Permalänk

Rekomendera en bra router

någon som kan rekomendera en bra router som inte är trådlös
o inte kostar skjortan länka gärna

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem

Vad vill du att den ska klara av?

Sök i forumet, finns många trådar om detta.

Permalänk

är lite lat, men ska ha den lite som brandvägg plus bra fart iden
+ska vara enkel att hålla på med är inte så insatt i hur dom funkar

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem

Okej, vilken lina har du då?

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar som hemmarouter, Netgear RP614v4 (med efterhand uppdaterad firmware).

Den är väldigt enkel att hantera och enkel att koppla upp samt inte speciellt dyr heller. Den fungerar bäst efter en firmware uppdatering.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

ok tack för tippset har 2mb adsl

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem

Jag har den och har haft/har problem med prot forwarding, den stänger ner portarna när datorn startas om.

Permalänk

ok det låter inget bra att den gör det
fler tips

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ionit
Jag har den och har haft/har problem med prot forwarding, den stänger ner portarna när datorn startas om.

På vilket sätt skulle portarna i RP614 stängas ner? Har du provat med att uppdatera firmware?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

kan det här vara en bra router ?
d-link di 804 hv

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem

Den är bra. Mycket stabil.Har min kvar som reserv sedan jag köpte dgl-4300 ver A2.Ville ha gbit lan funktionen+möjligheten till trådlöst vid behov. Dgl-4300 har en högre total genomströmmning(throughput) jämfört med Di-804HV/E.

EDIT: Mitt omdöme gäller nyare DI-804HV. ÄLdre Di-804 eller Di-804HV har inte samma prestanda(sämre).

Permalänk

ok så det går att köra både och på dgl 4300 kan man stänga av trådlösa funktionen ? är lite nojig med det trådlösa litar inte riktigt på
det men kanske går ställa in någon kryptering som är säker tips isåfall

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk

Du kan stänga av det trådlösa helt på DGL-4300. Du kan även köra med WPA, om du inte vill stänga av det trådlösa men ändå ha bra skydd.

Permalänk

låter bra får bli en sån

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem

För att sticka ut lite så rekommenderar jag att du köper en riktig router
Tex en Cisco router, kostar pengar men vill man ha bra grejer så!

Permalänk

cisco modell ? har inte beställt än så hinner ändra mig motivera gärna varför

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem

Cisco-routers är ju bra men ingenting för en vanlig hemanvändare. Du får ju räkna med några tusenlappar på en sån. Själv har jag en Linksys Wrt54GL med OpenWrt som firmware. Kanske inte lika lätt att handha men bra ändå.

Permalänk
Medlem

Jag läste igår att fabrikatet Linksys ska ersättas med ett annat namn:

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=41269

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PonLi
Cisco-routers är ju bra men ingenting för en vanlig hemanvändare. Du får ju räkna med några tusenlappar på en sån. Själv har jag en Linksys Wrt54GL med OpenWrt som firmware. Kanske inte lika lätt att handha men bra ändå.

hehe

Jo det är ju sant.

Om det ska vara någon vanlig skit låda för vanliga människor ska det vara Linksys så fall.

Permalänk

linksyen verkar nice kan ni rekomendera något bra trådlöst kort till den
trevligt pris med

Visa signatur

Roadrunner 454