Permalänk

problem med webcam

min skiva med drivrutiner gick sönder, så jag var tvungen att ladda ner drivrutiner från tillverkarens hemsida (canyon), men det funkar inte. när jag startar amcap så får jag bara ett meddelande om att där inte finns nån kamera inkopplad, vilket den givetvis är. i enhetshanteraren kommer den upp som "pc camera" med ett gult utropstecken. vad kan jag göra för att få den att funka igen?

modellen heter: cn-wcam23

Visa signatur

När skolan gick krigsmarschen så jucka han mot alla träd.

Permalänk
Medlem

hade du camen inkopplad när du installerade drivrutiner? för vissa drivisar kan vara lite känsliga när det gäller detta, man brukar få en varning att man ska koppla ur camen. testa att koppla ur den, installera om drivisarna och sedan koppla in den igen

Permalänk

mjo, jag har testat på båda sätten, och inget av dom fungerar =/. jag får samma sak hela tiden.

och när jag kopplar in den och den vill installera drivisar och jag då pekar på katalogen där dom ligger så hittar den inget då heller. så nånting fel måste det nästan vara på drivrutinerna =/.

ingen som har samma kamera som kan tänka sig att kopiera skivan och maila eller nåt? =D ;P

Visa signatur

När skolan gick krigsmarschen så jucka han mot alla träd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SilverDogg
mjo, jag har testat på båda sätten, och inget av dom fungerar =/. jag får samma sak hela tiden.

och när jag kopplar in den och den vill installera drivisar och jag då pekar på katalogen där dom ligger så hittar den inget då heller. så nånting fel måste det nästan vara på drivrutinerna =/.

ingen som har samma kamera som kan tänka sig att kopiera skivan och maila eller nåt? =D ;P

Kontakta ditt inköpsställe och/eller tillverkaren för att erhålla fungerande drivrutin. Dom brukar alltid vara behjälpliga i dessa fall. Glöm inte att beskriva din situation, så att dom förstår att du behöver hjälp direkt.

Permalänk

tillverkarna är nog ingen ide. har kontaktat dom, utan hjälp. drivisarna från deras sida funkar inte.

men jag har funderat lite på att snacka med dom jag köpte den av. kanske skulle kunna gå att ordna på nåt sätt. får ta och slänga iväg ett mail helt enkelt

Visa signatur

När skolan gick krigsmarschen så jucka han mot alla träd.