kan läggas upp vid intresse. tjupp

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Dr0st är numera kungen av gettomods

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

hehe kan hålla med. väldigt hmm... roligt komisk modd eller vad man ska säga ^^ Rock On! GO COCA COLA

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Dr0st är numera kungen av gettomods

Man tackar, man tackar

Nu vill jag se lite mer liv i den här tråden! jag VET att ni sitter på riktigt sköna ghettomodds! komigen nu...

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Gött dr0st... skulle man kunna få en bild vid fönstret också? Har länge tänkt på att göra en sån tunnel till min lilla ventilationssak som man bara kan skruva bort... typ lagom till en 140 mm fläkt.. men det blir aldrig av.. Men som sagt, en bild på delen vid fönstret

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haukau
Gött dr0st... skulle man kunna få en bild vid fönstret också? Har länge tänkt på att göra en sån tunnel till min lilla ventilationssak som man bara kan skruva bort... typ lagom till en 140 mm fläkt.. men det blir aldrig av.. Men som sagt, en bild på delen vid fönstret

Har inte orkar fixa mer än så, kör bara med öppet fönster men jag ska få mig till att fixa den till den lilla luckan där brevid fönstret men det får bli någon gång efter nyår.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk

gills det om man har en floppy som dörrstopp

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
gills det om man har en floppy som dörrstopp

Kanske, om du byggt in en dator i dörren

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

haha.. har nog lite halvknasiga moddar.. just nu så har jag strapsat fast min lcd i mitt tidningsställ har inte fixat en låda till den ännu

jag har mina lustiga idder ibland vissa är jävligt bra andra inte

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Snygg modd Jag skulle vilja ha en sån fast inte getto.
Bra ide.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Snygg modd Jag skulle vilja ha en sån fast inte getto.
Bra ide.

jo, ska fixa riktiga rör framöver vart bara tvungen att testa lite. Resultatet lär ju bli en hel del bättre med riktiga rör osv men va fan har man trist så har man

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
gills det om man har en floppy som dörrstopp

Ja ja allt gills bara upp med det fan allting som involverar tejp och/eller nya anvädningar för diverse prylar

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Den här är väl kanske inte en riktig ghettomod, men den är ful och kul.
En trådlös optisk mus, fast som en handske.

Hela bygget:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hapone, diggar din ghetto mod, asball :D..

kommer ni ihåd min ghettomod med datorn i skokartongen ?..
tyvär har ja inga pics kvar.. men det var ju inte så seriöst bygge iaf..
ville bara göra nåt

Permalänk
Medlem

Inte direkt datorrelaterat, men inte helt utanför ramarna får jag hoppas:

Colaburksradio:

Lapmfläkt:

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

haha sköna byggen New

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

haha en radio har jag oxå byggt fast dock i en karamellburk

en liten bild på hur min zalman 9500 ser ut nu för tiden

blev faktiskt betydligt tystare och lite effektivare
tog kanske 20-25min att göra och det var det värt (9c tempskillnad med båda på max och 120 lät mycket mindre då (kör den dock på low)
rekommenderas till Zalman 9500 ägare
edit: kanske inte en renblodig gettomod dock...

Permalänk
Medlem

den var med smart, men skulle aldrig göra så själv ^^

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

Nån som kan se vad det är?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

en pump?

Permalänk
Medlem

Korrekt! Och den funkar!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

om man bygger en sån lufttunnel som Drost till en luftkyld dator finns det risk för att luften är för "blöt"?
kan det bli kondens? säg att det är -5 ute och drar in det i 40 grader dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ch1n
haha sköna byggen New

Det går så när man inte har mycket för sig under en del dagar.
Tycker ärligt talat själv att resultaten var lite roliga på grund av den blandning av prylar jag kombinerade.

Fick lite ryck i fingrarna nu för att konstruera ytterligare någon mysko pryl. Återkommer eventuellt.

Gott nytt år

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Skoj att se att tråden kommit igång lite nu riktigt cool pump där lord_dubbdäck. fler byggen nu komigen

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Raderat, funkar inte att posta ngt så hemskt

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

ja har inte vare uppe i 48h+ med blandade uppigningsmedel, men den va så j*vla ful så den blev kul iaf:P

Permalänk
Medlem

Angående pumpen: Fläkten som driver den är antik, kommer från nån 386 eller nått, så den låter som en turbomatad bondtraktor på arbetsvarv. Axeln som går ner till pumphjulet är i rostfritt stål och kommer från en CD-ROM. Närmare bestämt är det en av axlarna som laserhuvudet åker på. Pumphjulet är ... hmm jag vet inte vad de kallas men det är en såndäringa sak man sätter på servon till raiostyrda saker. Sen är bladen gjorda av 1mm polycarbonat son jag limmat fast. Även pumphuset är gjort i 1mm poly. Det skulle troligen gå att göra grejjerna effektivare och mer "aquadynamiskt", men orka.

Pumpen är tyvärr lite mer belastning än vad fläktmotorn är gjord för så den blir rätt varm efter en stunds drift. Så jag lär nog sätta dit nån kylfläkt åt den!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |