Tre's 3G-telefoner! (Recensioner, jämförelse & en liten guide, allt på 5000 ord)

Permalänk
Medlem

hur får du din Z1010´s batteri att räcka i 3 dagar? min räcker precis en dag, kanske jag som ringer förmycke?

Visa signatur

Laptop - Hp nx8220 2.13ghz 2gb ddr2 80gb hdd.
Laptop 2 - Asus EEE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skee^
Tänk dig lika lång tid som a925 var ute och chansen att tre gör samma misstag igen.

Chansen att 3 gör misstag är väldigt stoor.

Permalänk

Re: Re: Tre's 3G-telefoner! (Recensioner, jämförelse & en liten guide, allt p

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Riktigt bra guide :up:.

Jag har alltid min a925 i jeansen :p.

Jag med, lol vad har du för slags jeans egentligen sajben?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Tre's 3G-telefoner! (Recensioner, jämförelse & en liten guide

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cbd.setzer
Jag med, lol vad har du för slags jeans egentligen sajben?

Vi snackar modejeans på högsta nivå. Här ska man helst få plats med ett helt kärnvapenkrig!

Visa signatur

peace

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MindStorm
A1000:

Jag har nu använt min A1000 i 2 dagar och håller på att samala ihop till en review på den som
skall läggas ut på min site.

Vill passa på att rätta en sak A1000 har inte SD kort som föregångarna - den använder istället det nya "TransFlash" kortet. TransFlash är mindre än ett vanligt SIM-kort. Tre har inte sådana i butik ännu (iaf Stureplan, Sthlm där jag köpte min A1000) - men det går att beställa från t.ex. Dustin. Jag beställde mitt från HongKong och får det om några dagar - kostnad ca. 300 SEK för 128MB (Större kort släpps nov/dec, idag är 128MB största TransFlash på marknaden).

i slutet av dec ska sandisk släppa 256mb transflash kort.

Skee^ ---> observera att det måste vara väldigt ljust när du ska fota med a1000, annars blir korten rätt dåliga.

Det roliga är att när man fotar med innerkameran så behövs det inte lika mycket ljus

A1000

utan nightshot
http://img97.exs.cx/img97/8320/PIC000058.jpg

med nightshot
http://img97.exs.cx/img97/2739/PIC000059.jpg

Ljust rum:
http://img125.exs.cx/img125/983/PIC000041.jpg

ljust rum - en polare

http://img93.exs.cx/img93/6093/PIC000047.jpg

Permalänk
Medlem

Joo otroligt mycket ljus annars blir det skit och jag innerkameran är nog bättre i lägre kvalitet.

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk

Har en a925..

Funkar bra att köra tredje parts program, kör netfront, som är en webläsare med fler möjligheter än den stripade operaversionen som är inbyggd.
Lirar även gameboy emulator, funkar jättebra förutom att den kan få telefonen att hänga sig ibland.
Plus två gps program. (telefonen har inbyggd gps)
Även agilemessenger som är en IM klient.
Min kompis kör doom i sin å det funkar perfekt.

Minnet den stödjer ska vara 1 GB, 1nte 512 MB.. men telefonen blir ostabil och segare ju mer man har över 128 mb som är den rekommenderade gränsen.

Högtaleren är mkt bra, både till samtal och musik får man bra volym, även om inte ljudet är guld till musik.

musik och video spelare funkar väldigt bra, och lkudet är acceptabelt i snäckorna. det går att minimera musikspelaren och köra andra aplikationer samtidigt.

Telefonen har ett enormt programutbud iom symbian, men den stödjer även java o .swf filer.

3G nätet är väl sådär.. täckningen kan hoppa lite upp och ner vilket är störande. när man väl har täckning så funkar det bra att surfa. Videosamtal funkar bra, fast ibland får man starta om telefonen för att kameran ska funka..

Kameran suger.

man får med både bluetooth handsfree och stero headset och båda funkar mkt bra.
2 batterier medföljer och det behövs!
Telefonen tar en bra stund på sig i uppstarten, som alla symbian telefoner gör, vilket kan vara störande efter batteribyte.

Jag är femton år men utnyttjar väldigt mycket av telefonens möjligheter. Anteckningar används i skolarbetet varje dag, kalendern som är den bästa jag har sett används ännu oftare. Att göra lista, röstanteckningar är också funktioner som är bra.

Inmatningen går väldigt bra, och snabbare än på sony ericssons symbian telefoner, eftersom det finns två rutor du kan skriva bokstäver i. Så du skriver varannan bokstav i varannan ruta.

Videoklipp tar lite plats om man inte tar alltför hög kvalite så du får lätt in en långfilm på 128 mb kort.

Det är väldigt lätt att lära sig os:et.

Docka medföljer, där du syncar med datan och laddar. funkar mkt bra att synca med dator.

www.kossa.info är en bra nystartad sida där det finns en del länkar till softvara.

Detta är en telefon som passar alla, inte bara företagsanvändare. De största nackdelarna är storleken, som man vänjer sig vid och batteritiden. Men det upväger alla andra funktioner.

Visa signatur

"Oneofakind: Jag hamnade på akuten på grund av en bowlingolycka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J. Hansson
Inmatningen går väldigt bra, och snabbare än på sony ericssons symbian telefoner, eftersom det finns två rutor du kan skriva bokstäver i. Så du skriver varannan bokstav i varannan ruta.

Lite fundersam över varför folk använder handskriftsigenkänning istället för tangentbordet. I varje fall för mig går det betydligt snabbare att mata in text med tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Så fort man lär sig en sak går det fortare, tänk dig sitta på bussen o träffa dem där små knapparna.

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en LG, väljer mellan 8120 - 8130 - 8138, skillnaderna mellan dessa existerar knappt, förutom att 38'an har färgskärm på utsidan och man får inte 30 & 38 med 3fri120. Då får man lägga till, vilket jag är beredd o göra. Men det konstiga är att kontantpriset på dessa är 5000 resp. 4000 resp. 4000. Hur kommer det sig att 8130 & 8138 är billigare än 8120 om man köper dem löst?

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skee^
Så fort man lär sig en sak går det fortare, tänk dig sitta på bussen o träffa dem där små knapparna.

Funkar alldeles utmärkt för mig även på bussen. Ok i de fall det hoppar/skakar så är ju inte handskriften opåverkad heller...

Permalänk
Medlem

man kan vara grymmt mycket mer slarvig o den fattar rätt.

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem

Handskriften i 925'an funkar bra när man väl vant sig. Har fortfarande lite problem med att få min att begripa skillnaden mellan a och c, man får inte vara alltför slarvig just när man vill skriva a. Totalt sett så är det ju definitivt snabbare att använda handskrift än sitta och pricka det minimala tangentbordet, iaf för mig.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara hur man lägger in java apps/spel på en LG U8130, får in musik o bilder via LG Phone Manager, men fattar inte hur jag ska få in .jar filer.. ?

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem

Ang. A1000 så har jag upplevt:

Mkt obekväm att prata i, inget jag lider särskilt mkt av då jag använder headset mest.

Känner att operativsystemet är lite buggigt i vissa sammahang, svårt att förklara ivf. mkt stabliare är det senaste till A920.

I övrigt en mkt bra telefon!

Permalänk
Medlem

haha jag har en z1010 i mina tighta jeans och ang. 4g så finns det inte ens ngra klara fungerande prototyper ens i japan.

Visa signatur

smaaland

Permalänk

Hej riktigt bra skrivit. Har en A925 och en z1010 :D. Mkt bra tråd om A925 du startade för ett tag sen

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem

Vet man något om kommande 3G telefon som kommer till våren/sommaren?

Permalänk
Citat:

Ur resensionen på Z1010:
- Inte den minsta telefonen, den hade kunnat vara lite mindre.
- Dåligt placerad kamera.
- Dålig överföringshastighet mellan telefon – dator.

Det dära me dålig överföringshastighet gäller inte när man överför via blåtand

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Medlem

Vore najs om trådskaparen kunde uppdatera lite mer nu. Har ju kommit en hel del nya mobiler.

Mvh

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem

Nån som har erfarenhet av upplåsning av 3-telefoner, främst LG8130? Lämnade in min för borttagning av operatörslåset, och visst funkar det att ringa men inställningar för sms verkar vara hårdkodade i telefonen?

Visa signatur

Asus A8N-E, AMD64 X2 4200+, 2GB RAM, Geforce 7800GT, SB Audigy 2 ZS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av discusnl

En bra sak dock som jag uppskattar extremt mycket i Z1010 som jag inte vet om det finns på någon annan telefon är att man kan minimera mediaspelaren, så man kan skriva och lyssna samtidigt. Väldigt praktiskt.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Dagens bump!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha detta var inte en färsk tråd.