Varför är EA hatad av varenda gamer?

Permalänk
Medlem

inget fel på EA men trycket på spelutvecklarna som blir uppköpta av dom ökar nåt otroligt på att producera snabbt. allt för pengarna, det är därför dom är så framgångsrika, dom sätter press på sina arbetshästar och producerar många spel snabbt.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
inget fel på EA men trycket på spelutvecklarna som blir uppköpta av dom ökar nåt otroligt på att producera snabbt. allt för pengarna, det är därför dom är så framgångsrika, dom sätter press på sina arbetshästar och producerar många spel snabbt.

och som vi alla redan vet så betyder deti 99% av fallen att ett stressat spel = ett sämmre spel... Det behöver inte vara dåligt för det, men det lär nog ha varit bättre om de fått göra som de själva ville.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
inget fel på EA men trycket på spelutvecklarna som blir uppköpta av dom ökar nåt otroligt på att producera snabbt. allt för pengarna, det är därför dom är så framgångsrika, dom sätter press på sina arbetshästar och producerar många spel snabbt.

Ja, det är väl just det EA gör, de producerar massor av "standardspel" snabbt...

("Standardspel" som i att det är spel som de vet sedan tidigare att de kommer sälja. Kanske inte sälja lika bra som ett lyckat nytt koncept, men i princip utan någon risk att det går åt pipan.)

Det många ogillar är just att det är så lite nytt i deras spel och att allt är lite framstressat. EA smakar lite McDonalds på något sätt...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Ja, det är väl just det EA gör, de producerar massor av "standardspel" snabbt...

("Standardspel" som i att det är spel som de vet sedan tidigare att de kommer sälja. Kanske inte sälja lika bra som ett lyckat nytt koncept, men i princip utan någon risk att det går åt pipan.)

Det många ogillar är just att det är så lite nytt i deras spel och att allt är lite framstressat. EA smakar lite McDonalds på något sätt...

Jo, fast på mcdonalds så är det iallafall billigt.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Därför.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

Tror det är som några sagt, att det handlar om en del avund från oss i "missären". Vi älskar vårat Starcraft, vi älskar vårat GTA, vi älskade C&C innan EA köpte upp det. Tror att allt förstörs när det blir så uppmärksammat och massproducerat. Tror att folk här inne vill ha kvallitet (de flesta) och inte kvantitet, som jag själv (endast min åsikt) tycker att EA gör.

Jag har svårt att fastna för EA-spel (det finns säkert något jag gillar, sims då kanske, fast de har de också förstört sedan de köpte idén).

Samma sak som med Microsoft, många hatar dem bara för att de just äger så mkt på marknaden. Jag gillar Mircrosoft och EA affärsidéer, suga ut så mkt som möjligt. Vilket vi borde vara vana vi det här lagret, eftersom alla gör det.

Men bara för det gillar jag inte spelen från EA, för de ger inte mig det djupet av ett spel som jag kräver. Som ett bra exempel, fifa 07. Jag tittade på det snabbt kände lite på spakarna och märkte att det inte ens var i närheten av att vara så bra som PES5 (och pes6 förhoppningsvis). Det kändes för stelt och linjärt, för enkelt och tråkigt, inte fotboll, ingen känsla.

Jag spelar det jag vill, sedan att EA tjänar kosing på alla andra struntar jag i. Jag har ett eget val, ett val som konsument, ett val att välja bort EA. Men om jag väljer bort dem ska jag inte klaga över dem, eftersom jag inte är delaktig i deras produktion.

Sedan att de köper upp alla företag och förstör spel kan man bara acceptera, spela de gamla spelen om de förstör "Namnen" med nya dåliga spel. De gamla verisionerna finns ju alltid kvar, eller?

Så, varför? Jo, för att "vi" är så avundsjuka på att ett företag kan kasta ut titlar som suger ut oss på pengar och de vill vi inte, iaf inte vi "smarta".

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Avundsjuk på EA, hah, inte det minsta.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Command & Conquer 3: Tiberium Wars verkar ju lovande.

Stora bilder:
http://www.gamereactor.se/media/big/command_43228.jpg
http://www.gamereactor.se/media/big/command_43226.jpg

Citat:

"Alla gamla favoritenheter som "Orca", "Mammuth tanks" och "Hand of Nod" gör så klart en välkommen comeback"

"Med Kane i spetsen görs ett överraskningsanfall som skakar GDI i grundvalarna, och det är också här du kastas in i handlingen för att som en av ledarna för GDI:s militära styrkor leda dem i kampen mot Kane och slå tillbaka NOD dit de kom ifrån. Precis som tidigare går det också att spela en kampanj i NOD:s regi, där fokus snarare ligger på att smasha GDI i bitar än någonting annat."

"Men snart blandas också en tredje spelbar fraktion in och det är här den enskilt största nyheten för spelserien ligger. Ännu så länge vill dock inte EA berätta något mer om denna utomjordiska ras, så vi får helt enkelt vänta och se."

"En annan intressant nyhet (och hela anledningen till att jag började denna förtitten med en kort beskrivning av spelets handling) är att utvecklarna bestämt sig för att satsa betydligt mer på just handlingen än tidigare. Vid EA:s Los Angeles-studio menar de nämligen på att strategigenren utvecklats på många olika sätt de senaste åren - förutom storymässigt. Därför hoppas de nu kunna visa vägen med Command & Conquer 3: Tiberium Wars där FMV-sekvenserna från föregångarspelen återvänder"

"Spelmässiga förändringar har gjorts såsom att kontrollen blivit tajtare, grafiken ännu lite vassare och ett helt nytt system för att skapa snygga och trovärdiga explosioner, rök- och vädereffekter. Tvärtemot de flesta strategispel kommer också de schyssta vädereffekterna ha en verklig inverkan på spelet då vissa enheter premieras mer än andra under extrema väderförhållanden. Det utlovas också ett i högsta grad förstörelsebart landskap där man exempelvis kommer kunna spränga sönder delar av byggnader och till och med få en detaljerad inblick i vad som finns därinne.

På det hela taget verkar det som att gamla hederliga Command & Conquer kommer få en imponerande uppföljare som gör de gamla strategiklassikerna rättvisa."

Även Army of Two verkar lovande, ska plocka upp GR:s blaska imorgon och kolla in förhandstitten...

EA är inte hatad av varenda gamer. Visst är inte allt dom släpper 10 poängare direkt, men ibland slinker en del guldkorn ut från speljätten. Sen har de många spel som inte är superbra, men som duger för att ha roligt med en stund. Skulle vara tråkigt utan EA, och visst kan man klaga över det som är dåligt, men man måste väl kunna berömma det dom gör bra med...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Det skulle nog finnas otroligt många fler unika och originella spel om inte EA fanns.

Permalänk
Medlem

Tyckte det var rätt fult faktist. Snäppet bättre än Generals... de hade kunnat göra det mycket snyggare faktist. Act of War ser bättre ut... Men själva spelet verkar vara kul.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

"Sådan är kapitalismen ingen hör en gamers bön"

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
EA är inte hatad av varenda gamer. Visst är inte allt dom släpper 10 poängare direkt, men ibland slinker en del guldkorn ut från speljätten. Sen har de många spel som inte är superbra, men som duger för att ha roligt med en stund. Skulle vara tråkigt utan EA, och visst kan man klaga över det som är dåligt, men man måste väl kunna berömma det dom gör bra med...
[/B]

Där kan jag hålla med doig om att det skulle bli tråkigt, eftersom alla utstickare inte skulle vara dessa utstickare. Ja, de gör alldeles för många spel och som du säger så lyckas de rätt bra ibland.
Så det finns nog inget att gråta över

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

EA har seriösa problem tycker jag. Titta bara på BF2 communityn, dom släpper spelet och istället för att lägga ner pengar/tid på att göra färdigt sin produkt så börjar dom jobba på expansions som kostar pengar och som sedan visar sig vara halvfärdiga. Det känns bara väldigt mycket som dom bara vill tjäna pengar och inte göra ett bra hantverk. "oj, vi behöver lite pengar. Släng ihop ett par banor till en bf2-expansion". Ett bra spel och spelidé som förstörts av dåligt handhavande.

Permalänk
Medlem

De flyttar alltid fram alla releaser, NFSC demot skulle varit ute i slutet på September för PC

det är inte ute än,
de sa att det skulle vara ute tidigar än most wanted demot förra året.
de har alltså tills 10:e november på sig!
får väll se om de klarar biffen!

Man vet aldrig när ea släpper sina spel!
ända riktiga definitionen är ca 1 månad innan jul!

eller lite random året runt. men det är maxxat innan jul, jävla pengargalningar!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |