Permalänk

En stock snus (500gram) Sedan vet jag inte mer, ett par sköna strandsandaler kanske? *längtar bort*

Permalänk
Hedersmedlem

Liten yxa
kniv (med lite andra verktyg i förstås)
någon form av kokkärl
tunnt starkt rep
fiskelina? (är fiskallergiker så fiska lär jag inte göra...)
Eldstål

Nåt mer går säkert att packa ner, men detta bör i alla fall underlätta överlevandet en aning.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Om jag kan få in ett helt ekosystem på 1kg så varför inte?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Tandkräm samt Tandborste så mycket jag kan därefter en nagel klippare och en machete sen nått man kan slippa Macheten med,anlednigen att jag vill ha massor av tanborstar och tandkräm är det att ,Urgh tänk sitta där med värsta tandvärken och inte borstat sina tänder på flera år, sen naglar och det lär ju växa hel tokigt så får man nageltrång kanske Urgh. sålänge man har en kniv iaf det kommer man långt på kokärl hade underlättat också då man kan koka vatten.

Sen efter några år blir man ''One whith nature'' och är en riktig''Predator'' hoppar runt i jungeln som tarsan och lever ett helt helvete haha:P

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Hur skulle ni strukturera upp erat läger? om vi säger att ön ser ungefär ut som den i lost fast modellen mindre. minus "dom andra"

Permalänk
Medlem

Skulle nog välja 1 kg extremt näringsrikt, proteinrikt (men minus salt) torrfoder. Vatten finns ju och blanda ut med och salt finns i havsvattnet. Så klara man sig den första tiden iaf. Yxa skulle ha varit bra men bara yxan väger väl ändå mer än ett kilo så det går nog inte. Istället tar jag och hugger till nån sten eller vad jag nu hittar och sätter på en träpinne. Med den bygger jag en hydda och en flotte med ett fiskenät av material som jag hittar på ön. Ett spjut av trä borde inte va så svårt att göra heller om jag ska jaga eller fiska på grunt vatten. Sen lär det gå att salta fisk och torka kött i solen så man kan bunkra upp lite. Kanske finns lite kokosnötter och frukt att äta också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Sen efter några år blir man ''One whith nature'' och är en riktig''Predator'' hoppar runt i jungeln som tarsan och lever ett helt helvete haha:P

Hehe, ja Lite ensamt bara...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Tror ni har missat något. Ett fiskenät väger typ snarare 1-2kg än 0.1kg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Tror ni har missat något. Ett fiskenät väger typ snarare 1-2kg än 0.1kg.

finns ju annars små och klenare fiskenät man satsar inte direkt på 110kg tonfisk

Permalänk
Medlem

Tänkte du fånga akvariefisk eller?

Permalänk
Medlem

Det beror ju VÄLDIGT mycket på vad det är för o man ska leva på.
Men om det skulle vara den klassiska stillahavsön med viss möjlighet till att samla mat(typ bär/frukt och fisk) så skulle jag nog ta med detta:

Multi-tool
Eldstål
Någon slags lätt machete. Det är nog det som är bästa att hugga med kontra vikten.
En liten, lätt presening
En lite påse med frön! vet inte riktigt vad som är bäst och effektivast att olda men. Ingen annan som har tänkt på detta? Väger ju i stort sett inget heller.
Någon form av kokkärl, förslagsvis i aluminium för att minka vikten och för den inte ska rosta sönder.

Detta borde man kunna få ihop till ungefär ett KG.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekz0r
En lite påse med frön! vet inte riktigt vad som är bäst och effektivast att olda men. Ingen annan som har tänkt på detta? Väger ju i stort sett inget heller.

Jo, jag tänkte på det också. Det är rätt smart å ha med.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

1KG sten.