Heroes – TV-serien på NBC

Permalänk
Medlem

23 avsnitt. Säsongsavslutningen är nästa vecka.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Grym serie, hur många ep sänds av s01? 25+?

Du får det att låta som det skulle ha filmats mer än 23 episodes.
Första säsongen kommer vara 23 episoder, så säsongsfinalen är nästa vecka.

Permalänk

Hum.

Det slog mig precis att när Peter hade sin syn då han såg sig själv explodera mitt i New York, så var D.L., Niki, Micah, och han Claude (osynliga snubben) där.

Men... D.L. dog ju i förra avsnittet.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Dog? Såg vi samma avsnitt? Han var illa däran men han dog väl ej?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Dog? Såg vi samma avsnitt? Han var illa däran men han dog väl ej?

Det har du fan rätt i.

Sorry.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk

spokey

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

jag funderar lite på om linderman verkligen dog, vi har ju sett innan att han har healingkrafter och verkar onekligen vara en av de gamla rävarna(se hiro's fader och nathan/peters mor) så vem vet. Han kan mycket väl regenerera när de gått ut ur rummet. Känns som om han inte vart den han var om en snubbe skulle kunna plocka honom så lätt. Det återstår visseligen att se. (han hjärna bör ju vara äpplemos efter den attacken)

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hetzz
jag funderar lite på om linderman verkligen dog, vi har ju sett innan att han har healingkrafter och verkar onekligen vara en av de gamla rävarna(se hiro's fader och nathan/peters mor) så vem vet. Han kan mycket väl regenerera när de gått ut ur rummet. Känns som om han inte vart den han var om en snubbe skulle kunna plocka honom så lätt. Det återstår visseligen att se. (han hjärna bör ju vara äpplemos efter den attacken)

Han kan väl bara hela, inte regenerera?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Han kan väl bara hela, inte regenerera?

Mycket möjligt, man har väl inte fått se mer än den där blomman + nathans fru? (mycket möjligt att jag missat nått) Vi får helt enkelt se vad som händer

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Hedersmedlem

hörde att de ska göra en spinnoff under sommaren någon annan som hört?

*Edit fans en tråd om det :)*

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Glömsk

Mycket bra TV-serie detta. Är det känt vilket datum säsong 2 börjar? Spinoff-serien sänds väl först efter säsong 2?

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

*OBS. SEASON FINALE SPOILER*

Gud vad sista avsnittet var en letdown tycker jag. Det var inte den sista stora striden mot Sylar, jag tycker de borde lagt lite mer på specialeffekterna i avsnittet. Jag ville se en episk strid. Och varför tror precis alla att de kan stoppa Sylar när de vill? Parkman har ju skjutit honom tidigare och det hjälpte inte, varför trodde han att han kunde göra det denna gång. Och Peter startar och svinga med nvarna, inte undra på at Sylar hånskrattar åt honom. Han är helt komplett fantasilös. I nästa säsong kommer jag att sitta och hoppas att Sylar rensar stan på fantasilösa personer som inte kan använda sina krafter.

Och varför fick inte Claire skjuta Peter. Best case scenario är att han "dör" ett tag tills kulan åker ut sen regenererar han. Näh istället ska Nathan offra sig själv och låta Peter explodera i luften/atmosfären. Som förövrigt kanske inte varit så bra då de inte vet hur krafterna fungerar med strålning/EMP osv.

Men nu är jag säkert överkritisk av mig.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
*OBS. SEASON FINALE SPOILER*

*OBS. Lite season finale spoiler här med*

Jag tycker ändå det var ett bra avsnitt, och jag gillar det faktum att de faktist avslutar det hela lite halvt. Inte som vissa andra serier, som t.ex. Lost. Där sista avsnittet har världens största cliffhanger. Men det du säger om att skjuta honom konfunderade mig också. Han kan ju trots allt regenerera.

Sen vill jag mig minnas att jag läst att Volume Two ska utspela sig med en mängd nya karaktärer, inte samma gamla gäng dvs.
Edit: Lite småfix.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
*spoiler spoiler*

*MERA SPOILER*

Tyckte det var ett jävligt bra avslut, om du förvänta dig en episk strid med explosioner och sådant har du kommit till fel serie, its not about the explosions.

Sedan var han ju tvungen och explodera förr eller senare, så nathan gjorde ju så det hände.

GG längtar redan till Volym två.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

*Spoiler*... kanske?

Kasst slut. Grymt dåligt. Fast jag hade inte väntat mig mycket mer.
Tycker det är rätt roligt hur många nom verkligen dyrkar den här serien. Jag tittar också på den, för att den är kul och lite häftig. Men om man har överseende med alla roliga japaner, coola effekter och söta cheerleaders och titta på vad serien faktiskt handlar om så är den ju varken kreativ, genomtänkt eller särskillt intressant. Bara ett par grejer som jag kan säga på rak arm (subjektivt som satan, duuuh):
* Forskaren finns där bara för att bygga ihop en icke-sammanhängande storyline. Vem bryr sig om honom egentligen.
* Serien är sjukt dåligt igenomtänkt på flera ställen. Typ Peters ärr i hans självregenererande ansikte, diverse övernaturligt dumma karaktärer, Hiros kraft har på tok för dålig påverkan, Sylars kraft är bara dum på alla sätt etc.
*Impulsskriven? Hade Tom Kring bara slut på fantasi eller hade han inte tänkt igenom serien innan han skrev den? Det här slutet var ju bara dåligt, punkt. Superskurken blev dödad av Hiro som bara ploppade fram från ingenstans, han tittade på Hiro och pratade till och med med honom, men lyckades ändå inte stoppa honom när han sprang typ tre meter fram för att hugga? Han kan stoppa kulor i luften men inte en springande tjockis med svärd? Peter höll på att explodera men räddades av sin bror som bara ändrade säg helt plötsilgt och utan anledning.

Men som sagt. Den är fortfarande kul pga rolig japan, söt cheerleader och coola effekter. ^^

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

*SPOILER
*SPOILER
*SPOILER

* Forskaren finns där bara för att bygga ihop en icke-sammanhängande storyline. Vem bryr sig om honom egentligen.

Han var både viktig för att sammanbinda saker, och han räddade molly, hjälpte Sylar (när han inte visste) osv.

* Serien är sjukt dåligt igenomtänkt på flera ställen. Typ Peters ärr i hans självregenererande ansikte, diverse övernaturligt dumma karaktärer, Hiros kraft har på tok för dålig påverkan, Sylars kraft är bara dum på alla sätt etc.

Peters ärr är inte förklarat nej, men angående dumma personer, människor är dumma på riktigt, vad får dig att tro att de är automatiskt smartare MED krafter än utan?

Hiros kraft fungerar, men han måste själv lära sig hantera den, har du ens tittat på serien?

Vad är dumt med Sylars kraft? Det nämnde du aldrig, men då kanske Peter också är löjlig, varför inte sluta titta på serien?

*Impulsskriven? Hade Tom Kring bara slut på fantasi eller hade han inte tänkt igenom serien innan han skrev den? Det här slutet var ju bara dåligt, punkt. Superskurken blev dödad av Hiro som bara ploppade fram från ingenstans, han tittade på Hiro och pratade till och med med honom, men lyckades ändå inte stoppa honom när han sprang typ tre meter fram för att hugga? Han kan stoppa kulor i luften men inte en springande tjockis med svärd?

Serien är inte slut? Det var bara volym ett, eller det kanske du missa?
Sylar är varken död, Hiro kan åka mellan tider och stanna tiden, vad får dig att tro att han inte stannade tiden medans han attackerade honom ?

Peter höll på att explodera men räddades av sin bror som bara ändrade säg helt plötsilgt och utan anledning.

Var har du varit de 7 senaste avsnitten, hans brorsa har tvekat åter och åter, men du var väl för blind för att inse det...

Roligt hur folk kan tittat på en hel serie, men vet fortfarande varken vad den handlar om eller vad som verkligen händer.

Se om, se rätt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Haha, lugna ner dig. Det är bara en jävla TV-serie.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
* Forskaren finns där bara för att bygga ihop en icke-sammanhängande storyline. Vem bryr sig om honom egentligen.
Han var både viktig för att sammanbinda saker, och han räddade molly, hjälpte Sylar (när han inte visste) osv.

Hans antikroppar menar du? Dom hade ingen vettig anledning till att göra henne sjuk från början, dom bara tyckte dom kunde föra in honom där lite snabbt. Jag stårfast vid vad jag tycker om doktorn som karaktär.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
* Serien är sjukt dåligt igenomtänkt på flera ställen. Typ Peters ärr i hans självregenererande ansikte, diverse övernaturligt dumma karaktärer, Hiros kraft har på tok för dålig påverkan, Sylars kraft är bara dum på alla sätt etc.

Peters ärr är inte förklarat nej, men angående dumma personer, människor är dumma på riktigt, vad får dig att tro att de är automatiskt smartare MED krafter än utan?

Hiros kraft fungerar, men han måste själv lära sig hantera den, har du ens tittat på serien?

Vad är dumt med Sylars kraft? Det nämnde du aldrig, men då kanske Peter också är löjlig, varför inte sluta titta på serien?

Well, vissa dumheter kan gå till överdrift. Noterade du att Claire "dog" två gånger i typ första avsnittet under loppet av en dag? Det finns massa sån där extrem dumhet som man inte ser IRL. Detta finns givetvis i nästan alla serier, så det var mest klagande för klagandets skull.

Vad jag menar är att Hiros kraft påverkar aldrig någonting utöver det han gör. Den tycks inte ha några sekundära effekter alls. Har tyvärr inget konkret exempel på när den borde gjort mer än vad den gjorde.

Jo, jag sa att allt med den sög. Det var dock lite överdrift. Mest syftar jag på att han öppnar huvuden, "gör något", och sen på något vis patchar sin egen hjärna. Peters kraft är också lam, men dom låter den iallafall oförklarad istället för att säga "han förstår hur saker fungerar!!!!".

Jag skrev varför jag tittar på serien. Den är rolig och har massa coola effekter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten *Impulsskriven? Hade Tom Kring bara slut på fantasi eller hade han inte tänkt igenom serien innan han skrev den? Det här slutet var ju bara dåligt, punkt. Superskurken blev dödad av Hiro som bara ploppade fram från ingenstans, han tittade på Hiro och pratade till och med med honom, men lyckades ändå inte stoppa honom när han sprang typ tre meter fram för att hugga? Han kan stoppa kulor i luften men inte en springande tjockis med svärd?

Serien är inte slut? Det var bara volym ett, eller det kanske du missa?
Sylar är varken död, Hiro kan åka mellan tider och stanna tiden, vad får dig att tro att han inte stannade tiden medans han attackerade honom ?

Sylar dog inte, han gick ner i en brunn. So fucking what? Han tog ändå frivilligt ett svärd i magen? Han kan stoppa kulor som går i typ 50m/s eller nått (gissning baserat på ingenting angående hastigheten) men inte söta lilla Hiro som springer mot honom med ett svärd? Han stannade inte tiden, för Sylar reagerade direkt nom han fick svärdet i sig, och Hiro måste koncentrera sig för att använda kraften (så han kan inte ha stängt av den i farten, varför han nu skulle velat det). Notera att han behöver koncentrera sig när han flyger i luften sen också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten Peter höll på att explodera men räddades av sin bror som bara ändrade säg helt plötsilgt och utan anledning.

Var har du varit de 7 senaste avsnitten, hans brorsa har tvekat åter och åter, men du var väl för blind för att inse det...

Roligt hur folk kan tittat på en hel serie, men vet fortfarande varken vad den handlar om eller vad som verkligen händer.

Se om, se rätt. [/B]

Sant, han har tvekat. Men sist vi såg han, innan han flög iväg, så var han stenhårt för en stor explosion. Att låta han ändra sig när vi inte ser på bara för att överraska oss är laaaame.

Men som sagt, det här är vad jag tycker, och det är bara en TV-serie. Ta den inte på så blodigt allvar?

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Men som sagt, det här är vad jag tycker, och det är bara en TV-serie. Ta den inte på så blodigt allvar?

Orkar inte diskutera (för det är som sagt bara en tv-serie, och alla får -tyvärr- tycka som dom vill), men lägg av med "ta det inte på så blodigt allvar"-tjaffset, om du totaldissar en serie på punkter som han sen förklarar är fel, att du har missuppfattat, är väl det inte att ta det på blodigt allvar?

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Orkar inte diskutera (för det är som sagt bara en tv-serie, och alla får -tyvärr- tycka som dom vill), men lägg av med "ta det inte på så blodigt allvar"-tjaffset, om du totaldissar en serie på punkter som han sen förklarar är fel, att du har missuppfattat, är väl det inte att ta det på blodigt allvar?

Mja, jag tycker han tog förklaringarna rätt långt. Men det kanske bara var mitt intryck.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Ta det lugnt nu Kina-mix, vi vet att du älskar serien du också

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
Ta det lugnt nu Kina-mix, vi vet att du älskar serien du också

Mjo då, så långt Claire och Nakamura är med iallafall. <3 ^^

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Alltså? Angående Peters ärr.

I den framtiden Peter hade ärret. Hade han ens förmågan att regenereta då? Hade han träffat Clair någon gång? Eftersom framtida hero bad "nutida" Peter att rädda henne så borde det väl inte vara så?

Usch vad jobbigt det blir med tidresor, tycker det nästan bara förstör saker. De kunde hållt sig till korta glimtar av framtiden.

Permalänk

Det jag inte riktigt hajar: Kommer scenen där Hiro och Peter är überbadass någonsin ske, eller har framtiden ändrats?

Man såg ju även scen i det avsnittet (var det väl?) där Sylar var president i Nathans kropp och det blev TEH ÖLTIMAT BATTLE!

Jag vill ffs ha en bad ass Hiro, en ännu löjligare Peter (taking the emo look to new heights) och hela amerikanska armén/fbi/random-special-unit som jagar dem!

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Alltså? Angående Peters ärr.

I den framtiden Peter hade ärret. Hade han ens förmågan att regenereta då? Hade han träffat Clair någon gång? Eftersom framtida hero bad "nutida" Peter att rädda henne så borde det väl inte vara så?

Usch vad jobbigt det blir med tidresor, tycker det nästan bara förstör saker. De kunde hållt sig till korta glimtar av framtiden.

Jorå, det var rätt långt efter att han träffat Claire och blivit nerslängd från en byggnad också tror jag.

Var ju ett av de senare avsnitten han var i framtiden med ärren, typ förrförra eller nått.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Det jag inte riktigt hajar: Kommer scenen där Hiro och Peter är überbadass någonsin ske, eller har framtiden ändrats?

Man såg ju även scen i det avsnittet (var det väl?) där Sylar var president i Nathans kropp och det blev TEH ÖLTIMAT BATTLE!

Jag vill ffs ha en bad ass Hiro, en ännu löjligare Peter (taking the emo look to new heights) och hela amerikanska armén/fbi/random-special-unit som jagar dem!

Jag tror explosionen är över för gott nu. Ingen vill se en hel säsong till om den, alltså är framtiden också borta.
Tur är väl det. Dom typ två avsnitten eller vad det var i framtiden var astråkiga Hatar mörka serier (alltså mörka som i "obelysta").

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Jorå, det var rätt långt efter att han träffat Claire och blivit nerslängd från en byggnad också tror jag.

Var ju ett av de senare avsnitten han var i framtiden med ärren, typ förrförra eller nått.

Jo, men det är ju olika "världar". Framtiden och "nutiden". I den framtiden man fick se fattade jag det aldrig om Peter hade räddat clair eller inte.

Saker vi vet om "framtiden":

Sylar dog inte av Hiros svärd för att han regeneretade.
Clair levde.

Hur detta går ihop var ju konstigt, eftersom Sylar inte ska kunna regena utan att ha dödat Clair.

Iofs är det ju mycket som inte går ihop, särskilt efter senaste avsnittet.

###SPOILER####

Tycker sista avsnitten var det sämsta hittills. Otroligt mycket som inte stämde eller "made any sense".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Jo, men det är ju olika "världar". Framtiden och "nutiden". I den framtiden man fick se fattade jag det aldrig om Peter hade räddat clair eller inte.

Saker vi vet om "framtiden":
Sylar dog inte av Hiros svärd för att han regeneretade.
Clair levde.

Hur detta går ihop var ju konstigt, eftersom Sylar inte ska kunna regena utan att ha dödat Clair.

Iofs är det ju mycket som inte går ihop, särskilt efter senaste avsnittet.

Nej. Alltså, framtiden är framtiden från det att Hiro rest iväg. Skulle han åka fram i tiden och komma till en helt annan framtid så skulle herr Kring ha slagit nya höjder i mystisk logik, han måste ju åka med den tid han är i som utgångspunkt. Framtiden som Hiro såg är den som skulle kommit om han inte sagt till alla att stoppa den.

När fick vi reda på att Hiro huggit Sylar? Vi fick reda på att framtids-Hiro sett till att Sylar inte kunde återregenerera sig igenom "Save the cheerleader, save the world"-skiten. Clair lever, alltså kan inte Sylar regena.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
*MERA SPOILER*

Tyckte det var ett jävligt bra avslut, om du förvänta dig en episk strid med explosioner och sådant har du kommit till fel serie, its not about the explosions.

Sedan var han ju tvungen och explodera förr eller senare, så nathan gjorde ju så det hände.

GG längtar redan till Volym två.

Serien är ju så X-Men inspirerad som den kan bli så, så jo jag har nog kommit till rätt serie. Och avsnittet där de går 5 år in i framtiden så var det mer specialeffekter än i "the big season finale of heroes". Här har vi alla heroes samlade och då bestämmer vi oss för att spara in på effekterna och krafterna och låter Peter slå ned den "farlige" Sylar med nävarna, och så sent som i förra avsnittet så trodde inte Peter att han kunde stoppa honom.

Om man har en stor strid med en major baddie så tar man fram de stora kanonerna. För Sylar måste ha någon slags kraft som gör att han tål mer skada, Parkman sköt honom 5-6 ggr i första avsnittet.

Men men nog tjafs om det, bra att en storyline slutade och att Sylar klarade sig. Ser fram emot att se honom i framtiden. Var det nån som reagerade att i avsnittet där man får se Sylars mor så finns det ett kort av honom som barn i en snöglob. Och då hade han lika överdimensionerade ögonbryn som nu, jag skrattade riktigt där. Stackars pojke, man förstår varför han blev som han blev ,-)

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Testpilot

Peter fick väl styrkan från Niki som kom till hans räddning och därför kunde han slå ner Sylar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Undrar vad det är för badguy som Molly inte kan få fokus på?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Peter fick väl styrkan från Niki som kom till hans räddning och därför kunde han slå ner Sylar.

Tänkte aldrig på det men isåfall slår Peter som en riktig kärring När Nikki slår så flyger folk in i väggen. Tog väl typ 2 slag för att få ned Sylar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|