Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Har någon gjort en sweclockers klubb än?

Jepp, fritt fram att joina. Man får nog bestämma en plats att träffas på kartan om man vill bli medlem.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja joina klubben , säg tid plats och jag kommer

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Avstängd

Vill också gå med i klubben.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

Ok, jag kommer parkera min bil vid Paganis showroom ett tag, så får vi ser om ni hittar mig. JThee nickar jag :).

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Avstängd

Säg en tid.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

fyfan, detta spelet är ju underbart.. Köpte en merca clnånting, 800häst iaf och steg 3 trimm på det. Spinner både 1an 2an och 3an iaf Skithäftigt. Mustigt ljud i alla bilar också. Ska köpa en pagani zonda och se om den låter något som i verkligheten.

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk

20:45 vid Pagani Zonda showroom, be there

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

jag kommer väl in om några dagar och skriver då när jag vill joina lasermannen! Har beställt från CD-wow nu, får hoppas det kommer fram snart. Onlineläget frestade för mkt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

ÅÅÅÅÅ! Äntligen:D, längtar. Kommer bli toppen efter patchen, hoppas jag iaf

Permalänk

Servern nere? =/

Visa signatur

P4 Prescott 560 - 2gb DDR2 533 - Asus 6800Ultra - 1x160 1x250 1x300GB Hd - HP L2335 TFT 23" - /skutte

Permalänk
Medlem

Största besvikelsen i detta i övrigt underbara spelet tycker jag är ljudet från Köenigseggen... låter ju för f-n som en symaskin, och det gör den INTE i verkligheten. Den Fordtillverkade V8:an som sitter i CC8:an låter grymt tungt i verkligheten. Kanske inte slår Köenigseggs egna nytillverkade motor till CCR/CCX, men ändå, fattar inte hur de tänkte när de la in det motorljudet till CC8:an i spelet... pinsamt dåligt.

Permalänk

Idag försvann det massa åkta vägar så blir till åka dom igen, kläder försvann med,men det spelar inge roll, clubar,race,bilhandlare som jag får åka till igen, bara blev så när jag logga in idag, nån annan som råka ut för det med kanske... Annars KUL spel

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Keeper of the Bamse

"* Performance optimization"

Yay, då kanske jag kan spela till slut? Har ju fan köpt spelet men inte kunnat spela

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
jag kommer väl in om några dagar och skriver då när jag vill joina lasermannen! Har beställt från CD-wow nu, får hoppas det kommer fram snart. Onlineläget frestade för mkt

Trevligt, du är välkommen in i klubben när du kommer :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
pATC PÅ g.

http://forums.eu.atari.com/showthread.php?t=55507

Yes! Hoppas de fixar ljudproblemen då, det har varit SÅÅÅ störande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksx
Största besvikelsen i detta i övrigt underbara spelet tycker jag är ljudet från Köenigseggen... låter ju för f-n som en symaskin, och det gör den INTE i verkligheten. Den Fordtillverkade V8:an som sitter i CC8:an låter grymt tungt i verkligheten. Kanske inte slår Köenigseggs egna nytillverkade motor till CCR/CCX, men ändå, fattar inte hur de tänkte när de la in det motorljudet till CC8:an i spelet... pinsamt dåligt.

Håller med asså. När jag först provkörde Koenigseggen blev jag grymt besviken på ljudet. Fick skruva upp volymen rejält för ens höra motorljudet. Hade förväntat mig ett skönt muller från den urtrimmade V8an, men fick en symaskin >_<

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Varje gång jag spelar TDU så hackar det mycket men bara i höga hastigheter jag har läst att det kallas "Stuttering" men hur får man väck dessa irreterande små lagg?

Permalänk

Har hört att det är ett problem för 8800-korten, har du ett sådant? Detta kommer nog att fixas i patchen isåfall.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Har hört att det är ett problem för 8800-korten, har du ett sådant? Detta kommer nog att fixas i patchen isåfall.

nej jag har Nvidia Geforce 7800GT, Amd 64 X2 3800+, 2 GB minne. Borde inte vara några problem där eller?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swesoldier
Idag försvann det massa åkta vägar så blir till åka dom igen, kläder försvann med,men det spelar inge roll, clubar,race,bilhandlare som jag får åka till igen, bara blev så när jag logga in idag, nån annan som råka ut för det med kanske... Annars KUL spel

Hände mig med.

Men vi hade tur i oturen. Vissa har fått så korrupta sparfiler så dem har fått börja om helt. Jag använder TDU Save Protector-R2.exe som en hängiven spelare snickrat ihop.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Hände mig med.

Men vi hade tur i oturen. Vissa har fått så korrupta sparfiler så dem har fått börja om helt. Jag använder TDU Save Protector-R2.exe som en hängiven spelare snickrat ihop.

Hände mig med!
Jag fick starta om med en ny profil för att få bort alla konstiga siffror och det som blev.

Visa signatur

P4 Prescott 560 - 2gb DDR2 533 - Asus 6800Ultra - 1x160 1x250 1x300GB Hd - HP L2335 TFT 23" - /skutte

Permalänk
Medlem

Det med att det kommer småhack i höga hastigheter råkar jag också ut för. Kan inte se att det beror på något annat än spelet. Jag kör med 1,5GB RAM nu och har provat med/utan ratt och även på lägsta grafikinställningarna, men det kommer småhack ändå och vad jag kan se beror det inte på att hddn går in och läser. Det händer även när jag kör offline. Kan hoppas på att det fixas i patchen.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk

Lite bilder från igår när jag lekte raket på en golfbana med några tüskar...

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

haha, fina grejer Lasermannen!

Permalänk
Medlem

Fan jag vill också gå med i klubben! Får träffas någon dag! Någon som fått någon uppfattning om vilken bil som faktiskt är "bäst" än? Tänker då på den totala körprestandan med kontroll och allt inräknat. Måste säga att min Koenigsegg inte riktigt lever upp till förväntningarna jag hade. Har sagt det förut och jag säger det igen; ge mig Koenigsegg CCXR NU!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DR
Hur får jag spelet att starta i lägre upplösning?
Det är svart i rutan nu när jag startar det för att min LCD-TV inte pallar mer än 1366x768.

Går det att sänka upplösningen via ikonen så att spelet startar i tex 800x600?

Ja, hur var det med detta ? Kan man ändra upplösning i nån setting/config fil ?
Min 40" börjar blinka och leva rövare när menyerna är på väg.
Introt funkar dock, antar att det körs i 800.

Stödjer spelet Wide och isåfall vilken upplösning ?

Vill inte ominstallera detta bugg spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Fan jag vill också gå med i klubben! Får träffas någon dag! Någon som fått någon uppfattning om vilken bil som faktiskt är "bäst" än? Tänker då på den totala körprestandan med kontroll och allt inräknat. Måste säga att min Koenigsegg inte riktigt lever upp till förväntningarna jag hade. Har sagt det förut och jag säger det igen; ge mig Koenigsegg CCXR NU!

du kan inte ha mer rätt, Koenigsegg'en va en riktig besvikelse, dock är den underbar på hyffsat rakabanor men race med myckebilar/slingriga vägar så lönar det sig att plocka fram F 430 spidern trots bristande motor prestanda.

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem

säger nog Ferarri enzo jävligt bra acc o den håller sig bra på vägen samt dunder bra bromsar, får man F40 i pc versionen gratis? för på 360 måste man köpa den via live:(

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk

F40:n finns ej i PC-versionen (än), får hoppas den och CCX mm kommer som "downloadable content" snart :).

OfT: SOMMARN E HÄR!!!!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Atari confirm that Eden are currently working on a patch for the PC version of Test Drive Unlimited which will be available in May. With the patch Eden are working to address the following issues:

* Corrupted saved games (previously corrupted save games will not be restored)
* Game freezing / crashes
* Performance optimization
* In-game exploits

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Hur blir jag champion och finns det nån bra sida där man kan kolla hint and tips osv?

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||