Permalänk

D-Link 4300, vilken repeater?

Tja!
Vi har en D-Link 4300 här hemma, både farsan och jag börjar lacka på att vi bara får låg/väldigt låg signal även fast vi bara sitter typ 5-10meter ifrån routern(några väggar dock).

Routern kan tyvärr bara sitta i det hörnet den sitter i nu, så kan ni tipsa om en hyffsad repeater vi kan sätta i mitten av huset?

Visa signatur

Core2DUO e8200. Gigabyte 8800gt. Corsair XMS2 6400, 2GB. Gigabyte EP35-DS3. Seagate Barracuda 320gb. Corsair 650w nätagg.

Permalänk
Medlem

Jag är också lite besviken på sändstyrkan på 4300, stabil dock. Kanske idé med kraftigare antenner?

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

Låter nästan som det är fel på eran routers trådlösa del. Jag har full täckning i hela huset + källaren när min DGL-4300 står på 2a våningen. Har satt uteffekten i admin gränssnittet på hög.

Permalänk
Medlem

jag är också lite missnöjd. Har 4/5 styrka två våningar upp och lite snett. Eftersom det är snett korsar dock signalerna väggarna så de verkar tjockare. Lite jobbigt att spela med det bara när man då och då plötligt pingar upp emot 500 några sekunder (ord. ca30-50).

Permalänk

Linksys WRT54GL ska funka med DGL4300 om man lägger in 3:e parts programvara (dock inte hunnit testa själv).

Permalänk

hmm okej, det kanske skulle funka med en ny antenn bara? eller tycker ni att jag ska returna routern? såhär dålig ska den fan inte vara.

Visa signatur

Core2DUO e8200. Gigabyte 8800gt. Corsair XMS2 6400, 2GB. Gigabyte EP35-DS3. Seagate Barracuda 320gb. Corsair 650w nätagg.