1920x1080 LCD TV som skärm?

Permalänk
Medlem

1920x1080 LCD TV som skärm?

Tsennare,
Hur bra skulle en 1920x1080 LCD TV funka som datorskärm? Är det någon här som har en >> 1920x1080 << LCD TV (Obs! 1920x1080) som kopplas till datorn?

Permalänk

tja det borde funka men jag vet inte om ditt graffe stödjer den upplösningen.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

SKulle fungera bra, men om du planerat att spela i native på den med ditt grafikkort så får du tänka om

Permalänk
Medlem

äh, spela patians med jääättestora kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shorti
äh, spela patians med jääättestora kort

De skalas inte upp, det ser skitfult ut

Permalänk
Medlem

är det någon som använder en LCD TV som datorskärm här?

Permalänk
Medlem

Det kommer att fungera.
Men troligtvis inte särskillt(i alla lägen) bra.
Perfekt bild i film.

Du kommer troligtvis tycka att texten blir för liten.
Du kommer få svårt att se vissa texter om du ska sitta på rekommenderat avstånd och surfa.Det tyckte jag iallfall(37&42") 46" ser dock helt okej ut på.

Använder både en viewsonic 37" 1360*768 och en sharp 46" 1920*1080 i olika rummen.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

LCD TV som skärm?

Hej,
är det någon här som använder en LCD TV som datorskärm? Undrar då vilken upplösning ni kör, vilket grafikkort ni har och om det funkar bra

Jag kollar runt på nätet och suktar just nu efter en LCD TV med 1920x1080 panel av märket Mirai... finns inte i sverige än dock...

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar ihopslagna*

Håll dig till en tråd när det ändå diskuteras allmänt runt ämnet i denna.

Permalänk
Avstängd

Re: LCD TV som skärm?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shorti
Hej,
är det någon här som använder en LCD TV som datorskärm? Undrar då vilken upplösning ni kör, vilket grafikkort ni har och om det funkar bra

Jag kollar runt på nätet och suktar just nu efter en LCD TV med 1920x1080 panel av märket Mirai... finns inte i sverige än dock...

Jag kör på min Lcd 32" ibland. Uppl jag kör i är 1280*1024.

Permalänk
Hedersmedlem

Beror på hur man definierar det, men vi har en htpc kopplad till en tv med 1920x1080 upplösning. Det är absolut inget jag rekomenderar för dagligt bruk, sitter man för långt ifrån så blir texten för liten och sitter man för nära får man vrida nacken av sig för att kunna läsa.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Har själv en 24" widescreen datorskärm redan där får man vrida huvudet lite, men en 46" 1080P skulle sitta fint men lite väl stor för surfa gissar jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shorti
är det någon som använder en LCD TV som datorskärm här?

Min HTPC är kopplad till en 37" 1920x1080 panel. Den är grym som skärm. Men det är väldigt stort...

Skärpan/läsbarheten är utsökt. På några meters håll blir allt gärna lite smått om man ska läsa text. Sätter man stor text i webläsaren så går det OK.

Permalänk
Medlem

Okej, många som tycker det blir svårt att läsa text, men jag kör idag 1600x1200 upplösning på min CRT skärm och för att kunna läsa texten utan att ögonen ska hoppa ut å gå i pension har jag windows inställt på större typsnitt i alla interface, är det inte någon av er som provat de? annars skulle ja rekommendera de starkt. under Utseende i skärminställningarna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shorti
Okej, många som tycker det blir svårt att läsa text, men jag kör idag 1600x1200 upplösning på min CRT skärm och för att kunna läsa texten utan att ögonen ska hoppa ut å gå i pension har jag windows inställt på större typsnitt i alla interface, är det inte någon av er som provat de? annars skulle ja rekommendera de starkt. under Utseende i skärminställningarna.

Jo det har jag testat. Personligen så tycker jag det blir fulare ;).

Permalänk
Medlem

haha, sannt, men ögonen myser...

Nu va de inte främst surfande ja hade tänkt med en 42" 1920x1080 TV utan typ spel och film. Surfande kommer ja ha en mysig liten 19" wide (nackvänlig)