Datorbutiken annons

Permalänk
Medlem

Datorbutiken annons

Tänkte bara slänga in en varning, gällande annonsen som rullar på högersidan på sweclockers som datorbutiken lagt in.
Bilden visar A-Data 1GB Vitesta supreme speed minnen för väldigt bra pris, men det som datorbutiken säljer är den billigare produkten expert speed som är 5-5-5-15 minnen.

Själv fick jag betala priset 1195:- för vitesta supreme speed minnet som de hade i lager innan jul(4-4-4-12), men fick den sämre produkten som klarar klart sämre frekvenser och timings.
Varit i kontakt med Datorbutiken och dom har inga vitesta minnen i lager, och kan därför inte byta mitt minne.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk

om så är fallet, så kan du göra en reklamation.

har du fått ett bekräftningsmail på vilken produkt du skulle få, så har ni gjort upp ett kontrakt som dom har brutit om du fått fel produkt.

ring till ARN (allmänna reklamationsnämnden) och se vad dom kan göra

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

Artikelnummret på minnet jag köpte innan jul(Vitesta) är samma som det jag köpte efter jul, dock så specifieras det inte i text vilket minne man ska få(endast bild, vilket togs bort efter jag pratat med dom, dock är annonsen felaktig fortfarande), endast A-Data 6400 minne på 1gb. Frågan är om jag har rätten att få byta minnet till ett C4 minne, eller bara få pengarna tillbaka och lägga till mellanskillnaden till ett motsvarande själv, för returnera minnet kan jag.
Det var mest menat som en varning till folk som tänkt köpa minnet och ser på bilden att det är A-Datas extreme speed moduler, men sedan får A-Datas budgetvariant i brevlådan.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Avstängd

va va det för chip på minnet du fick då?

på extreame är det d9or iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
va va det för chip på minnet du fick då?

på extreame är det d9or iaf.

Inte kollat det, men på a-datas hemsida så är det 2 olika produkter. Minnena bootar inte i 4-4-4-12 ens, dock i 5-5-5-15.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka dem. Du är lurad.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem

Precis lämna tillbaks minnena Db ägnar sig åt suspekt marknadsföring för bilder mm ska stämma med det som man säljer enligt marknadsföringslagen.

Permalänk
Medlem

Annars kan man ju läsa detta i köpvillkoren man godkänner vid köp.

"...All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och datorbutiken.com kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet... "

Om du köper en vara som heter "hund v.1.2" och där är en bild på en katt, och orderbekräftelsen säger hund, så innebär det inte att du får en katt.

Permalänk

Hej allihopa!

Här var det inte mycket rätt.. Först vill jag dock säga att de som inte är nöjda med sitt köp självklart får byta/returnera dessa minnen, vi kan dock inte leverera A-datas "Extreme Edition" med 4-4-4-12 då vi enligt uppgift från inköpsavdelningen varken har eller någonsin haft dem. Låt mig förklara..

Bilden som ligger i annonsen, och som tidigare låg på vår hemsida, visar den "äldre" varianten av A-Datas bulkade desktop-minnen med lägre timings 5-5-5-15. Dessa hade också texten "Vitesta" tryckt på sig, vilket nu ändrats till A-data i relief, dvs upphöjt i aluminium. Extreme-varianten med lägre timings har texten "Extreme Edition" tryckt under "Vitesta", se http://www.adata.com.tw/adata_en/product_show.php?ProductNo=A... och så ser man också skillnad på dem.

Vi har uppdaterat bilderna på hemsidan under dagen, men bannern visar tyvärr "fel" bild tills den går ur tiden på söndag natt - dock visar den inte "Extreme Edition".

Som sagt, de som inte är nöjda får givetvis byta eller pengarna tillbaka, och vi har full förståelse för att dessa förvillande lika moduler skapat lite förvirring.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Avstängd

DB i ett nötskal....

Sorry DB men ni ser själva på omröstningar på vilken/vilka datorbutiker som e bäst ni får ej många röster....

Då eran service bemötande osv är usel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuniqtower
DB i ett nötskal....

Sorry DB men ni ser själva på omröstningar på vilken/vilka datorbutiker som e bäst ni får ej många röster....

Då eran service bemötande osv är usel!

Men om vi skall vara riktigt ärliga hade nog fördelningen varit
annorlunda om omröstningen gjorts efter att Dustin tog bort fri frakt.

Du skrev nyss själv att du slutat handla där.

Permalänk

supreme speed inte extreme.............

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk

tuniqtower: Jag är medveten om att vår servicenivå under höst/vinter inte låg på topp, vilket helt korrekt återspelar sig i omröstningar likt denna:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...
I följande post har jag kort förklarat hur det ser ut i dagsläget:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=717...

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuniqtower
DB i ett nötskal....

Sorry DB men ni ser själva på omröstningar på vilken/vilka datorbutiker som e bäst ni får ej många röster....

Då eran service bemötande osv är usel!

Du har så fel gällande "dåligt service bemötande".

Nuförtiden är db.se mkt mkt trevliga,mycket bättre än i julas.
Jag har själv erfarenhet,då jag precis avslutade ett RMA ärende med dem.

Första gången jag skickade in den tog det TVÅ månader att få tillbaka datorn,och då startade den inte för att en komponent i hårddisken hade smälts.

Jag påpekar detta och db.se sänder mig en fraktlapp. Jag skickar den här gången in hela datorn. 3 veckor senare sitter jag här och skriver på den,helt otroligt tycker jag.

MVH/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvack!
Annars kan man ju läsa detta i köpvillkoren man godkänner vid köp.

"...All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och datorbutiken.com kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet... "

Om du köper en vara som heter "hund v.1.2" och där är en bild på en katt, och orderbekräftelsen säger hund, så innebär det inte att du får en katt.

Sorry läs på om marknadsföringslagen för vad som skrivs på köpvillkor och vad som gäller enligt lagen är två vitt skilda saker!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Du har så fel gällande "dåligt service bemötande".

Nuförtiden är db.se mkt mkt trevliga,mycket bättre än i julas.
Jag har själv erfarenhet,då jag precis avslutade ett RMA ärende med dem.

Första gången jag skickade in den tog det TVÅ månader att få tillbaka datorn,och då startade den inte för att en komponent i hårddisken hade smälts.

Jag påpekar detta och db.se sänder mig en fraktlapp. Jag skickar den här gången in hela datorn. 3 veckor senare sitter jag här och skriver på den,helt otroligt tycker jag.

MVH/A

Så fel? vad snackar du om? jag snackar av egen erfarenhet !!!

Permalänk

tuniqtower: Varför inte maila mig och berätta vad du menar att du råkat ut för och därmed ge mig en chans att gottgöra dig. Hittills har ingen blivit besviken.. Jag sticker inte under stol med att vi haft lite problem att uppfylla folks förväntningar främst under höst/vinter, men SneeX har rätt i att mycket hänt sedan dess. Jag vågar idag påstå att vi tillhör de snabbaste på att hantera reklamationer, detta då vi idag ofta påbörjar returärenden samma dag som de ankommer lager. Maila mig!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
tuniqtower: Jag är medveten om att vår servicenivå under höst/vinter inte låg på topp, vilket helt korrekt återspelar sig i omröstningar likt denna:
ost7176560[/url]

Seriöst...det är inte första gången nu jag bett dig att inte skriva om sanningen.
Ni hade precis noll "servicenivå" under *HELA* förra året, och även tidigare.
(Om du vill bestrida den saken, så ber jag dig kolla igenom trådarna tex här på SweC, och jag avundas dig INTE den uppgiften...det finns MASSOR med ledsna och besvikna DB kunder om du söker på detta)

Det du gör nu är riktigt, riktigt bra..och all heder till dig personligen, men vi som varit med ett tag har sett liknande "charmoffensiver" ifrån DB tidigare...hur länge kommer DU att finnas och styra upp saker o ting ?
Förmodar att du inte är samma person som var "DB mannen" här på forumet tidigare ?
Besvara *GÄRNA* denna fråga ???

Hur kommer det att bli för de personer som köper hårdvara av er nu,
och ev behöver service/garanti till sommaren/hösten/vintern ?
(nej sorry, semestertider nu/influensa/omorganisation/inget svar alls) ?????

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Ni hade precis noll "servicenivå" under *HELA* förra året, och även tidigare.

Intressant nog hade jag en reklamation hos DB förra året som löste sig snabbt och smidigt. Så noll servicenivå stämmer inte och förmodligen inte 50% avklarade fall heller. Men blir det inte ofta så med statistik baserad på icke-vetenskapliga undersökningar gjorda på ett diskussionsforum dit folk kommer och klagar?

Däremot är det tydligt att det varit problem, men man behöver ju inte ta det till extrema nivåer?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Intressant nog hade jag en reklamation hos DB förra året som löste sig snabbt och smidigt. Så noll servicenivå stämmer inte och förmodligen inte 50% avklarade fall heller. Men blir det inte ofta så med statistik baserad på icke-vetenskapliga undersökningar gjorda på ett diskussionsforum dit folk kommer och klagar?

Däremot är det tydligt att det varit problem, men man behöver ju inte ta det till extrema nivåer?

Och din lyckade reklamation gör det hela mer vetenskapligt baserat på din personliga erfarenhet, tjabo ?

...fast nada servicenivå var nog "overkill", så där ger jag dig rätt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Bogey: Din tydligtvis mest angelägna fråga är om huruvida jag är samma "db-man" som tidigare och svaret är nej, det är jag inte. Avseende hur länge jag kommer att finnas här för att "styra upp" så har jag inga planer på att lämna forumet, men förutsätter att det blir mindre av "styra upp" och mer dialog framöver. Svaret på din fråga är alltså att jag är här för att stanna.

Servicenivån har inte varit bra, det tillstyrker jag. Att den skulle varit så dålig som du menar i din första post (3 upp) håller jag väl inte med om, och det gör du inte heller att döma av din andra (ovan) Det är heller inte så att vi vägrat ta hand om reklamationer. Vi har hanterat alla reklamationer på korrekt sätt, men problemet är att det tagit tid..

Mest intressant finner jag dock för vår del din sista frågeställning vara, dvs hur kommer vår servicenivå att vara till sommaren? Jag kan konstatera följande baserat på intern statistik: Samtidigt som servicenivån under hösten kan anses vara ett "lågvattenmärke", så har vi heller aldrig historiskt fungerat så bra som nu! Vi har alla intentioner att fortsätta på den inslagna vägen, och arbetar mycket målinriktat för att bli bättre hela tiden. Med det sagt behöver du inte vara orolig för sommar, höst eller vinter - det skall jag se till!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Och din lyckade reklamation gör det hela mer vetenskapligt baserat på din personliga erfarenhet, tjabo ?

Nej, men det sa jag inte heller. Din attityd är ju föga förvånande dock, med tanke på att du skickar hotfulla PM också.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Du har så fel gällande "dåligt service bemötande".

Nuförtiden är db.se mkt mkt trevliga,mycket bättre än i julas.
Jag har själv erfarenhet,då jag precis avslutade ett RMA ärende med dem.

Första gången jag skickade in den tog det TVÅ månader att få tillbaka datorn,och då startade den inte för att en komponent i hårddisken hade smälts.

Jag påpekar detta och db.se sänder mig en fraktlapp. Jag skickar den här gången in hela datorn. 3 veckor senare sitter jag här och skriver på den,helt otroligt tycker jag.

MVH/A

Ja två dagars frakt. Sedan 2.5 vecka att fixa burken. Helt otroligt!

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem

För ca 3 år sedan så köpte jag ett grafikkort som inte hade S-video utgång, ringde, fick fraktlapp, skickade in och fick nytt kort efter 3 dagar. Bättre bemötande och service har jag inte varit med om. Likaså har dom alltid skickat sakerna jag beställt på ett snabbt och smidigt sätt.

Jag undrar en sak med alla klagomål, nämner ni dom gångerna ni blivit nöjda? Nä, för undersökningar visar att vi skriker högt när vi är missnöjda men vi är tysta som möss när vi är nöjda. Av 100 gånger ni handlar på DB och varit nöjda så säger ni inget, men när ni 1 gång blir besviken jag då basunerar ni ut det överallt, till allt och alla. Så uppfattar jag det som ivf...

Permalänk

oscra: Att räkna hanteringstid på system i veckor är givetvis för länge, det har du helt rätt i. Det kan samtidigt konstateras att denna tidigare (i höstas) räknades i månader, och i dagsläget i dagar..

midiland: Detta fenomen är välkänt, men olika människor ser också på tid på olika sätt och har helt olika förväntningar. SneeX är nöjd med sin hanteringstid på ca två veckor på sitt system, men oscra skulle nog inte varit det.. Det viktiga att ta fasta på är att om bara förväntningarna är rimliga så skall man också som företag göra vad man kan för att uppfylla dessa. oscras förväntningar är förmodligen högre än SneeXs, men för den sakens skull inte alls orimliga. I dagsläget vågar jag påstå att vi skulle uppfylla de bådas, och i SneeXs fall även överträffa dem..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Håller verkligen med det Bogey har skrivit. Har själv dåliga erfarenhet av er RMA hantering och därför slutat handla på datorbutiken.com . Men börjar få en känsla att ni inser att ni har varit usla på kundservice och vill rätta till det. Problemen är att hur vet jag som kund, den dag som vill skicka tillbaka någon på garanti att ni svarar i telefon eller tom svarar på mina mejl? Alla kan göra fel, även ett företag. Men... vem pratar vi med? Du skulle kanske signera dina inlägg med ditt namn, inte ett orimligt krav tycker jag.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

Ett ganska så enkelt sätt att kolla om företag har bra tillgänlighet och servicenivå är att helt enkelt "busringa" till dem.

Det brukar jag göra innan jag handlar ifrån ställen som för mig är nya. Ringer dit och låtsas ha något problem som de ska få hjälpa mig med. På det viset ser jag automatiskt vilka telefontider de har, om personalen känns hjälpsamma, kunniga, vänliga och inte minst vilken servicenivå de har.

Liknande gör jag med e-mail.

Givetvis inte lika pricksäkert som om man faktist har ett riktigt ärende att kontrollera med... Men man får en rätt bra allmän bild ändå.

Om nu db har blivit så mycket bättre som de verkar vilja få oss att tro är det ju bara att sätta dem på test och se vad som händer. Skulle man mot förmodan bli besviken i slutändan så är man den erfarenheten rikare.

Kanske man borde lura i kompisen att handla ifrån datorbutiken.com för att se om det går smidigt och bra ;P

Men helt ärligt, om db nu är så förskräckligt dåliga så borde de väl gått i konkan för längesedan, ett företag lever ju inte på missnöjda kunder och de har väl ändå funnits ett bra tag nu...Hur många år ? någon som vet ?

Nåja, jag har hittat lite kul grejer som sambon bestämt hävdar att jag inte behöver.. Vore ju skam att inte handla det då ;P så jag ska låta db visa vad de går för

Visa signatur

Jag har en datamaskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waldorf
Ett ganska så enkelt sätt att kolla om företag har bra tillgänlighet och servicenivå är att helt enkelt "busringa" till dem.

Det brukar jag göra innan jag handlar ifrån ställen som för mig är nya. Ringer dit och låtsas ha något problem som de ska få hjälpa mig med. På det viset ser jag automatiskt vilka telefontider de har, om personalen känns hjälpsamma, kunniga, vänliga och inte minst vilken servicenivå de har.

Liknande gör jag med e-mail.

Givetvis inte lika pricksäkert som om man faktist har ett riktigt ärende att kontrollera med... Men man får en rätt bra allmän bild ändå.

Om nu db har blivit så mycket bättre som de verkar vilja få oss att tro är det ju bara att sätta dem på test och se vad som händer. Skulle man mot förmodan bli besviken i slutändan så är man den erfarenheten rikare.

Kanske man borde lura i kompisen att handla ifrån datorbutiken.com för att se om det går smidigt och bra ;P

Men helt ärligt, om db nu är så förskräckligt dåliga så borde de väl gått i konkan för längesedan, ett företag lever ju inte på missnöjda kunder och de har väl ändå funnits ett bra tag nu...Hur många år ? någon som vet ?

Nåja, jag har hittat lite kul grejer som sambon bestämt hävdar att jag inte behöver.. Vore ju skam att inte handla det då ;P så jag ska låta db visa vad de går för

Om det är fler som gör så kan man ju förstå varför allting tar för lång tid. Sitter folk och kontaktar dem utan anledning får ju de som verkligen behöver hjälp vänta längre. Hoppas du skämtar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Om det är fler som gör så kan man ju förstå varför allting tar för lång tid. Sitter folk och kontaktar dem utan anledning får ju de som verkligen behöver hjälp vänta längre. Hoppas du skämtar.

Det var det tramsigaste jag hört på länge.

Så det är alltså enligt dig förbjudet att kontakta företaget om man inte är en befintlig kund ?

Enligt mig är man galen om man beställer ifrån en nätbutik utan att först kolla upp om där finns levande människor utifall att något skulle hända. Har man inte kollat upp ett företag och det sen skulle skita sig, då anser jag faktist att man får skylla sig själv och då borde man inte få lov att gämra sig på forum likt dessa iheller. Vi som gör rätt för oss ifrån början kan ju inte belastas för andras dumhet genom att bli tvingade att börja läsa någon tråd för att sen inse att det bara är tramserier......

Visa signatur

Jag har en datamaskin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waldorf

Men helt ärligt, om db nu är så förskräckligt dåliga så borde de väl gått i konkan för längesedan, ett företag lever ju inte på missnöjda kunder och de har väl ändå funnits ett bra tag nu...Hur många år ? någon som vet ?

Citat:

Ursprungligen skrivet på www.datorbutiken.com

"Om oss
datorbutiken.com har funnits sedan 1998"