Nya Dell XPS m1330, för er som vill ha ultraportablet med bra prestanda!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalldog
Ja det låter konstigt, men har någon i Sverige fått sin än?

DrJP på minhembio.com verkar ha fått sin den 17/8. http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=164159
Vet dock inte vilken skärm han har.

Permalänk
Inaktiv

Ah Ja får se om man blir först på sweclockers... får man slänge upp tester

5. Skickat måndag, augusti 20, 2007

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
GarmFighter
För det har ju aldrig hänt att bilar blivigt försenade eller att det är långa väntetider där?

Som sagt, det är ett undantag (mitt intryck) att det inte fungerar.

Vissa saker kan inte Dell rå för. Visst får man vara sur på Dell, men den kritiken är inte alltid berättigad (IMHO).

Man bör vara lika sur på sig själv som på Dell för att man var så dum(?) att man beställde en dator efter "just in time" men inte kan ta konsekvenserna av att den inte kommer i tid. Se Dell som en underleverantör till dig själv...

Men återigen, Dells agerande i situationen avgör mycket hurvida kritik är väl riktad mot dem. Dell har ingen kontroll över efterfrågan och materialutbud så det behöver inte alls ha varigt en missbedömning. De såg kanske tendenser på det för flera månader sen. Men det spelar ingen roll, inget de kan göra åt saken. Att de inte informerat kunderna om detta (om så är fallet) är förstås dåligt och det bör de ha kritik för - även om de själva (om så är fallet) räknat ut på att de räknar med att tjäna mer på att hålla tyst och försena alla beställningar istället.

Och där tycker jag att Dell har misskött sig. Att de låtsas som om allt är som det ska så länge som möjligt innan de skjuter upp det är fult, statusen på ordrarna verkar ändras hela tiden vilket säkert är riktigt frustrerande. Men att det är brist panelglas i världen är inte en anledning att vara sur på Dell - anser jag.

Självklart blir även bilar försenade. Och då blir man (jag iaf) sur på bilmärket
Kan inte heller hålla med om man skall vara beredd på förseningar.

Men håller med om att det som skötts allra sämst är hur dell försökt mörka problemet genom att flytta fram leverans istället för att skriva leverans "oklar".
Då har man ju som kund valet att chansa på att vänta (ev. länge) eller köpa en annan dator.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalldog
...
edit2:
Tillbaka i förproduktion [/B]

Hur ser det ut för dig nu då?

Permalänk
Medlem

Fixar de inte sina leveranstider snart förlorar de mig till Apple, behöver min dator till skolan som börjar nästa vecka.

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Inaktiv

SCHENKER
ETA 2007-08-28
inte denna vecka då

Permalänk

sitter här med min nya söta zepto :3 mycket nöjd att jag inte väntade

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Inaktiv

Ja nöjer man sig med sitt andraval så får det ju va så jag är glad att jag inte avboka... nu är ju väntan över nu ska man njuta i några år

Permalänk

hehe

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk

I dag ringde en säljare och meddelade att min M1330 är skickad och beräknas leveraras på måndag den 27/8. Äntligen!

Och kompensation ska jag få, skulle ringa upp honom i morgon och föreslå någon/några produkter.

Permalänk
Medlem

4. Leveransen förbereds tisdag, augusti 21, 2007

:DDD

Visa signatur

badzmeg

Permalänk

2. I förproduktion tisdag, juli 31, 2007

Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2007-09-17

:<

Tror ni att man kan få kompensation för detta datum? Inte riktigt va, det är ju trots allt det datum jag fick från början...

Permalänk
Inaktiv

Om det är datumet du fick från börjar så tror jag verkligen inte du får kompensation

Permalänk
Medlem

Här står det om Dells leveransproblem, tydligen är det problem att få fram råglas. http://www.idg.se/2.1085/1.117375

Permalänk
Medlem

Hej!

Även jag har beställt en M1330, men det var ju f*n vilka leveranstider det har.

I texten från länken ovan, snackade de om 3 veckors väntetid.
Jag har 7 veckors väntan från min beställning, helt sjukt.

Orderdatum: 2007-08-15
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2007-10-11

I förproduktion den 2007-08-17

Kvittar vilka komponenter man tar va, tar lika lång tid eller?

Mvh a

Permalänk
Medlem

Hejsan! Nu har även jag beställt en!

Gjorde först en beställning den 17/8 och leveransdatumet beräknades till 2007-10-15

Dock så avbeställde jag min idag och gjorde en ny beställning pga konfigurations ändringar. Det nya leveransdatumet beräknas nu till 2007-10-12 istället.

Inte mycket bättre, men lite iaf (Y)

Visa signatur

XPS M1330 | CRIMSONRED 13.3" WHITE-LED | T7300 2.0Ghz | 2Gb 667Mhz | 160Gb 7200 | 8400M GS 128Mb |

Permalänk
Medlem

Vad är det man ska skriva för nummer för att söka efter sin dator hos schenker?

Visa signatur

badzmeg

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalldog
Vad är det man ska skriva för nummer för att söka efter sin dator hos schenker?

Kommer upp en länk på sidan där du har din orderstatus. Eller du vill åt annan info?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Kommer upp en länk på sidan där du har din orderstatus. Eller du vill åt annan info?

Jaha kanske kommer imorgon då

Visa signatur

badzmeg

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalldog
Jaha kanske kommer imorgon då

Ao, den kommer inte upp direkt

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen länk till min skickade order, vill ju kika vad som händer med leveransen ju ;)...

// X

Visa signatur

Citera mig - @Xfinity - för svar! | Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Läste precis den, lyx

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xfinity
Fortfarande ingen länk till min skickade order, vill ju kika vad som händer med leveransen ju ;)...

// X

Samma här

Visa signatur

badzmeg

Permalänk
Medlem

Låång väntan...

Nu har jag väntat i drygt 7 veckor på min Dell XPS M1330.
Beställde 2007-07-05 och fick första leveransdatum satt till 2007-08-06.
Har fått det framflyttad till 2007-09-12.
Är det någon som tror att man kan få den tills dess eller är chansen stor att få datumet framflyttat ytterligare?

Permalänk

Jag beställde min 20070719, gjorde iofs min första beställning någon dag innan och fick då leveransdatum 12-13 augusti. Sen började mardrömmen.
24 augusti som sen blev 5 oktober.

Min är köpt via jobbet och efter kontakt med vår säljare så la han den 13 augusti priotering på ordern. 2 dagar senare började den byggas. Och får man tro Dell kommer den på måndag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Ao, den kommer inte upp direkt

Nej, men förfan, gått flera dagar..

Visa signatur

badzmeg

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalldog
Nej, men förfan, gått flera dagar..

Dagen efter för mig nu kan jag dock inte söka på mitt längre genom länken på Dells sida, enbart via schenkers egna och där ser jag inte var den är (vad jag hittat).

Permalänk
Medlem

Jag fick en bärväska (värde dryga 1000 kr) pga flera veckors försening

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Dagen efter för mig nu kan jag dock inte söka på mitt längre genom länken på Dells sida, enbart via schenkers egna och där ser jag inte var den är (vad jag hittat).

Nu är det tävling mellan dig och mig;)

Visa signatur

badzmeg