Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk
Medlem

haha undra hur länge man gör det isf

Permalänk

Värt att testa när man e pank

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
haha undra hur länge man gör det isf

30sek.
Köpte en hoj och körde upp alla mina pengar (böter!).

Permalänk
Medlem

Attans att man inte kan custom måla alla bilar... hade velat ha en specifik röd på min Enzo

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

Alltså, ja.. hur målar man om bilarna?
Jag har inte hittat någon respray shop.

Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Medlem

Kan ni inte. Ni får se till att välja rätt färg när ni köper fordonet. Jag har numera både en grön och en svart Ninja.

He, he fängelse.......... Jag sitter alltid i fängelse nu. Skitskönt att kunna kräma på som man vill och slippa bli sur över att få extrema belopp i böter. Det är endast när jag vill ha ett nytt fordon som jag tar det lugnt.

Filosofin är att skaffa pengar till det man vill ha och köpa det så man blir pank och sedan elda på igen.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

ElWeed: Aha, okej. Det förklarar väl saken då
Men tråkigt att man inte får måla om bilen, jag vill ju ha färg efter humör.

Måste bilarna vara så sjukt dyra, jag vill ha en alfa romeo men den var ju inte billig. Appråpå böter så har jag lagt över 150 000 på det, samt suttit i fängelse en fem-tio gånger. Sist fick jag en böter på 72 000. Jag lägger ungefär 20% av min inkomst på böter.

Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Medlem

Man kan visst måla om, finns två vanliga paintshops och en deluxe för custom

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Nu skäms jag. Ser nu på kartan att så är fallet. Hur fasen kan jag missat det..... ? He, he nu har jag två Ninjas iaf.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på vart jag kan köpa en gameport till min ratt?
Har alltså inget sånt uttag bak på min dator då jag aldrig tryckte på det när jag byggde den och har i all kaos i rummet tappat bort den,hehe.
Har en riktigt gammal ratt som står i garderoben, den får funka tills nästa lön..Orkar inte spela med tangentbordet, man får ju noll känsla i kurvorna

Tacksam för alla tips!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker ärligt talat det här är ett skitspel.

Snyggt? Visst.

Kanske ratt är ett måste?
Men jag tycker känslan brukar finnas i bilspel iaf.

Tycker inte det är realistiskt och heller inte bra styrning.

Usch nej.

Permalänk

TinMan: Tack!

Fast jag körde ett lopp, och så sa de Grattis du har vunnit ett av de finaste loppen i spelet nu kan du måla om din bil för ungefär lika mycket som du köpte den för. Inte riktigt, men billigt var det inte. Fast det fanns ju många fina färger att välja på, lite svårt att få en chockrosa dock. Lyckades inte med det.

Nu äger jag Aston Martin DB9 Coupe. Skönaste bilen hitils, härligt bra vägkänsla och trevligt ljud. Däremot funderar jag på ifall man kör lopp, ifall den automatiskt kopplar ut sport-aid då den känns bra mycket ryckigare.

Köpte även en TVR Sagaris och trimmade till max. Den går ju inte köra, saken vill ju inte hålla sig på vägen. Jag bävar inför den där Koenigsegg.

Vilken bil rekommenderar ni för att plocka upp liftare/fotomodeller med?

Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Medlem

Ford GT är en stabil bil med bra bromsar och fin traction (uppgradera till nivå 3). Jag brukar köra med den när det gäller liftare/fotomodeller.

@Falcon85:
Dra en begagnad MOMO ratt nånstans. Själv tycker jag att körkänslan är super.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Medlem

Pagani Zonda måste ha sämsta traction någonsin... för lätt bil och för stark motor.

Jag kör den konstant lol!

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

prova precis med min sidewinder forcefeedback ratt. Blev betydligt mycket svårare än med tangentbord!:D

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Vet någon var man kan få tag på demot?? Jag har googlat men inte hittat något, jag kanske är blind eller handikappad. Tänkte nämligen testa om demot laggar lika jävligt som hela spelet.

Permalänk

Finns inget demo.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Fan va synd...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acrylamid

Köpte även en TVR Sagaris och trimmade till max. Den går ju inte köra, saken vill ju inte hålla sig på vägen.

Jaså..jag älskar min TVR Sagaris, gillar faktiskt inte ferrari/mclearn och alla andra såna tjafs puttinutt-bilar
TVR krävs lite finess att framföra på vägarna, längtar tills jag sätter mig i stolen med Ratt & pedal inkopplade och drar ut den på vägen.
Men håller med, den får lätt understyr vid för hård gas i kurvor men det får man kompensera

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Någon som vet om man kan fixa drivers till en Logitech Driving Force Pro?
Ratten är egentligen till PS2. Vill ju kunna utnyttja dom 270 graders rattvarv som den stödjer till PS2!

MVH

Visa signatur

P4 Prescott 560 - 2gb DDR2 533 - Asus 6800Ultra - 1x160 1x250 1x300GB Hd - HP L2335 TFT 23" - /skutte

Permalänk
Medlem

http://www.wingmanteam.com/latest_software/latest_soft_xp.htm

Den 4.60 funkar iaf till DFP, men jag tror den nya 5.0 till G25 funkar till DFP också. Leta på logitechs hemsida.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

Vad f-n har nu hänt?!?! Formaterade datorn idag och när jag har installerat klart TDU och försöker spela funkar det inte!!! Blir helt tokig! Har försökt installera om spelet och tänker INTE formatera en dator som precis är rensad och ghostad!!! Någon som vet vad som kan vara fel? Bug i spelet eller ska jag fråga i MS-forumet istället?

När jag ska starta spelet tänker den lite och börjar läsa från skivan. I aktivitetshanteraren kan man se att "Test Drive unlimited" startas, men efter ett litet tag stängs den bara ner och så händer ingenting!

Permalänk
Medlem

de här kanske har tagits upp titagare i tråden men de är får många sidor för att jag ska orka läsa igenom alla

jag undrar varför jag inte kan köra med anti-aliasing eller HDR på.
de står bara "the selected settings are not compatible with your computer"

jag har ett 7600gt

Permalänk
Medlem

Surprise: bara ATi kort kan köra båda på samma gång!

Du får välja: antingen hdr eller aa, inte båda.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Vad f-n har nu hänt?!?! Formaterade datorn idag och när jag har installerat klart TDU och försöker spela funkar det inte!!! Blir helt tokig! Har försökt installera om spelet och tänker INTE formatera en dator som precis är rensad och ghostad!!! Någon som vet vad som kan vara fel? Bug i spelet eller ska jag fråga i MS-forumet istället?

När jag ska starta spelet tänker den lite och börjar läsa från skivan. I aktivitetshanteraren kan man se att "Test Drive unlimited" startas, men efter ett litet tag stängs den bara ner och så händer ingenting!

hadde samma fel på ett annat spel då hadde skivan gått sönder, den lilla mitten ringen som är i skivan hadde lossnat kolla om det är de?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av TinMann
Surprise: bara ATi kort kan köra båda på samma gång!

Du får välja: antingen hdr eller aa, inte båda.

[/QUOT

jag kan inte köra nån, de funkar inte fast jag bara väljer aa

Permalänk
Medlem

Då är det bara konstigt... jag antar att du har senaste drivisarna så jag vet inte: kanske något fel/bugg i tdu i så fall? Skulle inte vara första buggen.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Vad f-n har nu hänt?!?! Formaterade datorn idag och när jag har installerat klart TDU och försöker spela funkar det inte!!! Blir helt tokig! Har försökt installera om spelet och tänker INTE formatera en dator som precis är rensad och ghostad!!! Någon som vet vad som kan vara fel? Bug i spelet eller ska jag fråga i MS-forumet istället?

När jag ska starta spelet tänker den lite och börjar läsa från skivan. I aktivitetshanteraren kan man se att "Test Drive unlimited" startas, men efter ett litet tag stängs den bara ner och så händer ingenting!

Prova ladda hem DEN HÄR filen. Packa upp filerna som finns och kopiera till Test Drive Unlimited\Euro\Video. Glöm inte göra backup på dem gamla.

Filerna gör så spelet inte laddar introsekvenserna som evevtuelt din dator inte fixar. För övrigt skönt att slippa dem så tipset är till alla.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Vad f-n har nu hänt?!?! Formaterade datorn idag och när jag har installerat klart TDU och försöker spela funkar det inte!!! Blir helt tokig! Har försökt installera om spelet och tänker INTE formatera en dator som precis är rensad och ghostad!!! Någon som vet vad som kan vara fel? Bug i spelet eller ska jag fråga i MS-forumet istället?

När jag ska starta spelet tänker den lite och börjar läsa från skivan. I aktivitetshanteraren kan man se att "Test Drive unlimited" startas, men efter ett litet tag stängs den bara ner och så händer ingenting!

Prova ladda hem DEN HÄR filen. Packa upp filerna som finns och kopiera till Test Drive Unlimited\Euro\Video. Glöm inte göra backup på dem gamla.

Filerna gör så spelet inte laddar introsekvenserna som evevtuelt din dator inte fixar. För övrigt skönt att slippa dem så tipset är till alla.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Det har ju funkat förut men jag testar. Man vet ju aldrig med det här spelet. Ska kolla så skivan e fin också men d tror ja den e för den har legat i läsaren i stort sett sedan jag köpte spelet.

Edit: Har bytt ut filerna och kollat att skivan är tiptop. Funkar fortfarande inte :(. Har dessutom formaterat nu eftersom avinstallationen förra gången gjorde som den kände för med mina systemfiler. Det verkar drabba rätt många...