Ni som slutat spela WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Haha, WoW pratas snarare om som om det vore någon sorts dråg än datorspel^^

Det är ju en drog för vissa. Jag åker kollektivt till jobbet varje dag, och ibland kommer det på ett gäng ungdomar som snackar om WoW. Oavbrutet. I 40 minuter (säkert mer sen byter jag färdmedel). Sättet de pratar om det är skrämmande, helt besatta!

Permalänk
Medlem

Kostar alldeles för mycket.
Tar alldeles för mycket tid.
Enformigt, springa och döda 100-tals monster för att få en skitgrej till ett större objekt.

Sammanfattning:
Att betala en massa pengar för att lägga ner flera timmar på att göra samma sak om och om igen för att få lite skit är i mitt tycke ganska galet. Visst kan man raida och göra annat "mer kul", men vafan, de är inte värt det.
Så mycket friare när man inte behöver logga in en viss tidpunkt för att lira ett par timmar, älskar att bara dra igång det spel man vill köra och köra de nån timme för att sedan gå och göra nåt annat.

Permalänk

Har väll inte direkt slutat men spelar inte alls lika mycket nu som förr av många anledningar:

Draneis - Må vara rätt tuffa på introfilmen men och se dessa rackarns centaur liknande grejer (förutom bakdelen) springa runt om i världen är bara en pina.

Fjortisar - Alla dessa miljontals CS fjantar eller vilka det nu är som helt plötsligt börjat lira wow, folk som vägrar sheepa mobs, warriors som försöker tanka med 2h vapen, dom som sticker 30min in i instansen, drar förolämpningar som "Noob (hatar verkligen det ordet) it's PVP server" när en lv70 har spöat skiten ur en lv30 i Stranglegank, din mamma skämt som är lika trista som Chuck Norris jokes och har aldrig varit underhållande heller,
folk som inte lärt sig engelska utan istället får man se
"eek2brae mmi99ae chyrgo00m ab3 sotra" i party chatten.
Dom som spenderar 30min av sin fritid till att försöka få en och ge dom 90g till sin mount trots att dom är på lv10.
Folk som tar andras gear, verkar bli bara mer och mer av sånt nuförtiden.

Låg lv instanser - Att få behöva vänta 4timmar innan man kan hitta en grupp till SM eller nån annan instans i Azeroth som kördes ständigt innan TBC, bara för att få veta alldeles innan sista bossen att tanken måste dra, "hans syrra blev gravid eller nåt sånt".
Tyckte Stratholme och Scholomance var sjukligt roliga instanser, enda chansen till att få kunna köra dom nu är om Paladins och Warlocks behöver folk för sina epic mount quest.

Dessa ständiga overpowered förändringar klasser emellan om man räknar bort Warlocks.

Patcharna som alltid förstör något mer för en varje gång man laddar ner en ny av dom.
Helt plötsligt får man hög latency och blir kickad, lagg, error medellande, addons pajar och ingames buggar som t.ex när Orcs shoulderpads såg fullständigt missbildade ut, körde inte med min Shaman på 3 veckor under den tiden, vågade inte visa mig ute :/.

Ingen större skillnad questen emellan vilket gjorde grindandet olidligt.

TWINKS - när man kommer in i Warsong med sin 49 warrior vars gear man stolt grindat ihop tillsammans med sina kompisar, och så stöter man ihop med en lv49 druid som köpt all sin gear +enchantings för 3000g och snart ligger man där och han har knappt tagit nån skada alls.

Och den ultimata sanningen att folk som lägger ner mest tid eller mer tid än nödvändigt är bäst och det finns inget man kan göra åt det, här handlar det inte om skills utan folk med epics spöar skiten ur folk i blått.
Är nöjd med min 70 warrior och har fina blå grejer, men lägger jag inte ut dessa extra 2000g eller 7dagar på att grinda mats till ett nytt epic vapen kommer jag inte långt i BG och knappt nån guild vill ha en damage dealing warrior i dåligt gear.

Har flera anledningar men orkar inte skriva nåt mera

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Har väll inte direkt slutat men spelar inte alls lika mycket nu som förr av många anledningar:

Draneis - Må vara rätt tuffa på introfilmen men och se dessa rackarns centaur liknande grejer (förutom bakdelen) springa runt om i världen är bara en pina.

Fjortisar - Alla dessa miljontals CS fjantar eller vilka det nu är som helt plötsligt börjat lira wow, folk som vägrar sheepa mobs, warriors som försöker tanka med 2h vapen, dom som sticker 30min in i instansen, drar förolämpningar som "Noob (hatar verkligen det ordet) it's PVP server" när en lv70 har spöat skiten ur en lv30 i Stranglegank, din mamma skämt som är lika trista som Chuck Norris jokes och har aldrig varit underhållande heller,
folk som inte lärt sig engelska utan istället får man se
"eek2brae mmi99ae chyrgo00m ab3 sotra" i party chatten.
Dom som spenderar 30min av sin fritid till att försöka få en och ge dom 90g till sin mount trots att dom är på lv10.
Folk som tar andras gear, verkar bli bara mer och mer av sånt nuförtiden.

Låg lv instanser - Att få behöva vänta 4timmar innan man kan hitta en grupp till SM eller nån annan instans i Azeroth som kördes ständigt innan TBC, bara för att få veta alldeles innan sista bossen att tanken måste dra, "hans syrra blev gravid eller nåt sånt".
Tyckte Stratholme och Scholomance var sjukligt roliga instanser, enda chansen till att få kunna köra dom nu är om Paladins och Warlocks behöver folk för sina epic mount quest.

Dessa ständiga overpowered förändringar klasser emellan om man räknar bort Warlocks.

Patcharna som alltid förstör något mer för en varje gång man laddar ner en ny av dom.
Helt plötsligt får man hög latency och blir kickad, lagg, error medellande, addons pajar och ingames buggar som t.ex när Orcs shoulderpads såg fullständigt missbildade ut, körde inte med min Shaman på 3 veckor under den tiden, vågade inte visa mig ute :/.

Ingen större skillnad questen emellan vilket gjorde grindandet olidligt.

TWINKS - när man kommer in i Warsong med sin 49 warrior vars gear man stolt grindat ihop tillsammans med sina kompisar, och så stöter man ihop med en lv49 druid som köpt all sin gear +enchantings för 3000g och snart ligger man där och han har knappt tagit nån skada alls.

Och den ultimata sanningen att folk som lägger ner mest tid eller mer tid än nödvändigt är bäst och det finns inget man kan göra åt det, här handlar det inte om skills utan folk med epics spöar skiten ur folk i blått.
Är nöjd med min 70 warrior och har fina blå grejer, men lägger jag inte ut dessa extra 2000g eller 7dagar på att grinda mats till ett nytt epic vapen kommer jag inte långt i BG och knappt nån guild vill ha en damage dealing warrior i dåligt gear.

Har flera anledningar men orkar inte skriva nåt mera

Har du spelat bf2? ungefär likadant!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Slutade av ungefär samma skäl som andra här i tråden. Enformiga quests, alla idioter som inte kan samarbeta eller bete sig som folk, men jag gillade heller aldrig BC. Jag tycker expansionen saknar något i atmosfären som finns i originalet. Den känns helt enkelt inte lika genomarbetad.

Permalänk
Avstängd

Många här är rätt roliga.
Jag har spelat wow sen första betan, spelade alla betor, koreanska osv osv.
Sen dess har jag spelat mer eller mindre hela tiden tills rätt nyligen (2 månader)

Ja wow kan förstöra en del i ens liv, hell det tog över mitt liv första 1 1/2 året men det är inget jag ångar, så roligt jag hade i wow då kommer jag aldrig någonsin ha i ett annat spel.
Sen kom tbc vilket började döda wow långsamt, world pvp dog helt tack vare pve easymode flying mounts, och wow började kännas rätt tja uttömt.

Arena kom och det var kul i början, top3 hela season1 i 5on5, började spela season2 låg runt samma, tröttnade.
Visst kan en highrated 5on5 vara rolig ibland, men det roliga var ändå borta.
Nu är wow helt dött på pvp fronten enligt mig, det har blivit tja segt och tråkigt.
Mycket är för att man jämför med den ROLIGA tiden man haft i wow från början mot nu, samma saker med nya tema (ye mmo).

Jag är öppen inför wotlk men har inga höga förhoppningar inom PvP, blizzard kommer fortsätta balansera för pve och bry sig mest om det.

Men en sak är säker, dom som kallar wow DYRT har något fel på skallen
Det är DET billigaste tidsfördrivet som finns, omöjligt att hitta något billigare som håller så länge.

När man slutat blev man sugen på köpa konsoll, happ 6000kr där, köpa ditt o datt, köpa andra saker, något annat att fördriva tiden med.

Summering:
WoW = billigaste och bästa tidsfördrivet som finns.

Permalänk

Slutade för att det tog alldeles för mycket tid, att det inte längre kändes frivilligt utan som ett jobb (guildaktiviteter) och att jag spelat igenom de flesta delar av spelet.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87

drar förolämpningar som "Noob (hatar verkligen det ordet) it's PVP server" när en lv70 har spöat skiten ur en lv30 i Stranglegank

TWINKS - när man kommer in i Warsong med sin 49 warrior vars gear man stolt grindat ihop tillsammans med sina kompisar, och så stöter man ihop med en lv49 druid som köpt all sin gear +enchantings för 3000g och snart ligger man där och han har knappt tagit nån skada alls.

1: skojar du? Det är klart att man attackerar någon low lvl om man ser den. Horde och alliance är olika factions, ser man en low lvl allie som är PVP-taggad är det klart som fan att man dödar den. Jag tycker det är fjortisar som INTE gör det, rollar på PVPserver och inte gankar är fan att förstöra hela meningen med servern.

2: Vad är skillnaden på att twinka @ 49 eller twinka @ 70? Dom som kör massa khara och vad nu alla nya instancer heter och sedan går in i battlegrounds och dödar allt dom ser, vad är skillnaden? Dom förstör för casualspelarna precis lika mkt som twinks gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
1: skojar du? Det är klart att man attackerar någon low lvl om man ser den. Horde och alliance är olika factions, ser man en low lvl allie som är PVP-taggad är det klart som fan att man dödar den. Jag tycker det är fjortisar som INTE gör det, rollar på PVPserver och inte gankar är fan att förstöra hela meningen med servern.

Ja givetvis gör man det, men vad är poängen med att göra det 10, 15 eller 25 gånger? Du vinner ingenting på det, han vinner ingenting på det och det enda du gör är att förstöra för honom. Vad är poängen med att 8st level 70s campar nessings i 5 timmar?

Och att man är av olika faktioner är ju bara på låtsas iallafall. Båda faktionerna är exakt likadana, det enda som skiljer dem åt är hur modellerna ser ut och vilken färg träden har där man startar. Vill man värna om pvp så ska man ju vara ute efter just player versus player och inte player versus "Poor lowbie who can defend himself or run away". Vad som behövs i wow, speciellt efter tbc, är öppen pvp... alla mot alla.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Jag har ju visserligen börjat spela igen, men då spelar jag på en privat server, så jag kan ju fortvarande säga min sak om Blizzard's WoW.

Enkelt, jag slutade för att det inte är värt det. Hundralappen i månaden för att spela ett spel som inte ens slår Diablo I? Visst, Diablo I är ju en klassiker som många älskar, men ett spel som kostar borde vara bättre. Dem borde utan tvivel ha satsat mer på spelet, istället för att skapa ett skitspel som kostar en onödig mängd pengar. Om dem dock gjorde spelet snyggare, optimerade det bättre, fixade de flesta buggar och lade till vissa saker, så kanske jag skulle kunna tänka mig att betala halva priset i månaden. 1400 kr per år för ett spel... Löjligt.

1 hundring i månaden för ett nöje är ingenting... fan 100 spänn är som en flugskit i rymden.. obefintligt liten summa som inte känns av iaf.

som sagt, märks att du kör privatserver....
Vilka är dessa buggar du snackar om som förstör ditt spelande. Optimera vaddå? Tycker du kommer med lite påhittade, felaktiga "anklagelser".

Permalänk
Medlem

Gillet dog, så alla jag var van att spela/prata med försvan och det roliga som fanns kvar med WoW dog :/

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Jag är tacksam för alla svar och ser gärna att det kommer fler.
Ju fler desto bättre

Alla har rätt till sin egen åsikt, vill ni diskutera era åsikter om WoW gör det då gärna i WoW-tråden eller nån annanstans, det vore tråkigt om tråden spårade ur.

tack
/Alexander

Permalänk

Spelet har tappat sin charm totalt, därav valde jag att sluta spela. Det känns som att de flesta som spelar det endast spelar för att "det inte finns något annat att spela". Spelknarkande på hög nivå.

Visa signatur

ntz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nenne
Spelade wow aktivt enda sedan det släpptes men glöden dog ut när expansionen kom. Tappade helt intresset för dom nya dungeons och alla timesinks som spelet drogs med....+ att allt blev så totalt obalanserat pga av en dåligt genomtänkt expansion.

måste hålla med där. samma anledning till att jag la ner i nåra månader. sen satte ja igång o spela igen på sommarlovet pga av lite sysslolös med inte hardcore raidande som förut (5ggr i veckan varje raid 5 timmar lång...) utan lite arena spel med lite kompisar. kör fortfarande men snittar under 1timme/dag numera och kommer antagligen sluta igen när min betalda tid är slut. WoW var ett väldigt bra spel om man hade kompisar att spela med men förstördes vid expansionen.

det är väll den största anledningen... nu har jag även tid att träna osv=) så är nog bara bra att det vart så

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk

nådde toppen på min server, var den bästa tanken. Sen kom burning crusade och då tappade jag all lust att fortsätta, hade knappt klarat av naxxs.... Kostar pengar gör det oxå men jag skall inte klaga på det för fick sålt min gubbe för betydligt mer!

Visa signatur

|| Intel Quad Q6600, 3.6Ghz @ 1.46v ||||GIGABYTE X38-DQ6- F7||Corsair DOMINATOR 2GB DDR2@1066mhz||XFX8800GTS 512mb@800/1920/2170 (24/7)||Corsair HX620W||WD320GB||Cooler Master STACKER 832|| Tuniq Tower 120||Windows Vista Ultimate x84||HPW2207

Permalänk
Medlem

Enformigt. Sen blev raiderna som ett "jobb". Det hände mer än en ggn att man tackade nej till olika aktiviteter med ursäkten att man skulle raida. När jag nådde den punkten så va det bara att sälja konot. Men spelet höll mig sysselsatt i lite över ett år ändå.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

Det tog för mycket tid. Spelade sen betan kom ut.

Den eviga grind, och jakten på bättre gear tråkade ut mig, när burning crusade kom och jag upptäckte att det var samma sak som förut men med lite högre levlar då slutade jag. Många andra jag känner slutade också med den anledningen.

Belga: Att det är en massa fjortisar i spelet bryr mig inte så mycket dock, finns en ignore knapp som användes flitigt.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

Samma skit om och om igen. Döda X sånna för att få ditten och datten.

När man väl frågar sig själv vad tusan man håller på med inser man hur fruktansvärt tidsödande och meningslöst spelet är. Utan Guild eller liknande är spelet en plåga. Kommer aldrig mer spela det spelet.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Tja, nu ska jag berätta varför jag slutade lira WoW

Började spela på US-Beta:n, lirade flera gubbar till 60, alla klasser kan man säga, började spela horde efter ett tag, lirade 3st till 60, sen kommer expansion, spelet börjar bli tråkigt, drar flera töntar som skriver "omfg, n00b, pwnage"-osv. När jag började spela va jag ~9-10 år, nu e jag snart 13. Slutade lira spelet för ungefär 3månader sen, det känns skönt för när jag va "liten" och spelade så struntade jag i läxor, kompisar, flickvänner, man kan säga alla som jag kände.
Spelet är väldigt beroendeframkallande och e inte lika bra som man tror, de e samma quests hela tiden, står att man ska fixa t.ex 10 huvuden så tar det typ 50 mobs att få dom, asså, alla mobs har ju ett huvud ? Sen blev man ju lite trött på tiggare i t.ex Ironforge, Orgrimmar osv. Guilds som va så-kallade för "1337" va faktiskt nördar med inge liv, dom lät inte dom som va casual spelare joina för dom inte vill ge ungefär 17timmar varje dag till spelet. Grafiken va dålig och gubbarna blev bara fulare och fulare i Expansion, när man fick höra att ett annat expansion skulle komma ut så slutade man lira. Blizzard tänker inte igenom allt före dom gör nya expansions. Jag bl.a gillar "Classical World of Warcraft" mera. Men en fördel med World of Warcraft för mig så var det att jag fick mycke bättre Engelska, så jag tackar Blizzard för det

Hoppas jag hjälpte dig lite Mandibol.

-;)Malgor;)

Visa signatur

-What's the meaning of the thing so called "Life" ?.

1994-12-14.

Permalänk
Medlem

har lagt av med det spelande lite halvt...slutat betalat varje månad o börjat latja runt på nån privat server bara som inte kostar nått..inget man spelar seriöst där inte..lite större lvl oxå ^^ 255..fast dit kommer man snabbt..man kan gå upp två tre lvls på en fiende typ ibland =P så det går ju inte sakta..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malgor
Tja, nu ska jag berätta varför jag slutade lira WoW

Började spela på US-Beta:n, lirade flera gubbar till 60, alla klasser kan man säga, började spela horde efter ett tag, lirade 3st till 60, sen kommer expansion, spelet börjar bli tråkigt, drar flera töntar som skriver "omfg, n00b, pwnage"-osv. När jag började spela va jag ~9-10 år, nu e jag snart 13. Slutade lira spelet för ungefär 3månader sen, det känns skönt för när jag va "liten" och spelade så struntade jag i läxor, kompisar, flickvänner, man kan säga alla som jag kände.
Spelet är väldigt beroendeframkallande och e inte lika bra som man tror, de e samma quests hela tiden, står att man ska fixa t.ex 10 huvuden så tar det typ 50 mobs att få dom, asså, alla mobs har ju ett huvud ? Sen blev man ju lite trött på tiggare i t.ex Ironforge, Orgrimmar osv. Guilds som va så-kallade för "1337" va faktiskt nördar med inge liv, dom lät inte dom som va casual spelare joina för dom inte vill ge ungefär 17timmar varje dag till spelet. Grafiken va dålig och gubbarna blev bara fulare och fulare i Expansion, när man fick höra att ett annat expansion skulle komma ut så slutade man lira. Blizzard tänker inte igenom allt före dom gör nya expansions. Jag bl.a gillar "Classical World of Warcraft" mera. Men en fördel med World of Warcraft för mig så var det att jag fick mycke bättre Engelska, så jag tackar Blizzard för det

Hoppas jag hjälpte dig lite Mandibol.

-;)Malgor;)

Flickvän när man var 9, det hade fan inte jag

En fråga till alla som är så pass må, dvs 9-14, förstår ni allt i spelet, hänger ni med i handlingen eller läser ni bara "slay 15 minions", fan, vi kör på det!
?

Permalänk
Medlem

Jag slutade spela för att det blev tråkigt och enformigt. Det va antingen bara döda döda döda eller heala heala heala. Tyckte det kunde komma nya saker att göra men det gjorde det aldrig.
Jag spelade bara för att ha kul och när jag ville, men så ville guilden att man skulle raida x gånger i veckan, det drog ner på det roliga också.
När jag slutade tänke jag att jag kunde ta WoW-tiden och göra något viktigare, typ lära mig php eller träna mer, men det blev att jag satt och slösurfade istället. Nu har jag iofs börjat lite igen, för att leka lite med polarna, men det är bara nån timme här, nån timme där.

Permalänk

Jag har spelat WoW sedan USA open beta nästan utan uppehåll, och slutade för ca 2-3 månader sedan. Det som fick mig att sluta var att man mest blev frustrerad. Jag var i ett raiding guild, men det var ett mediokert sådant. Så man blev ganska trött efter att ha dött mot samma boss i 2 veckor. Jag är en powergamer, och raidandet var heller inte bra för mig. Jag kunde inte signa upp till 1 raid av 4 på en vecka om jag inte hade nåt speciellt för mig. Jag kände mig tvungen att gå på alla.

PvP körde man såklart, men även det blev tröttsamt efter att man kommit upp i toppen. Då blev det bara fruktansvärt stressande då man spelade, och frustrerande då man förlorade. Så en dag så slutade jag bara logga in. Känns toppen! Nu ödslar jag bort mitt liv på andra spel istället.

Jag kanske kommer återvända till spelet. Får se med expansion packet. Känns däremot inte särskilt lockande för tillfället.

Permalänk
Medlem

Slutade innan lumpen. Sen när lumpen va slut så började jag igen men insåg väldigt snabbt att jag växt ifrån spelet. sen dess har jag provat Eve och Vanguard. Eve verkar lovande men jag vet inte om jag orkar sätta mig in i något mmorpg spel igen.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag spelade WoW sedan open beta, spelade mycket och mestadels high end... raidade varje dag, ville helt enkelt vara bäst eller bland de bästa Till slut (i somras) så tröttnade jag succesivt på raidandet och spelet. Slutade i somras och sålde mitt konto. Har inte spelat sedan dess, spelar lite andra single player spel nu och ägnar mkt tid åt annat.

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Slutade spela efter ca 2års spelande, dock inte 2år i rad utan med väldigt stora pauser slutade eftersom att jag insåg att om man verkligen ville bli bra i spelet så är man tvungen att lägga ner skit mycket tid vare sig man vill eller inte och detta med att få bättre gear gjorde mig beroende på ett sett. Så nu spelar jag bara singleplayer spel för det mesta, där har man ingen "press" på sig på samma sätt.

Permalänk

över 2 årigt nötande av wow räckte, expansionen gav en liten kick men dog ut rätt fort blev trist

Permalänk
Medlem

1: Tog för myckt tid jämfört med det nöje jag fick ut.
2: Trött på att spela i timmar/dagar utan att se en reward medans man försökte lära sig ett boss encounter (end game raids).
3: Problem med rygg axlar och nacke efter så mycke spelande.
4: Spelade Hunter och Hunter var/är så kassa i raids så det kändes värdelöst att raida bara för att köra distracting shoot och göra medioker dps.

Tog ett break på 6mån men är nu tillbaka på egna vilkor och lirar betydligt mindre.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Ett jättebra spel som helt enkelt tar upp för mycket tid av ens liv. Man måste lägga ner för mycket tid helt enkelt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Slutade för att jag behövde lägga mer tid på skolan och i samma veva träffade jag min nuvarande flickvän som jag lägger större delen av min fridtid på.

Saknar det ibland dock, hade riktigt kul med polarna, men det finns annat i livet som är viktigare.