Permalänk
Medlem

utsatt för en hacker!!

misstänker att mitt kylskåp utsatts för en hacker. igår inhandlade jag 1påse morötter, 1 gurka, 1vitkål och ett salladshuvud. och ikväll då jag öppnade grönsakslådan låg där bara en sallad! har ändå en bra brandvägg (tegel firewall 1.3) och ett bra antivirusskydd i form av YES antibacterial. ingen backdoor kan jag heller finna på kylen. vad göra?

Permalänk

Kolla så du inte råkar ha Nårton installerat, den äter väldigt mycket resurser.

Permalänk
Avstängd

Kyl32 rekommenderas av mig, äter betydligt mindre resurser.
Jag brukar köra väldigt resurskrävande applikationer och då kan det dära salladshuvudet eller det dära dussinet tomaterna vara bra att ha trots allt.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
misstänker att mitt kylskåp utsatts för en hacker. igår inhandlade jag 1påse morötter, 1 gurka, 1vitkål och ett salladshuvud. och ikväll då jag öppnade grönsakslådan låg där bara en sallad! har ändå en bra brandvägg (tegel firewall 1.3) och ett bra antivirusskydd i form av YES antibacterial. ingen backdoor kan jag heller finna på kylen. vad göra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RubberDucc
Kolla så du inte råkar ha Nårton installerat, den äter väldigt mycket resurser.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

MephistoisBlind

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RubberDucc
Kolla så du inte råkar ha Nårton installerat, den äter väldigt mycket resurser.

HAHAHAHAHHAHAH... fy fan den va bra

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem

Den var så jäääävla klockren! :D:D

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RubberDucc
Kolla så du inte råkar ha Nårton installerat, den äter väldigt mycket resurser.

ROFL!:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RubberDucc
Kolla så du inte råkar ha Nårton installerat, den äter väldigt mycket resurser.

Haha, störtskönt

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Är du säker på att övriga användare i systemet inte har tillgång till grönsakerna?

Permalänk
Medlem

har installerat KYL32 nu och det känns genast bättre. scannade och fann att arla filen läckte som ett såll.

problemet löst.
TACK!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Kyl32 rekommenderas av mig, äter betydligt mindre resurser.
Jag brukar köra väldigt resurskrävande applikationer och då kan det dära salladshuvudet eller det dära dussinet tomaterna vara bra att ha trots allt.

*Banka huvet i bordet av garv*
Denna forumsdel är nog det bästa som hänt Sweclockers på länge

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk

Du har sett till så att ingen användare har moroot-access, va?

Ett alternativ är att kålroota användarna till /ju/ice där endast iss-i fungerar.

Kör du inte *fisk utan använder dig av Limejuice/DOS (Dödligt Onyttig Sockerhalt) kan du alltid trycka på strömbrytaren till lampan när du startar kylskåpet för att få upp en meny där du kan välja att installera GoKväll (eller liknande, som kopplar upp sig mot huvudenheten, frysen). Detta gör att kylen helt sonika endast blir en enkel klient och du styr alla rättigheter via frysen.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Du har sett till så att ingen användare har moroot-access, va?

Ett alternativ är att kålroota användarna till /ju/ice där endast iss-i fungerar.

Kör du inte *fisk utan använder dig av Limejuice/DOS (Dödligt Onyttig Sockerhalt) kan du alltid trycka på strömbrytaren till lampan när du startar kylskåpet för att få upp en meny där du kan välja att installera GoKväll (eller liknande, som kopplar upp sig mot huvudenheten, frysen). Detta gör att kylen helt sonika endast blir en enkel klient och du styr alla rättigheter via frysen.

hahahaha

Permalänk

Ingen overflow bugg då så sakerna har rammlat ur? OpenFridge 2.1 har tydligen problem med det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeleGrodan
Ingen overflow bugg då så sakerna har rammlat ur? OpenFridge 2.1 har tydligen problem med det

AAAAHAHHAHAHAHAHA

Nu måste jag byta kallingar, skrattat för mycket

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |