Permalänk

Orange Box tråden

Med ca 24 timmar kvar till släppet så tänkte jag att vi kunde få upp en tråd där vi kan hypa upp inför denna gigantiska release.

Själv sitter jag och F5ar på alla hl forum som finns typ, och väckarklockan kommer ställas på halv 9 imorgon så att man har tid att hypa upp stämningen innan release. (precis som inför hl2 och ep1, underbart)

Så, vad kommer ni att lira först ? För min del blir det nog lite ep2, portal, sen ep2 igen
(Kunde inte hitta nån orange box tråd, finns en är det bara att stänga denna och kasta i soptunnan)

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Jag har pratad med Game och dem säjer att orange box släpps nästa vecka 18 0ktober

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz, Fractal Design Define 7 XL, ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570, Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, NZXT Kraken Z73 360mm, ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC, Corsair RM1000i 1000W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisa
Jag har pratad med Game och dem säjer att orange box släpps nästa vecka 18 0ktober

Steam

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Vad är klockan här i sverige när det släpps egentligen?

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Vad är klockan här i sverige när det släpps egentligen?

Det släpps enligt Valve "straxt efter midnatt" pacific time, vilket borde vara kl 9 på morgonen här. Får fortsätta följa lite trådar ang detta, men jag tycker att det borde vara kl 09:00 på Onsdag morgon.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Det släpps enligt Valve "straxt efter midnatt" pacific time, vilket borde vara kl 9 på morgonen här. Får fortsätta följa lite trådar ang detta, men jag tycker att det borde vara kl 09:00 på Onsdag morgon.

Säg till om du får reda på exakt tid, måste dra igång med Episode 2 direkt. Tur att man är ledig från jobbet imorgon.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

"We'll be unlocking The Orange Box products just after midnight Pacific time next week on the 10th of October"

Det kan bara innebära klockan 09:00. Så förutsatt att allt är pre-loadat så borde man kunna vara klar att lira nån gång frammåt halv 10 typ

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Sötast

Är det redan dags?
Jag blev arbetslösidag så perfekt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Är det redan dags?
Jag blev arbetslösidag så perfekt

Hahaha perfekt ! Bara till att preloada om du inte gjort det så är du all-set

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Pre-load klart, nu dräglas det rejält! Ska bli kul att se om (hur mycket) dom har fräsat till Source-motorn sedan Episode 1. Ska också bli kul att se om det får datorn att gå på knä när det maxas.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Finns det inte möjlighet att endast köpa episode 2 via steam? För en billigare peng.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Finns det inte möjlighet att endast köpa episode 2 via steam? För en billigare peng.

Tror inte det, dock så lär det säkert komma senare. Vill man vara först att spela så är det nog bara Orange boxen som gäller för tillfället.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

ni som har köpt orange box via steam kan från och med nu dela med er av de spel ni har "ett för mycket" av. hade ni hl2 före ni köpte orange box via steam så kan ni nu ge bort ett hl2-ex via steam till nån polare.

Games > Manage gifts and guest passes

Meet the demoman-filmen har även släppts. dock inte i HD än, lär komma inom nån/några dagar på steam.
http://www.gamestop.com/product.asp?cookie%5Ftest=1&product_i...

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Ok, är itne så dyrt ändå, blir väl inte mer än 300 kr. Surt man sitter på så slö anslutning. Lär ta nån dag att få ner spelet/spelen också.

Permalänk
Medlem

$44.95 för HL2, Episode 1 och 2, TF2 och Portal är inte direkt dyrt. Sen är det väl taxa på 10$.

$44.95 = 291.84kr

Detta är över Steam.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Ok, är itne så dyrt ändå, blir väl inte mer än 300 kr. Surt man sitter på så slö anslutning. Lär ta nån dag att få ner spelet/spelen också.

Det är ca 38 €, men vet inte om det har ändrats..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jopp, får bli över steam, på fredag. Kom på att man kan ta med burken till kompisen (24mbit) Går lite snabbare.

Permalänk
Sötast

Men vafan.... ska behöva betala för HL2 och HL2EP1 igen? nej. Det blir inte HL2EP2 på release.

Permalänk

Fan också! Jag kommer inte kunna spela förrän jag fixat min dator. Någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Men vafan.... ska behöva betala för HL2 och HL2EP1 igen? nej. Det blir inte HL2EP2 på release.

Men om man slår ut det på att du faktiskt får 3 nya spel och om du beställer innan midnatt så får du även 10 % rabatt, så är det faktiskt riktigt billigt. Om man sväljer principen att man betalar för redan köpta spel också.

Ska du köpa var för sig, blir det bra mkt dyrare (ca 40 dollar extra)

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Surt att man inte är myndig och har föräldrar som inte vill betala med sitt kort över steam
Får bli att skaffa i affär helt enkelt.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Men om man slår ut det på att du faktiskt får 3 nya spel och om du beställer innan midnatt så får du även 10 % rabatt, så är det faktiskt riktigt billigt. Om man sväljer principen att man betalar för redan köpta spel också.

Ska du köpa var för sig, blir det bra mkt dyrare (ca 40 dollar extra)

svälja principen?

Att betala för två begagnade bilar bara för att man får nybilsrabatt när man köper en ny bil är lite mycket att bita i....

Antingen så säljer dom det på ett vettigt sätt eller så blir det väl det första piratkopierade spelet från valve?

Är ju en jättefin taktik av valve att ta betalt för sina produkter två gånger om man vill ha det när det är nytt å inte vänta 2 månader.

HL2
HL2 EP1 with HL2
HL2 EP2 with HL2 HL2EP1
HL2 EP3 with HL2 HL2EP1 HL2EP2
HL2 EP4?....

liksom.....

Permalänk
Medlem

Jag är bara intresserad av Episode 2, HL2 + episode one har man ju redan
resten vill jag inte ha alls, ännu mindre betala för.

Jag kommer vänta tills Episode two finns att skaffa separat

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Orange box går på 372kr. En struntsumma fastän två spel man redan köpt ingår i priset.

Om man bara ska ha Ep2 så är det ju li.ka bra att vänta. Tror att priset för Ep2 kommer att ligga runt 240kr.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Är det redan dags?
Jag blev arbetslösidag så perfekt

Hehe grattis då!

Ang boxen:
Visserligen får man ju med Portal och Team Fortress 2 i priset för Orangea boxen också. Men jag tycker också det är skumt att man inte kan köpa det separat som man kunde med ep1.

Nu är jag visserligen så otålig så jag blev "tvungen" att beställa skiten ändå

Permalänk
Medlem

Ser det hela mer som att man får HL2 och Ep1 på köpet.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Går att köpa Ep2 separat när orange box har släppts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Ser det hela mer som att man får HL2 och Ep1 på köpet.

Ja, man får väl göra det, men från början var det tänkt att det skulle finnas en black box också, som skulle vara billigare men inte innehålla dessa två.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
svälja principen?

Att betala för två begagnade bilar bara för att man får nybilsrabatt när man köper en ny bil är lite mycket att bita i.......

Det jag menade är att oavsett ifall du hade fått med de tidigare spelen eller inte, så är 370 kr för tre spel att betrakta som billigt. Köper du dom var för sig, så får du betala snarare det som man kan räkna med att betala för ett spel i dagsläget.

Jag ser det mer som att du får tre sprillans nya bilar till ett pris som du normalt knappt får en ny för, och sen får du dessutom diverse begagnade bilar på köpet.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutshell
Ja, man får väl göra det, men från början var det tänkt att det skulle finnas en black box också, som skulle vara billigare men inte innehålla dessa två.

Ser man på priset man betalar för Orange box så förstår man varför de inte släppte en black box.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|