Permalänk
Medlem

fick nyckel på mailen idag från pellesofts msdnaa.
finfint!

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Lyckliga dig Anno!
Vilken version blev det?

Visa signatur

Christer
www.varmlandsfynd.com¨

Permalänk
Medlem

Någon som testat nyckeln från MSDNAA på en 64-bitars version?

Permalänk
Medlem

Hej. Jag är sugen på att installera vista på min nya dator. Jag har ett nvidia 6800 ultra och fundera på vilka drivrutiner jag ska använda för att få så mycket fps i spel. Ha hört att man ska köra med några som är till xp men vilka?

Visa signatur

i5-2300 @ 2.8GHz || 8GB || 1TB HDD || GTX 460 SE @ 750/1500 ||

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem att med att tanka hem och packa upp vista från MSDN?

får det här error meddelandet hela tiden:
http://img66.imageshack.us/my.php?image=errorzn7.jpg

startar man om "programet" så funkar det igen men det håller på bara i ett tag sen får man upp samma skit igen. Och efter ett tag så börjar den unpacka fast jag inte har laddat hem hela filen vilket leder till att när den packar upp så blir iso-filen "skadad". Detta har jag gjort om så många gånger att jag inte längre kan ladda hem det utan att jag måste skicka ett mail till MSDN och requesta en till nerladdning.

blir tokig av det här...

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem

Någon som spelar World of Warcraft på Vista. Hur funkar det isf? Har Nvidia gfx. Såg att de kommit med RTM-drivers nu. Stor skillnad från dom som släpptes till rc2?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhR0ZeN
Är det bara jag som har problem att med att tanka hem och packa upp vista från MSDN?

får det här error meddelandet hela tiden:
http://img66.imageshack.us/my.php?image=errorzn7.jpg

startar man om "programet" så funkar det igen men det håller på bara i ett tag sen får man upp samma skit igen. Och efter ett tag så börjar den unpacka fast jag inte har laddat hem hela filen vilket leder till att när den packar upp så blir iso-filen "skadad". Detta har jag gjort om så många gånger att jag inte längre kan ladda hem det utan att jag måste skicka ett mail till MSDN och requesta en till nerladdning.

blir tokig av det här...

Konstigt. Jag hade över trådlöst som knasade sig då och då så jag fick starta många gånger också men inget gnäll från MSDN om det. Med att inte laddat hem hela filen, menar du att den inte nått 100% ? För det står ju om något >6000 MB men den laddade bara hem dryga 2,5 GB för mig (x86-versionen).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Nu har Chalmers msdnaa äntligen fått vista och nycklar, om det är någon mer som är intresserad.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grensman
Någon som spelar World of Warcraft på Vista. Hur funkar det isf? Har Nvidia gfx. Såg att de kommit med RTM-drivers nu. Stor skillnad från dom som släpptes till rc2?

Ja det är stor skillnad, det är klart du ska köra på RTM drivrutinen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Nu har Chalmers msdnaa äntligen fått vista och nycklar, om det är någon mer som är intresserad.

Var någonstans ligger det? Har loggat in men hittar inget Vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Nu har Chalmers msdnaa äntligen fått vista och nycklar, om det är någon mer som är intresserad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0wN
Var någonstans ligger det? Har loggat in men hittar inget Vista.

Det kan man ju fråga sig

//MrIbra

Permalänk
Medlem

För att förtydliga mig så pratar jag om chalmers msdnaa portal inte chalmers lindholmens om det är där ni tittar. Är ni på rätt portal så förstår jag inte, jag hittade det och har laddat ner det med synnerligen god hastighet. Det ska även gå att se utan att logga in.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
För att förtydliga mig så pratar jag om chalmers msdnaa portal inte chalmers lindholmens om det är där ni tittar. Är ni på rätt portal så förstår jag inte, jag hittade det och har laddat ner det med synnerligen god hastighet. Det ska även gå att se utan att logga in.

Jaha, det förklarar varför.
Förhoppningsvis dyker Vista upp på Lindholmen.

//MrIbra

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
För att förtydliga mig så pratar jag om chalmers msdnaa portal inte chalmers lindholmens om det är där ni tittar. Är ni på rätt portal så förstår jag inte, jag hittade det och har laddat ner det med synnerligen god hastighet. Det ska även gå att se utan att logga in.

Vad är skillnaden och hur får jag tillgång till chalmers msdnaa-portal (läser I)? Har tillgång till Lindholmens men den är ju som sagt ej uppdaterad.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Jag läser Civilingenjör på Chalmers Johanneberg men har enbart tillgång till Lindholmens msdnaa. Så undrar även jag hur tillgången är uppdelad.

Permalänk
Medlem

Aqualize -> den når inte 100 % den slutar på 70 någonting...

vettefan vad som är felet, ska försöka få dataansvariga på våran skolan att bränna ut isofilen...

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0wN
Jag läser Civilingenjör på Chalmers Johanneberg men har enbart tillgång till Lindholmens msdnaa. Så undrar även jag hur tillgången är uppdelad.

Det var skumt, men det kanske är så att vissa program på Johanneberg är tilldelade att vara inom Lindholmens msdnaa det kan jag inte svara på. Jag vet bara att jag inte ska använda Lindholmens msdnaa. Men den borde väl dyka upp på Lindholmens msdnaa snart också.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Det var skumt, men det kanske är så att vissa program på Johanneberg är tilldelade att vara inom Lindholmens msdnaa det kan jag inte svara på. Jag vet bara att jag inte ska använda Lindholmens msdnaa. Men den borde väl dyka upp på Lindholmens msdnaa snart också.

Troligen så dyker den upp snart.
Annars får man väl dra iväg ett mail.

Permalänk
Medlem

Sitter här och skummar igenom tråden då man är i behov av ett nytt operativsystem till sin kommande dator.

Och tanken slog en ju att man skulle trycka in Vista i den nya burken då.
Har hittat "Windows Vista Home Premium 64-bit SWE OEM" för lite över tusenlappen. Är det ett bra pris? Skulle jag beställa idag så får jag det inte förens efter 30/1.

Sen fann jag även det här på samma sida, "Windows XP Home Edition SP2B OEM Med Vista-Uppgraderingskupong (Home Premium)"
Antar att det inte är 64bitars då, men som kosta 860. Det kanske skulle vara något tills Vista blivit lite stabilare?

Är jätteny inom området.

Visa signatur

Stationär Asus P5W DH Deluxe, Core 2 Duo E6600, Corsair DDR2 2x1024MB PC6400cl4, Samsung 200GB - Western Digital My Book 250GB, GeForce Asus 8800GTS 640 MB, 19" Samsung SyncMaster 940BF, Corsair 520W.
Bärbar Acer Aspire 5024WLMi - AMD Turion64 ML34, 2x512 MB, 100GB, ATi Mobility Radeon x700 128 MB, 15.4" CrystalBrite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Det var skumt, men det kanske är så att vissa program på Johanneberg är tilldelade att vara inom Lindholmens msdnaa det kan jag inte svara på. Jag vet bara att jag inte ska använda Lindholmens msdnaa. Men den borde väl dyka upp på Lindholmens msdnaa snart också.

Pratade med lindholmens dataenhet och dom sa att dom fått nycklarna idag. Nån måste bara "uploada" filerna. Så det kommer väl i dagarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arnie
Pratade med lindholmens dataenhet och dom sa att dom fått nycklarna idag. Nån måste bara "uploada" filerna. Så det kommer väl i dagarna.

Det låter bra.
Dröjer nog inte länge nu.

Permalänk
Medlem

Är det någon som testat ReadyBoost och kan svara på om det är värt besväret att skaffa en usb sticka?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Är det någon som testat ReadyBoost och kan svara på om det är värt besväret att skaffa en usb sticka?

Också nyfiken.
Kanske ett sånt här 8gigs.
http://www.blocket.se/vi/10240289.htm?ca=7_s

Visa signatur

Christer
www.varmlandsfynd.com¨

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Är det någon som testat ReadyBoost och kan svara på om det är värt besväret att skaffa en usb sticka?

Har ett http://www.apacer.com/en/products/Handy_Steno_HT203_200X_feat... liggande här. Väntar bara på att jag ska få tag i Vista på MSDNAA nu. Men enligt sidan så skall ju ReadyBoost vara riktigt trevligt.

Permalänk
Medlem

http://www.minnesmedia.se/contents/sv/d16.html
Klicka på credit card driver UDB

Visa signatur

Christer
www.varmlandsfynd.com¨

Permalänk
Medlem

Ett lite äldre videoklipp som demonstrerar ReadyBoost:

http://tech.cybernetnews.com/2006/11/13/have-an-extra-memory-...

Rätt imponerande faktiskt

//MrIbra

Permalänk
Hedersmedlem

Nu ligger den uppe på Chalmer-Lindholmens MSDNAA, dock enbart i CD-format!?

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alfin
Nu ligger den uppe på Chalmer-Lindholmens MSDNAA, dock enbart i CD-format!?

Oj, jobbigt Hacka lite på MSDNAA-supporten på Chalmers och säg åt dom att lägga til DVD-versionen också. Jag har tillgång till båda (KTH), dock bara 32-bitarsversionen, jag vill ju ha 64-bitars =(

Permalänk
Medlem

Finns på Lindholmen i DVD format också. Tur att man ringde och skyndade på dem lite idag

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomer
Finns på Lindholmen i DVD format också. Tur att man ringde och skyndade på dem lite idag

Såg det precis, tagit ner båda och det var två skiljda licenser, woho!?

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"