Tjena, grafikkort , hjälp:)

Permalänk

Tjena, grafikkort , hjälp:)

Hej!

Kom just hem från att hämtat ut mitt grafikkort från komplett.
Kortet är ett 8400GS PCI-E nvidia.

Satte in det utan att avinstallera dom gamla drivrutinerna men den avinstallerade dom då. Rebootade datorn, och den startar fortfarande upp på det integrerade grafikkortet ? varför ?
Rebootat några gånger, i BIOS står det att den ska starta upp med, PCI-E / PCI / IGP , vad skall jag göra ?

Tacksam för svaren

Permalänk
Avstängd

Jag är låångt ifrån en expert, men jag läste om ett liknande fall, och han formaterade datorn, och det löste problemet..

Annars kan du ju pröva ominstallera grafikkortet..

Om du får det att fungera så får du säga hur bra kortet är, jag ska nämligen beställa ett likadant om någon dag;)

Permalänk
Medlem

Hur kan den starta på det integrerade om du har det nya ikopplat och skärm sladden i det nya graffet ? eller ?

Visa signatur

C2D E4300 @ 3150Mhz | 2048MB OCZ Gold XTC 4-4-4-12 | ASUS P5N-E SLi | Albatron GeForce 8800GTS | 200GB IDE | Atrix Extreme power 520W | Antec Nine Hundred | Superpi @ 18s |

Permalänk
Medlem

Får du ingen bild då när du kopplar till det nya graffet eller? Du behöver stänga av det integrerade graffet i bios annars.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b