Permalänk
Medlem

CLI problem med ATI kort

Hej, Har nyss formaterat hårdisken och installerat alla drivisar som behövs.
Nu till mitt problem, Har ett ATI kort som funkade utmärkt innan formatering, har dom senaste drivrutiner till det, ánvände också Catalys Control men nu när jag startade Catalys Controllen får det här meddelandet:
"CLI Application (Command Line Interface) har stött på ett problem och måste avslutas.
Om du arbetade med något kan informationen som du arbetade med gått förlorat"
Så ovasett om jag gör ändringar i Catalyst Controllen så sparas dom inte eftersom CLI skiten (vad det nu är) förstör det hela.
Har samma drivrutner som jag hade innan formatering så har ingenting med att det kan vara fel drivisar.

Tackar på förhand
MVH Ronald

Permalänk
Medlem

har du installerat detta som behövs för att det ska fungera? : http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=0856...

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

jag har det i datorn så jag vet det fan vad det här kan bero på.

Permalänk

Tycker att du ska avinstallera CCC och köra med ATI Tray Tools istället. Samma funktion, mindre huvudvärk.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

CCC menas väl Catalys skiten eller?

Permalänk

Japp.
CCC - Catalyst Control Center

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Tack så mycket DataNusse, det funkar fint fint
Hotkeys och shit, det går hur lätt som helst att skifta mellan TV´n och skärmen.
Tack ännu en gång

Permalänk

Det va så lite så ^^

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Har en polare som får samma problem, Cli stöter på ett problem hela tiden och stängs av, varför har inte ATI fixxat skiten?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Har en polare som får samma problem, Cli stöter på ett problem hela tiden och stängs av, varför har inte ATI fixxat skiten?

Ingen aning. Det har iaf inte med net frameworks att göra. Jag fick samma problem med 6.9 drivarna, dumpade det fortare än fan och skaffade ati tray tools istället.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Har en polare som får samma problem, Cli stöter på ett problem hela tiden och stängs av, varför har inte ATI fixxat skiten?

Man måste ha både net framework 2.0 och 1.0 (1.1?) installerade.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Man måste ha både net framework 2.0 och 1.0 (1.1?) installerade.

Jag har bara 1.1 å de funkar kanon!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Man måste ha både net framework 2.0 och 1.0 (1.1?) installerade.

Jag har frameworks 2.0 vilket jag antar är bakåtkompatibelt.
Problemet kom med catalyst 6.9, hade det inte innan.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

2.0 är bakptkompatibelt ja.
Bättre dock att bara köra "sisplaydriver only" och sen köra ATI Tray Tools, som nämts tidigare

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Jag har frameworks 2.0 vilket jag antar är bakåtkompatibelt.
Problemet kom med catalyst 6.9, hade det inte innan.

Mitt CLI krachade med 6.8 och 6.9, sen fick jag tipset att installera Framenetworks 1.1 så jag gjorde det och krascherna slutade. Men det kanske beror på 2 helt olika problem.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
2.0 är bakptkompatibelt ja.
Bättre dock att bara köra "sisplaydriver only" och sen köra ATI Tray Tools, som nämts tidigare

Jo jag gjorde det med, men jag gick över till omegadrivers senare.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch