Permalänk
Medlem

Trasig processor?

Köpte för ungefär 1 månad sen ny CPU,minnen och mobo,men jag har ett problem.
Glad som jag var så åkte jag och hämtade minna nya grejer. Men när jag väl hade sattit ihop alla saker och skulle boota up den så får jag ingen bild på skärmen, jag fick blackscreen, hårdisken verkar inte heller jobba nånting.
Så jag dubbel kollade så att alla sladdar var i, vilket dom var.

Det första som slog mig var att moderkortet var trasigt, så jag ringde till kompletts support och snackade lite, så vi kom fram till att jag skulle gå in på deras hemsida och reklamera produkten.

Ungefär 2 veckor senare fick jag hem ett nytt moderkort. Men när jag skulle boota up den sker samma sak, blackscreen och allt är bara dött.
Vad f*n tänkte jag och började fundera på vad som annars skulle kunna ha orsakat det.

Eftersom jag kan använda mina gamla saker fortfarande, så måste det ju vara nåt fel på antingen processorn eller minnena.Har testat att flytta runt minnena hit och dit, men tror knappast att det är båda minnena det är fel på.

Men ja,ja. Nu hoppas jag att nån här på swec är klok nog att lista ut vad det är som är fel, eller kanske bekräfta att det är processorn som är död.

Processor:q6600.
Minnen:crosair xms 2g 6400.
Moderkort:gigabyte p35-ds3.
Nätagg:antec smartpower 450 watt.

Pussar&kramar!

Visa signatur

Intel q6600@3.2 ghz | 3 Gig crosair xms pc6400 ram | Gigabyte p35-ds3 | Leadtec Geforce 8800GT 512mb |

Permalänk

Nätaggregatet stöder inte ATX 2.0...

Permalänk
Medlem

Hur ser jag om mitt agg stödjer 2.0?

vad jag har fattat det som så finns det ju smartpower 2.0 också? är osäker på om jag har 1.0 eller 2.0

men dom nya verkar stödja atx 2.0 https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ANTSP2...

EDIT: köpte agget oktober 2005, om det är till nån hjälp

EDIT#2: såg att skillnaden var att 2.0 har 24pins kontakter istället för 20...så jo, det är atx 2.0..

Visa signatur

Intel q6600@3.2 ghz | 3 Gig crosair xms pc6400 ram | Gigabyte p35-ds3 | Leadtec Geforce 8800GT 512mb |