Hur mycket låter en Dell Dimension 8400 ??

Permalänk
Medlem

vet inte ljudnivån på just den där burken.
fast på min förra dell 8400 p4 2,4GHzm, den var hyfsat tyst tycker jag inga problem att sova till ihf..
Dell gör rätt tysta datorer almänt tror ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ixox
Hade ingen koll på konsumentgrejset, men jag tror att baspaketet jag valde blir bra för mig.

När jag plockade ihop datorn gick jag genom en länk på www.mecenat.se (rabatter för studenter) och fick då det mesta i paketet. Jag uppgraderade själv till UltraSharp TFT 19" (från annan 19"-tft), la till grafikkortet (tidigare Radeon X300).

Från början var det 250 GB HD, men till min förvåning så gick det att välja 500 GB (2x250 GB) för ett tillägg på 0 kr!!!!!!!!!!!!! Så det var ett självklart val.

Tar man bort 3-års-på-platsen garantin blir det nästan 1500 kr billigare.

Kan nog fixa bilder när den kommer.

Man fick visst inte rabatt längre på mecenat utan de har sänkt priset för alla nu.
Har du förresten fått orderbekräftelse? Undra om de går med på att man får en HD till för 0:- =P

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk

Jag kan ju tipsa dig om att köpa en ny CPU-fläkt direkt. Dell ha en konstig konstruktion av kylning av CPU:n. Sitter en fläkt i bakplåten med en tunnel som leder luften till CPU:n. Denna fläkt låter som SATAN på vissa datorer.
Men om du tycker att låter mycket så är det bara att kontakta Dell så få du en ny fläkt, om du ha garanti kvar vill säga.
Tyvärr så är den fläkt du får i utbyta samma skit som satt där innan.
Men som sagt är det bara att köpa t.ex. en Paps fläkt, kostar inte så mycker och är lätt att sätta dit.

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timilim
Man fick visst inte rabatt längre på mecenat utan de har sänkt priset för alla nu.
Har du förresten fått orderbekräftelse? Undra om de går med på att man får en HD till för 0:- =P

Jag har fått orderbekräftelsen. Det var inga problem. Jag beställde den 17:e och datorn skickades den 19:e enligt orderstatusen. Snabba ryck alltså, får bara hoppas att den dyker upp innan helgen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ixox
Jag har fått orderbekräftelsen. Det var inga problem. Jag beställde den 17:e och datorn skickades den 19:e enligt orderstatusen. Snabba ryck alltså, får bara hoppas att den dyker upp innan helgen.

Det gick fasiken väldigt fort... Jag fick vänta typ 1 ½ vecka innan jag fick synen av min Dell Dimansin 8300 men men, Hoppas du blir nöjd och datorn fungerar bra...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big Bowser
Jag kan ju tipsa dig om att köpa en ny CPU-fläkt direkt. Dell ha en konstig konstruktion av kylning av CPU:n. Sitter en fläkt i bakplåten med en tunnel som leder luften till CPU:n. Denna fläkt låter som SATAN på vissa datorer.
Men om du tycker att låter mycket så är det bara att kontakta Dell så få du en ny fläkt, om du ha garanti kvar vill säga.
Tyvärr så är den fläkt du får i utbyta samma skit som satt där innan.
Men som sagt är det bara att köpa t.ex. en Paps fläkt, kostar inte så mycker och är lätt att sätta dit.

Gäller nog inte 5000, hört att den ska vara snuskigt tyst

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem

Fick min Dell Dimension 5000 idag. Det tog totalt 8 dagar från det att jag beställde.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ixox
Fick min Dell Dimension 5000 idag. Det tog totalt 8 dagar från det att jag beställde.

Fy fan va snabbt det gick

Jaha kan man få ett utlåtande av dig vad du tycker om dator...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ixox
Fick min Dell Dimension 5000 idag. Det tog totalt 8 dagar från det att jag beställde.

Vad tycker du om skärmen då? Ghostar den något i snabba spel? Å vad får du i 3DMark? Fick du 500 GB HD?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timilim
Vad tycker du om skärmen då? Ghostar den något i snabba spel? Å vad får du i 3DMark? Fick du 500 GB HD?

Ja, jag fick 500 GB HD. Inga problem. Har inte provat några spel ännu, och inte testat 3DMark ännu heller. Får väl prova det också.

EDIT: Testade 3DMark05 och fick 3447 poäng. Inte för att det säger mig någonting, men ni andra kanske får en uppfattning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ixox
Ja, jag fick 500 GB HD. Inga problem. Har inte provat några spel ännu, och inte testat 3DMark ännu heller. Får väl prova det också.

EDIT: Testade 3DMark05 och fick 3447 poäng. Inte för att det säger mig någonting, men ni andra kanske får en uppfattning.

Har du märkt nåt mer nu då efter att ha haft den i två dar?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ixox
Ja, jag fick 500 GB HD. Inga problem. Har inte provat några spel ännu, och inte testat 3DMark ännu heller. Får väl prova det också.

EDIT: Testade 3DMark05 och fick 3447 poäng. Inte för att det säger mig någonting, men ni andra kanske får en uppfattning.

Lust att ta lite bilder på ditt Dellpaket och kastaupp ?

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit spela något speciellt. Känner inte något jättebehov just nu heller, eftersom jag inte har spelat datorspel på tre år. Ska väl prova lite mer så småningom. För övrigt är jag riktigt nöjd. Datorn är väldigt tyst när man surfar, tankar eller bara låter den stå. Den låter lite mer när grafikkortet börjar arbeta (spel och film?), men betydligt mindre än min gamla bärbara, dessutom kommer det då oftast annat ljud från datorn.

Vad för bilder önskas, på burken, i burken eller båda delarna?

Permalänk

Ja bilder på båda delarna skulle ju inte va helt fel...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk

Fick en ny Dimension 8400 för ungefär 2 veckor sedan. Kan säga att om man låter den stå o idla är ljudnivån inget problem. Kör man riovatuner och testar att dra upp GFX-fläkten på högsta varv så låter den som en träskbåt. Overall så tycker jag att ljudnivån funkar fint. en konstig grej är bara det att datorn alstrar en helsikes massa värme. det blir lätt 40 grader i rummet om man har fönstret & dörren stängda. Detta till trots så går aldrig GFX-fläkten upp i särskilt höga varv =/ konstigt. Vill du ha en bra,snabb o kraftfull dator som inte låter mycket men kan värma upp halva ditt hus så tjacka en 8400. (kan tillägga att jag har en med 3.6GHz dubbla din mängd i RAM och ett ATI Radeon X850XT PE.

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Fläkt storlek

Är nyfiken på vad det är för storlek på fläkten bak på en Dell 8400?

Visa signatur

Mycke snö, men ingen ficklampa.

Permalänk
Medlem

Har en Dell Dimension 9150 och det går att sova med på, enda jobbiga är om man tankar hem nåt så hårddisken får arbeta men det e väl det vanliga knastret som de flesta har. Hade jag varit klokare för ett år sedan så hade jag inte köpt en Dell utan beställt en icke märkesdator som sedan går att klocka när den börjar bli gammal. Så blir det dammigt i burken osså-

Permalänk
Hedersmedlem

2 år gammal tråd.. tror inte trådskaparen riktigt kollar här längre
Tror ingen klagat om du gjort en ny tråd.

Permalänk
Medlem

Re: Fläkt storlek

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elosh
Är nyfiken på vad det är för storlek på fläkten bak på en Dell 8400?

Det är en 92mm