Vanguard: Saga of heroes tråden

Permalänk

inte samma inflytande som de hade i SWG... I can tell you that... men visst har du rätt... men mentaliteten är ändå stark i SGO... none the less... nu är det som det är och spelet är grymt bra IMO

Permalänk
Medlem

hmm de här va inget skoj...jag å brorsan höll på och duade quests ett tag eftersom de ger så ofantligt mycket xp just nu..dingade 34 båda 2 och recallade tillbaks till khal och köpte nya spells men på väg tillbaks till quest stället igen så krashade vi båda två och när vi loggade tillbaks in så hade båda förlorat en level (jag ca 110% xp) men alla items och pengar etc var kvar...tom de spellsen jag precis köpt efter jag dingade var kvar (men kan ej användas dock).

lite pissed of om man säger så..speciellt med tanke på att jag aldrig fått svar på en petition snabbare en 12 timmar ungefär..oftast har jag varit offline och dom bara skickade mig ett in-game mail så jag antar att det bara e å vänta nu.

edit: ok det är ett faktum...Sigil har den sämsta customer support some finns i mmo genren...Jag har väntat ungefär 32 timmar på en fix på det här men inget svar än. Undertiden så fick min guildy svar på en petition om gold farmers efter 2 timmar...mitt game breakin bug får inget svar men hans som inte spelar nån som helst roll alls typ får svar nästan på en gång om man jämför med mig.

--][-- så nära e jag att sluta nu eftersom jag snart inte kommer ha någon grupp kvar.

Permalänk
Medlem

Fan va drygt Gideon!

När jag förlorade min mount av ngn konstig anledning fick jag vänta 3 dygn på ett svar från dom. Svaret var att jag skulle kolla om den inte fanns i "mountfliken" under Character Infon... Som om inte det var det första man kollade.

Fattar ju att det inte är i närheten av lika drygt problem som ditt eftersom det bara var en lvl10 mount men det ger en ganska bra bild om deras pissiga kundservice.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Tjena alla Vanguard spelare

Börjat min MMO "karriär" med Everquest, å har jämfört alla MMO's med det sen dess, spelat wow i ca 2 år nu just pga att jag inte hittat något som passat mig bättre, även fast jag har ett flertal punkter jag skulle vilja ändra på i wow.

Det jag undrar i främst i Vanguard är, hur lång tid tar det att levla? Jag saknar Eq tiden med hell levels etc, jag vill inte att man ska nå max level på 1 vecka som det går att göra i wow. Hellre 1 år

Jag vill inte ha ett spel, där att dö, används för att spara downtime om man nu ska springa till staden. Det ska svida att dö, jag vill inte ha ett casual mmo, jag vill ha ett hardcore mmo! WoW är för casuals, tyvär. Allt är för enkelt, och går för snabbt. Enda som finns kvar för alla hardcores är det eviga instance grindet rör oftast 1-3 instancer sen finns de inge mer.

Så ge gärna info om hur lång tid allt tar att göra, är det en utmaning att levla sin gubbe etc?

/Roner

Permalänk

Tror jag läste någonstans att det skall ta ungefär 50 dagar played att nå maxlevel i Vanguard. Huruvida det stämmer eller ej har jag ingen aning om

Permalänk

nu har de höjt exp-belöningen via quests i senaste patchen, dock inte hunnit se om det är stor skillnad... men innan gick det inte jättefort iaf samt att jag ser hur det tar längre tid ju högre lvl man blir

Permalänk
Medlem

Jag läste lite på deras forum, några killar som spelade hade 16days/played på level 30. De första 10 levlarna går enkelt sedan blir det tyngre, jag har inte spelat everequest men vad jag hört ska det finnas mycket likheter med Vanguard inga instanser tex.

Men sedan har du diplomacy och crafting som också kan levlas till 50, då har du ytterligare ett antal dagar

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

några dagar sen blev den första person level 50...jag vet inte vad hans /played tid va men jag är level 35 nu (jag fick mitt problem fixat dock tog det 2 dar men iaf) och har 11 dagar 14 timmar /played men det är en hel del afk i det speciellt den här helgen var jag säker online i minst ett dygn utan att göra nåt för jag vänta på gm(jag satt inte vid datorn hela den tiden hehe men jag lämna det på så som jag brukar göra)

Permalänk
Medlem

hejsan.

jag har precis skaffat mig ett ex av Vanguard.

Jag letar nu efter en server med många svenskar på. Efter att ha läst tråden så förstår jag att jag vill köra teamPVP, men jag har inte förstått om det endast finns en teampvp server eller om det finns flera. Om det endast finns en så borde valet bli ganska lätt. men finns det flera så vill jag gärna gå med den med mest svenskar på.

Hoppas Vanguard har lite mognarepublik än vad wow har (har inte med ålder att göra utan mognad)

mvh

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

Frengrot är den enda EU team PVP servern tror jag. Så välkommen!

Den senaste tiden har jag börjat uppskatta Vanguards grafik. Man måste bara vänja sig det är inte WoW med klara pastellfärger och massor av effekter. Det är mer en akvarell tavla med urvattnade färger, men när jag nu vant mig med stilen uppskattar jag den verkligen. Får en riktig mysig känsla när jag spelar.

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Johros: Tackar tackar,

har nu lirat en liten stund, gillar det skarpt, en friskfläkt. Mitt problem är att jag upplever spelet lite laggit och responsen kunde ha vart bättre när man klickar på saker, det har säkert att göra med att jag kör Windows Vista. Min dator borde klara av iafl hyffsade inställningar. är det någon som har lite tipps hur man kan optimera spelet?

Min dator i korthet.
Intel C2D 2.4gz
2gb minne (standard hastighet)
Nvidia 8800gts

tack för hjälpen

mvh

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Inaktiv

spelar under namnet Garrot på ferngot servern.

Permalänk

Jockej, du bör nog dra ner lite i videosettings. Men ja, spelet kan lagga lite. Har en polare med liknande rigg som kör, det flyter på rätt bra, men spelet är galet krävande och det patchas varje vecka. Tror optimeringar i grafikmotorn kommer smygas in allt eftersom.

Kör själv på Gelenia, har precis startat ett guild med ett gäng svenskar där, om någon nu spelar på den servern är det bara att hojta till, vi är ett trevligt gäng.

PvP kan nog vara skoj, men som det är nu så kör jag "normal server" så att säga.

Permalänk
Medlem

jo tack, märker att det är krävande (konstigt för jag tycker inte att det är super snyggt men det e klart det är ju en del som skall ritas upp) hoppas att det kommer "riktiga" drivrutiner till ljudkortet snart, jag tror att om man kan få ljudet att köra i hardware så kanske man kan få lite bättre flyt, men somsagt det är bara en tanke

ha de gött

mvh

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

Läste en intressant nyhet på Vanguards sida:

Flying Mount Quests Coming
Several quests that will enable players to ‘test drive’ flying mounts that they will one day acquire will be implemented on each continent soon. They will be in the mid teen level range.

Ska bli riktigt kul att testa flying mounts om bara för en liten stund.... väntar...

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

hej.

Som jag skrev tidigare i tråden så är jag ny i Vanguard (som så många andra).

jag har försökt sätta mig in i hur crafing samt diplomati fungerar men hittar inget om det varken här eller i spelet, Är det någon som har lust att förklara lite hur det fungerar? vore tacksam för det.

ha det bra

mvh

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

Tjena, kör en warrior/varanji som heter Mascio på Frengrot.

Vilken glädje det var att hugga ner träd idag

Permalänk

Börjat på en lista vilka som spelar på Frengrot, inte så lång än men får hoppas att det blir flera!

Shadows of Kaerellun
Crewel, Kurashasa Sorcerer (Oscarsson)
Mascio Varanjar Warrior (Bagheera)

Order of Alurad
Garrot, Thestran Rogue (W|ckerman)

Osäkra:
Clayman,- Warrior (TriNitro)
Tesh, - Dread Knight (Gambit_2K)

Permalänk
Inaktiv

Lägg till på listan att jag spelar rogue

Permalänk

Skriv gärna vilken ras ni är också så jag kan dela upp listan i Order och Shadow.

Permalänk
Inaktiv

Då är jag Thestran Human grejen. snäll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oscarsson
Börjat på en lista vilka som spelar på Frengrot, inte så lång än men får hoppas att det blir flera!

Shadows of Kaerellun
Crewel, Kurashasa Sorcerer (Oscarsson)
Mascio Varanjar Warrior (Bagheera)

Order of Alurad
Garrot, Thestran Rogue (W|ckerman)

Osäkra:
Clayman,- Warrior (TriNitro)
Tesh, - Dread Knight (Gambit_2K)

Du fick med mig korrekt

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Du fick med mig korrekt

Ja, men helst ska du ju stå under ett av lagen och inte under osäkra. Vilken ras är du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oscarsson
Börjat på en lista vilka som spelar på Frengrot, inte så lång än men får hoppas att det blir flera!

Shadows of Kaerellun
Crewel, Kurashasa Sorcerer (Oscarsson)
Mascio Varanjar Warrior (Bagheera)

Order of Alurad
Garrot, Thestran Rogue (W|ckerman)

Osäkra:
Clayman,- Warrior (TriNitro)
Tesh, - Dread Knight (Gambit_2K)

Bra initiativ! Stämmer med namn och class. Är Lesser Giant (shadow).

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Jag spelar på frengrot. heter Belgone är Psionicist, HighElf

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

Jag spelar också på fregnot,
Nilla- Sorcerer , Order

Visa signatur

R

Permalänk
Medlem

Spelar också på Frengrot har precis börjat kommer att bli min main.

Izanagi Kishima, Kojan Human Dread Knight

Min fru spelar:
Amaterasu Kishima, Kojan Human Monk

Slog upp namnen på Wikipedia, Izanagi är enligt den japanska mythologin den som genom att försöka rädda sin döda fru skapade dödsriket. I processen så stal han mångudens vänstra öga och solguden (Amaterasus) högra öga.

Vi skulle ta och mötas någonstans och köra lite PVP, order mot shadow. Dock behöver jag nog levla lite först

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson

Permalänk

Shadows of Kaerellun
Crewel, Kurashasa - Sorcerer (Oscarsson)
Mascio, Varanjar - Warrior (Bagheera)
Clayman, Lesser Giant - Warrior (TriNitro)
Bantex, Lesser Giant - Dread Knight (lingonmannen)

Order of Alurad
Garrot, Thestran - Rogue (W|ckerman)
Belgone, High Elf - Psionicist (jockej)
Nilla, - Sorcerer (rallet)
Izanagi, Kojani - Dread Knight (johros)
Amaterasu, Kojani - Monk (johros.p)
Photios, Raki - Paladin (Magatsu Taito)

Osäkra:

Tesh, - Dread Knight (Gambit_2K)

Namn.P = Partner

Permalänk

Spelar en lesser giant dread knight på frengrot (Bantex)

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk

Själv så kör jag en Raki Paladin på Frengrot som heter Photios Athanasius.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.