Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindlles
hehe ingemasson - Pvp kan vara sitta still o skjuta,, men sällan så lätt, specielt inte i pvp.

Tänk på att fart - svårare att träffa osv osv, Så försök alltid anpassa farten / avståndet till det du skjuter på så det passar dig precis!. "kan se din optimal o tracking om du höger klickar på din vapen - show info -". Gör det när dom sitter på skeppet så du ser hur dina vapen aggerar med dina skills o fitting på ditt skepp.

Så typ om du flyger gallente o har blasters så kanske orbita på 500m - 3000m peronde på skepp passar dig bra, "tänk på att du kan bli webbad bara ;P".

Ps så här ska ett kb se ut -

http://killboard.outbreak-eve.com/?a=pilot_detail&plt_id=59

^^
Vad jag skjutet o förlorat senaste 1år o 2månader, dom två åren innan det finns på andra kbs,,,

"ja vet skryter lite ,P".

O är det någon fråga så tveka aldrig att skicka ett mail ingame o fråga, charchter är som sakt - mindlles. Convo ainte får då kommer jag o skjuter dig ,P

ni e 210 members o ändå så lite kills
Vi e 11 st aktiva Fast du har många fina kills, fast jag ryser när jag ser alla cs som du lossat

Många alts?

Printscreen finns från april ner.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Keeper of the Bamse

Haha 0utbreak, vilket liv det blev för några dagar sedan när ni kom och hälsade på IAC med 20-25 skepp Hade ont om tid själv så jag kunde inte vara med och slåss men nästa gång ska jag ta med nåt BS eller något

Flyg säkert alla!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

9 command ships är inte så farligt när man har en ration på 54kills på 1 loss. o va fan lite kills ;P Vi spränger ju mer i veckan är vad många alliancer gör på en månaden, med en 80+% ratio ;P.

Printscreen är du iac, hehe.. En fråga va fan tillåter iac ha kinesiska farmar corp i allaincen för?.
Får slå tyraxx lite på fingrarna där.

Permalänk
Medlem

Tycker det bara är kul att Tyraxx lurar av 4 miljarder per månad från kinesiska farmers. IAC hyr ut BoB rymd till farmarna

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Medlem

jag o en corpm8 ransom en farmer med 3 x ravens

Vi får 6mille dagligen (var) inte mkt men på 10 dagar har vi 60 mille var Första dagen fick vi 12 mille var. Alltså 24 mille

Måste säga att jag gillar Astarte fyy vilken fin skada har haft den 2 dagar o 10 km BS e ju rena leken

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Tycker det bara är kul att Tyraxx lurar av 4 miljarder per månad från kinesiska farmers. IAC hyr ut BoB rymd till farmarna

skit snack,

Dom farmarna lever i inmensia lr vad det heter, insmother, wicked creek, och jag har nog glömt någon, så tror inte det är bob space ,P för mig det är goons o ra space framförallt

Permalänk
Medlem

Började spela Eve för 3 dar sen, tror att jag har fastnat för det nu :).
Det enda jag undrar är, vad finns det att göra förutom missions hela tiden ?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindlles
skit snack,

Dom farmarna lever i inmensia lr vad det heter, insmother, wicked creek, och jag har nog glömt någon, så tror inte det är bob space ,P för mig det är goons o ra space framförallt

Immensia tillhör UNL, Insmother tillhör RA, Wicked Creek tillhör TCF

Vad heter corpet dessa filurer är med i?

Annars så är bob space ett ganska bra ställe att ratta som neutral eftersom bob inte rattar så värst mycket själva därför dom redan är ganska rika

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Medlem

aja ;P Oki då får vi se det som så att iac får isk från farmers som farmar i deras vänners land då da

A du, nästa bra fråga, sök på tex opendoor lr något "charcthern" finns ett gängtill men kommer inte ihåg namnet på corpen

Permalänk

Hej , tänkte kolla om det är möjligt att lira EVE med ett Visa som inte har kredit funktion?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Hej , tänkte kolla om det är möjligt att lira EVE med ett Visa som inte har kredit funktion?

Ditt visa måste ha siffor med "textur". Du ska alltså kunna känna de utstående sifforna på kortet om du drar fingret över dem.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Det har den.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindlles
aja ;P Oki då får vi se det som så att iac får isk från farmers som farmar i deras vänners land då da

A du, nästa bra fråga, sök på tex opendoor lr något "charcthern" finns ett gängtill men kommer inte ihåg namnet på corpen

Dom är neutrala så dom blir nog skjutna i goon space eftersom dom kör med Not Blue Shoot It.

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Medlem

iac goons är väll vänner lr ? Kineserna är i iac alliancen

Permalänk
Avstängd

Har precis återaktiverat mitt konto. Flyger runt i en harbinger och skjuter lite rats i 0.0. Har köpt 7st Heavy Pulse II, men vågar nog inte dra på dom förrän jag har råd med ett nytt skepp och nya kanoner

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Smoker: har du tech 1 varianten idag så bör det väl inte vara några problem om du bara rattar? Eller är risken hög att du blir attackerad av annat folk?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte, vi är i krig med 2 corps i Empire och det smyger runt en massa rödingar runt om i systemen jag rattar i så jag vågar inte ta några risker. Sumpade en Apoc som jag glömt att försäkra igen efter en tids spelande och 2st T2-fittade AF's för inte alls länge sen så jag ligger lågt

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindlles
iac goons är väll vänner lr ? Kineserna är i iac alliancen

Opendoor är med i ett newbiecorp

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Opendoor är med i ett newbiecorp

Varit borta en vecka, ge mig några dagar så flygar jag förbi corpet i fråga

Permalänk
Medlem

Nån fang alliance flyttade till vårt område. Vi har dödad 52 st på 6 dagar och vi har förlorat 2 skepp två stabbers. Vi är 10-13 aktiva spelare de är 27x i alliancen. Med andra ord alltid i underläge

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk

Finns det något helt svensk 0.0 casual corp?

Permalänk
Medlem

gå in o kicka på eve-online.se <- tror det finns någon där!

Permalänk

Nån som vet av nån site som har en lista över vilka missions som ger olika tags?
t.ex, är det lvl 3 för Caldari Commander tags osv...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

Nu har jag varit med i Eve University i några veckor. Ruskigt skoj med undervisning och ops med andra noobs. Tydligen blev vi ovänner med Roadkill och stal från våra miners och försökte bli attackerade så att de skulle få lite lätta ganks. (jag har inte riktigt koll på hur det låg till)

När problemet inte gick att lösas på diplomatisk väg så drog våra "lärare" ut oss i 0.0 för att straffa RK. Vi låste ut dem från deras väg in till empire några timmar här och där, plockade några skepp här och där. Som mest tror jag vi var 45 st, varav inte mer än 10 BS, många EW crusiers och frigates. Om RK kom emot oss med för mycket stuff så sprang vi hem och gömde oss, men det tog ett tag för dem.

Det pratades en del om att vi skulle rusta för krig och att RK kanske skulle hyra ett annat corp för att anfalla oss. Men på nåt vis fick vi deras uppmärksamhet iaf och vad jag förstått ska de sluta mobba våra miners, och vi ska enligt order högre upp ifrån hålla oss utanför hela deras region om vi inte vill bli kickade.

Några dagar senare förklarar "Intergalactic Bunny smugglers" med 6 medlemmar (på 3 irl personer) krig mot vårat corp på 1600 medlemmar, varav några hundra loggar in dagligen. De dyker upp med ett Command ship och en Heavy assault crusier, skrattar åt att vi samlat ihop en flotta på 55 pers för deras skull, och loggar ut. Vi lyckas lura upp den tredje personen i deras corp till vårat gate camp och blåser bort hans myrmidon. Han hade tydligen inte ens lästa att han var i krig med oss.

Det är verkligen imponerande hur mycket diplomati och politik ett mmo kan innehålla, och samtidigt lika imponerande att folk orkar spelar ett spel där man väntar i timtals på att något ska hända, för att sedan bara fly när man möter riktigt motstånd.

Jag har inget emot att vänta nån/några timmar ibland om man vet att det kommer komma action sen, vilket det oftast inte gjort i Eve-universitys ops . Jag vill gärna veta hur er erfarenhet av pvp har sett ut. Är det alltid lika segt?

Btw, Trade alts är rysligt bra att ha. Jag investerade 5M och gjorde 1350% profit första veckan.

Permalänk

tålamod är nyckeln till det mesta i eve.
vänta på att saker och ting skall hända får man ofta göra.
fast man kan spela på olika sätt. vissa väntar på att gruppen skall va överens, vissa spelar ensamma och är beredd att förlora för att iallafall få lite action.

eller om man istället föredrar det lugna livet som carabear .

Permalänk
Medlem

Har varit lite inaktiv och corpet har hunnit flytta till 0.0 medan jag varit borta. Givetvis var de ivriga att få mig över från high sec och jag blev eskorterad, men under färden blev det missförstånd och det tog mig 2 caracals + färd i pod innan jag var i någolunda säkerhet. Därefter har jag förlorat 2 till innan jag verkligen förstått allvaret och hur viktigt det är att ha god uppsikt över local chatten.

Jag har konverterat från industrial till fighting och försörjer mig genom ratting. All droppad equipment går till corp hangaren och det är fritt för spelarna att unyttja dem hur de vill.

Igår mejade jag ner en "råtta" (en Brutix) med "Shadow" innan namnet. Det blev ett jäkla liv på ventrilon och lite livligare när jag länkade droppen. Värdet för looten var ca 60 miljoner... Inte dåligt för en fiende, men jag slog inte rekordet. Tydligen ska en annan spelare lootat ett Battleship, med samma beteckning, med saker för 400 miljoner.

Det känns bra mycket roligare 0.0 nästan som endgame i WoW... Jag har varit medlem i corpet sedan 2 månader efter start och det har varit roligt att följa dess progress och vi från start är hårt sammansvetsade.

EVE bör testas!!!!!!!!!

Permalänk
Keeper of the Bamse

"Welcome to 0.0, bring money and friends" Passar rätt bra faktiskt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff

Igår mejade jag ner en "råtta" (en Brutix) med "Shadow" innan namnet. Det blev ett jäkla liv på ventrilon och lite livligare när jag länkade droppen. Värdet för looten var ca 60 miljoner... Inte dåligt för en fiende, men jag slog inte rekordet. Tydligen ska en annan spelare lootat ett Battleship, med samma beteckning, med saker för 400 miljoner.

EVE bör testas!!!!!!!!!

Hehe jepp så kallade faction spawns är trevliga, det finns olika för varje område, Shadow serpentis, Domination, Dread guristas, True sansha och Dark Blood

men sen finns det också en chans att man får en riktig godbit, i form av Officer spawn (finns massor olika så) tex. kan du få en Chelms modified Cap recharger från just "Chelm" vilken nog har gått ned i pris sen motherships o titaner nerfades men då var den i varje fall värd sjukt mycket isk (10Miljarder tror jag nån autionerades ut för)

Själv har jag fått en del True sansha och Dread guristas men inte nåt alltför värdefullt

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem

Nvm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobbechk
Hehe jepp så kallade faction spawns är trevliga, det finns olika för varje område, Shadow serpentis, Domination, Dread guristas, True sansha och Dark Blood

men sen finns det också en chans att man får en riktig godbit, i form av Officer spawn (finns massor olika så) tex. kan du få en Chelms modified Cap recharger från just "Chelm" vilken nog har gått ned i pris sen motherships o titaner nerfades men då var den i varje fall värd sjukt mycket isk (10Miljarder tror jag nån autionerades ut för)

Själv har jag fått en del True sansha och Dread guristas men inte nåt alltför värdefullt

Lootade en Aoede mining upgrade och en ice mining upgrade i samma rat för några veckor sedan.. fick det sålt för ca 1b. Det roliga är att Aoede inte fungerar än och kommer nerfas från 25% till 9% plus att drop rate kommer att öka på dom Stackarn som köpte Aoede för 800m måste ju gråta blod