World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
visserligen kan man ta tillbaka kontot hur lätt som helst men det skulle jag aldrig kunna göra.

Inte så hemskt som man kan tro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Då den är BoP, så kommer den vara soulbound då du gjort den...

Alltså går det väldigt bra att använda den innan du gör upgraden

BoP ?? Vad betyder det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
BoP ?? Vad betyder det?

Bind on Pickup - alltså soulbound när du lootar eller gör en item.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
BoP ?? Vad betyder det?

Bind on pickup.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Inte så hemskt som man kan tro

Menar du att det är okej att stjäla det personen betalade för ditt konto genom att ta tillbaks det?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Efter patchen tar det en timme att få pengarna efter försäljning på AH

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

men. orka sånt skit.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Bah, ge mig flexbar igen

Saknat det enda sedan TBC kom..

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Efter patchen tar det en timme att få pengarna efter försäljning på AH

har detta nån anledning eller är det bara för att jävlas med oss?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
har detta nån anledning eller är det bara för att jävlas med oss?

Det är väl säkert av samma anledning som att det kan ta upp mot 1 timme att få pengar som skickas via brev också.

Vet inte vad det är bra för dock

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fubar
Det är väl säkert av samma anledning som att det kan ta upp mot 1 timme att få pengar som skickas via brev också.

Vet inte vad det är bra för dock

Consistency. Konsekvent handhavande. Det är troligen för att man inte ska kunna få snabba pengar från guldsäljare genom att de betalar 1000g för ett grått item eller nåt sånt. Men jag vet inte, verkar lite... ogenomtänkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fubar
Det är väl säkert av samma anledning som att det kan ta upp mot 1 timme att få pengar som skickas via brev också.

Vet inte vad det är bra för dock

För att kunna analysera alla guld transfers och därmed sätta stopp för guld säljare...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Helt rätt av blizz.
Död åt guldsäljarna.. rar rarrrr

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
För att kunna analysera alla guld transfers och därmed sätta stopp för guld säljare...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Helt rätt av blizz.
Död åt guldsäljarna.. rar rarrrr

Visst, det är säkert en bra tanke bakom, men varför inte göra de kontrollerna i efterhand och dela ut varningar eller stäng ner account?

Borde väl inte vara några problem att spåra transaktioner, samt att vad som nu kommer ske är att de som köper guld gör en vanlig trade med de som säljer guldet. Dvs det stoppar ingen guldförsäljning, det är bara störande för alla som spelar spelet utan fusk.

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk

stackars alla kineser om guld försäljningen skulle kunna stoppas helt, det är ju helt sjukt hur många det är som grindar dag ut och dag in i nån svettig lager lokal...
Död åt guldköparna.. rar rarrr

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
stackars alla kineser om guld försäljningen skulle kunna stoppas helt, det är ju helt sjukt hur många det är som grindar dag ut och dag in i nån svettig lager lokal...
Död åt guldköparna.. rar rarrr

Dom har det trodligen det bättre än dom i fabrikerna.

Permalänk

det var ju de jag menade, om det stoppas förlorar de ju sina jobb och tvingas till nått troligen ännu mera förnedrande.

sjuk värld vi lever i...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

haha
lite humor där faktiskt, tänk när dom satt där på gatan, så kom "staten" och hämtade upp dom för slavarbete...
alla börja grina och ville inte jobba i en gruva... så blir dom insläpade i en lagerlokal och nån står där: "SPELA!!!"

"Vad jobbar du med?"
"Jag har det hemskt, jag måste spela spel minst 12 timmar om dagen!"

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Minns när man spelade MC och man bara tjöt av glädje när man fick sin nästa del av sitt T1-set. Nu kom det lite T4, spellfire, och nu senaste lite T5, men allt jag tänkte var att det är världens fulaste shoulder pads.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Fyfan vad jag är svag xD Så var man tillbaka i WoW... satte ner 3 timmar ikväll på att sitta i Shattrath och chatta...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

heheh, welcome back sando

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Hmm sando, spelade du inte human rogue i Burning Legion?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Hmm sando, spelade du inte human rogue i Burning Legion?

Näpp, Dwarf Priest på TVC. Heter Gromnir... Jag har spelat Human Rogue, men det var över 2 år sen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Fyfan vad jag är svag xD Så var man tillbaka i WoW... satte ner 3 timmar ikväll på att sitta i Shattrath och chatta...

Men man inser att WoW är skitroligt när man inte har spelat på länge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Men man inser att WoW är skitroligt när man inte har spelat på länge

Eller nåt.. jag orkar inte grinda, crafta, questa, instanca eller raida. Men en sån dragkraft.

Jag har en verklig hatkärlek till det här spelet

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Eller nåt.. jag orkar inte grinda, crafta, questa, instanca eller raida. Men en sån dragkraft.

Jag har en verklig hatkärlek till det här spelet

Heh, jag stannar mest för folket. Har dock funderat på att sluta nu när en större del av min guild (The Global Warming på TVC) slutat för bättre raidtider.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Heh, jag stannar mest för folket. Har dock funderat på att sluta nu när en större del av min guild (The Global Warming på TVC) slutat för bättre raidtider.

Åh, en till TVC:are. Ja så Global Warming ligger dåligt till? Ni var ju bland de trevligaste horde-guilderna. En av de få man inte gankade utanför instances Vixens var ju GOS xD

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Heh, jag stannar mest för folket. Har dock funderat på att sluta nu när en större del av min guild (The Global Warming på TVC) slutat för bättre raidtider.

jag la av nu denna veckan, känns inte kul längre helt enkelt:(

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
jag la av nu denna veckan, känns inte kul längre helt enkelt:(

Om man ändå kände så, vad enkelt det vore att sluta då

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Guilden fick ned moroes igår för första gången (yay). och

Emerald Ripper droppade och jag fick den rackarn
http://www.wowhead.com/?item=28524

Just nu använder jag en fist combat/assasination build och har den rackarn som offhand. Får riktigt nice dps med den här builden och gillar den skarpt.
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Shadowsong&n=Jo...

Nu till mitt dilemma.
Emerald ripper e ju en riktigt nice dagger. Funderar på att specca om till daggers eftersom jag har dessa val på kompletterande dagger.

The Night blade - Ligger i min bank o väntar på försäljning eller använding
http://www.wowhead.com/?item=31331

Warsplinters Thorn
http://www.wowhead.com/?item=28345
Nån yrade om att den var hur bra som helst i offhand pga dess speed??. men tycker dmgen e jävligt mycket sämre.

Sen e jag inte så långt från exhaulted med Scryers
Retainers Blade.
http://www.wowhead.com/?item=29125

Vad tror ni?
Stanna som combat för raiding eller specca om till daggers? och vilken dagger? vilken build för raid?
gah

Combat Daggers eller Combat Swords för att raida, ganska likvärdig dps om du enligt mitt tyckte, tänk dock på att ha en så långsam dagger som möjligt i offhand med tanke på combat potency

http://www.wowhead.com/?talent=f0ecohZGcV0rE000GRtV

Jag har säkert missat något, du kan ta Endurance istället för Improved Kick om du har lust.