Ursprungligen inskrivet av razerrazer
molis : Vi börjar med dig! Jag har haft samma fel och har rättat till det. Det har varit någon typ av Stamnäts fel.
Bor : Söderby :Salem
Värkar som många som bor i salem eller Rönninge haft liksamma problem.
Vi kan börja från ruta 1. Jag flyttar från mitt underbara fiber från Täby. Jag kommer till Söderby. kollar vad kan jag ha för internet?. Joo kunde ha Kabel internet via (UPC). Visst tänker jag. Va fan palla adsl liksom. 1 vecka senare kommer ett brev i min brevlåda om högre uppload 8 mbit/s. Beställer på direkten 438 kr/månad.
Sen installeras bredbandet av någon arbetare från comhem. Fick modemet för 1 kr och installations hjälp?
visst allt fungerar men. Upploaden ligger på 4 mbit/s. Ringer supporten! Dom säger att dom skickar en tekniker. Dagen efter tekniker besöket får jag 8 mbits/s.
Sen upplever jag ständiga downtimes. Det tog nog 2 månader för dom att förstå att det var något typ av signal fel. I alla fall UPC bestämmer sig för att skicka en tekniker. Dom kollar och ser ojj då hur kan du ens kunnat surfa ?? så säger han till mig.
jaha tänker jag? Va fan ska inte nätet fungera eller? han pratade något i alla fall om en lägenhets förstärkare för NCC har valt. att installera 6 Bredandsutag i varge lägenhet. Och UPC har bara utrustning för 1 utag. men han kunde i alla fall få en gämnare bas.
allt fungerade fint i 3 månader. Sen uppstår det ett så kallat. kabel signal förstärkare krash. Detta tog dom 3 veckor på sig att fixa, nätet var nere i 3 veckor och man kunde inte komma ut. Det fick man i alla fall kompenstation för 2 månader gratis.
Sen uppstår det 100 Ms mot centralgateway ? Vaa fan tänker jag. kollar runt lite det händer varge dag 18.00. ringer till UPC dom säger att allt är så bra. Dom mäter jue för fan bara pingen upp till modemet inte i från mig. Efter att testat cirka 2 routerar 2 switchar så förstår jag att felet inte är hoss mig. betämmer mig för att reklamera skiten. Skickar in 3 A4 fulla med information till UPC. Den lappen bara försvann fick jag till svar när jag ringde dom 3 veckor efter.
Comhem kommer in i bilden. Dom bygger och håller på får många downtimes. Men det brydde jag mig inte så mycket om. Jag får en ny Gateway och allt blir bra. Sen tappar jag synk på modemet och ringer återligen upp Comhem. Dom skickar en HEM tekniker och säger som den förra att signalen är för svag. han skruvar lite och fixar och säger att "HAN kan inte garantera att detta kommer hålla" han mumla något om att det kunde vara ett bas näts fel och försvann. Nu har i alla fall nätet fungerat en bra tag men jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna säga att jag tycker om deras kundkänst eller att dom ens är kapabla till att vara "Tekniker" om dom inte ens vet vad felet är?.
Sen NCC varför ska dom installera 6 utag? Om UPC/ Comhem bara rekomenderar 1?
Men som sagt det var också fel dämpning i utaget med så det fick dom med byta.
som många andra med nämt så är det så att det är mycket PL i nätet. Det är många spel kan stanna i 1 sec sen forsätter dom sen blir det 5000 ms sen funkar det på nytt? det är inget bra nät här i alla fall.
med detta vill jag bara visa hur dåligt allt igentligen kan fungera med Comhem/UPC.
//Mvh Razerrazer