CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem

Har någon som har spelat demot märkt om man får en dålig FPS med en uppklockad core duo?, de sa ju att quad var att föredra men, men...

Visa signatur

__________________
Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz @ 3.36GHz 24/7 med en Scythe infinity | Asus P5K-E wifi | Gigabyte 8800gtx 768MB 576/ 1800mhz | Corsair 2048MB XMS2-6400 800MHz@840mhz | Corsair HX 520W | Antec P180 | 2 st 160GB HDD | Audigy 2 ZS Gamer

Permalänk

Utifrån de få screenshotsen jag har sett i tråden ser det verkligen inte revolutionerande ut. Ser ut som Far Cry.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Utifrån de få screenshotsen jag har sett i tråden ser det verkligen inte revolutionerande ut. Ser ut som Far Cry.

Så du utgår från screenshots?

Har din skärm samma upplösning som bilderna?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Utifrån de få screenshotsen jag har sett i tråden ser det verkligen inte revolutionerande ut. Ser ut som Far Cry.

Jag tyckte också att det såg lite blekt ut på bild så att säga, men det är helt annorlunda in-game.

Det ser faktiskt kanonbra ut på medium, men på high ser det fantastiskt ut.

Very high är inte ens lönt att testa med min slöa X2:a.

Detaljerna och effekterna i Crysis är vansinnigt bra. Det är nästan att det rycker lite i brallan.

Permalänk

Som många redan förstått, det är far cry med superkrafter och ny grafik. Inte så underhållande på mediumgrafik iaf. Inget speciellt revolutionerande, förutom att det hackar till då och då.

Permalänk
Medlem

Så där spelat igenom en gång o lekt med graifk inställningar ett antal gånger.

Crysis väljer very high hela tiden, o det har jag bara tagit bort, kört med allt på high. Och anti allising på 4x o 8x. Flyter väldigt bra, förutom att första gången jag gjorde ändringarna crasha spelt. andra gången blev alla gubbar inkl min egen gråa. Får väll se vad som hänger när jag start up på nytt igen sen.. SÅ lite små buggigt är väll spelet. Men gud va sköj o vilken grafik när det funkar. Hur snyggt som helst.

Sen får jag lov att säga att jag gillar hur AI funkar, är inte som i andra spel. Visst har det varit lite buggar med gubbarna med. MEn i det stora hela är jag mycke imponerad hur de reagerar på dig, Gömmer sig, springer o hämtar backup om du tar ut en av deras polare så springer den andra tillbacka mot basen för att larma. Gömer du dig hus så kommer granaterna flygande osv osv.

Ja glad jag har det pre-ordat. för detta var faktiskt riktigt sköj.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Som många redan förstått, det är far cry med superkrafter och ny grafik. Inte så underhållande på mediumgrafik iaf. Inget speciellt revolutionerande, förutom att det hackar till då och då.

Så det flöt på ok med din rigg på medium?? då finns det ju hopp för mig
Visst är detta spel hypat, men jag personligen gillade verkligen FarCry, så då kanske jag även gillar detta?

Permalänk

Hmm.. blir att köra på min 19 tums skärm istället vad jag har förstått av alla inlägg i den här tråden...
Där borde det flyta iaf.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Detta är pinsamt. Hur fan motiverar Crytek att de släpper ett spel som är knappt spelbart på en dator för ~20k?

Vilket kvalificerat skitsnack.

Jag har slängt ihop min dator för en tiondel av det ( 2000:- ) och här flyter det riktigt fint (på medium).

Att sedan vissa människor har psykiska problem och får anfall då de spelar på något annat än 1920*1440 i upplösning och på högsta inställningar säger mer om dessa fjollor än Crytek.

Spelet verkar grymt kul. Lagom krävande och riktigt snyggt. Tummen upp för Crytek.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Så det flöt på ok med din rigg på medium?? då finns det ju hopp för mig
Visst är detta spel hypat, men jag personligen gillade verkligen FarCry, så då kanske jag även gillar detta?

Ops, nej jag har en core 2 duo och x1950 numer Kanske borde uppdatera den där signaturen nu när du påpekar det.

Men visst kan det vara ett underhållande spel, jag har bara testat demot som hastigast. Ska ge det en chans någon dag framöver.

Permalänk
Medlem

Vad ska man skriva i consolen för att se fps?! Hittar ingen stans, men såg på någon bild här som någon postat att de hade skrivit in de... Mitt Fraps vägrar nämligen att fungera, så måste använda mig av in-game mätaren eller någon annan. Tips?!

//T

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Utifrån de få screenshotsen jag har sett i tråden ser det verkligen inte revolutionerande ut. Ser ut som Far Cry.

Att se på en bild jämfört med att sedan spela spelet på fulla inställningar är inget vad du har sett tidigare.. det kan jag lova.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Vad ska man skriva i consolen för att se fps?! Hittar ingen stans, men såg på någon bild här som någon postat att de hade skrivit in de... Mitt Fraps vägrar nämligen att fungera, så måste använda mig av in-game mätaren eller någon annan. Tips?!

//T

r_displayinfo = 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Ops, nej jag har en core 2 duo och x1950 numer Kanske borde uppdatera den där signaturen nu när du påpekar det.

Men visst kan det vara ett underhållande spel, jag har bara testat demot som hastigast. Ska ge det en chans någon dag framöver.

heh, jo, men jag kommer nog kunna spela det på typ lägsta ändå

Permalänk
Medlem

jag har spelat demot nu.

jag får Min 8, Max 23, Avg 15.4 fps på 1280x1024 och allt på very high

och Min 5, Max 12, Avg 8.6 fps på 1280x1024 och allt på very high och AA 16xQ

Och då är jag på de stället där solen komer fram.

Men allt ställs om till very high när jag tar optimal settings.
Så då borde jag väll få lite bättre flyt med min dator eller?

Visa signatur

Intel Quad core Q6600 2,4 Ghz | Asus 8800GTX 768 MB | 4 Gb PC2-6400 800 Mhz | Asus P5N32-E SLI PLUS

Permalänk
Medlem

Har precis spelat igenom demot. Mycket trevligt spel
Låg runt 25-30 fps i high och 1680*1050 utan aa.

Fan vad jag fick tillbakablickar till de första Lost avsnitten precis i början av demot

Permalänk

Har kört de igen nu och det är skitkul kör allt på high utom texture settings i 1336*768 helt hackfritt det flyter på riktigt bra, fan vad härligt det är.

Permalänk
Medlem

jag har oxå spelat igenom det nu. Det var spelbart på 1024x768 med allt på medium utan AA och det såg otroligt bra ut. Kan bara tänka mig hur det ser ut med allt på högsta.
Snacka om att det var roligt att köra sönder husen med jeepen...

Permalänk
Medlem

Finns det inga fusk? Man bränner ju ammo så det står härliga till.

Ett allammo-trick skulle sitta som en fläskläpp. Kul att brassa sönder lite på måfå.

Permalänk
Medlem

Ni som har spelat crysis demot, vad har ni o säga hur det kommer och flyta och vad för inst man kan se emot med AMD x2 6000+, 2-4gb ram och 8800gt kortet ?
Inge ide o testa med ett x700pro kort och en 3.0ghzare med 1024 ddr :S

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut för mig:
http://www.mediamonster.se/games/crysis/crysiscores.jpg

Så något är på tok fel, bara en kärna som sagt som verkar användas "som den ska". Detta är Dx9-läget i Vista, kör jag Dx10 så får jag ungefär 5 fps på high.
Ingen som upplever samma sak?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd

Kan väll säga hur det går för mig i prestanda med mitt piss

Core2Duo E6300
Nvidia 7900GTO
2gb ram
Inget klockat.

1280x960
4x AA
Allt på Medium

10-20fps genom demot

800x600
0x AA
Allt på low
90-150fps genom hela demot

Tycker ändå det fungerade rätt bra på mitt skit, inte precis bra grafik eller kraftfull cpu man har.

Var skittrist med 10-20 fps kan man väll säga
Sen med 100+ då blev det jävligt roligt.

Jag är inte så grafik kåt så tar hellre fin framerate än looks, under 60 så spelar jag inte ett FPS, ren sirap.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Så här ser det ut för mig:
http://www.mediamonster.se/games/crysis/crysiscores.jpg

Så något är på tok fel, bara en kärna som sagt som verkar användas "som den ska". Detta är Dx9-läget i Vista, kör jag Dx10 så får jag ungefär 5 fps på high.
Ingen som upplever samma sak?

Samma för de flesta. Min processor arbetar bara i 30% jämfört med i betan som arbetade i 70-80%

Permalänk
Medlem

Alltså Nvidia släpper en enkom x64 drivrutin för demot av Crysis och då går det inte att göra demot i 64bit utan att det låser sig hela tiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Allt på high och AA på 4x, snittar runt 20-25 fps.. helt spelbart då det inte blir samma fps-drops till <10 fps som i MP-demot, men ändå störande att man inte kan maxa (eller ens komma nära max AA) med en (mer eller mindre såklart) optimal setup i dagsläget... hoppas att ytterligare optimering görs tills retail så man kan spela med iaf 4x aa och 1680*1050 i very high...

Skönt att man spelade igenom hela demot på fyllan och inte minns något... Får spela igenom det igen. Något som jag minns är dock att jag tycker single player känslan sög hårt jämfört med multiplayer. Kan ha varit för jag var sjukt kass på att sikta av olika anledningar... Men ingen annan som håller med om att vapen/skjut-känslan var lite annorlunda än i MP-betan?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

verkar ha same problem, hackar sönder hela tiden trots allt på low :/. ngt man kan göra åt det ?..

Pentium D @ 2.9-3.0Ghz
1024ram

7300 SE core@450mhz .
Memspeed@526. allt enl. nvidia själv

kan tilläggas att GPU'n har taskig kylning och är varm.
nu är det ju problemet anser ja, taskigt kort å varmt
även att skiten sitter i en F-S Scaleo J burk :/

Permalänk
Medlem

Fullt spelbart med allt på medium för mig (dator i sig), blev förvånad över hur bra det flyter.

Hade stora problem med exe-filen dock, fick använda winrar för att packa upp den.

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+ AM2| DFI Infinity nF Ultra II M2 | 4 x 512MB 5400 | Sapphire X1900GT | 550W XilencePower | 500GB x 2 + 160GB Seagate | CoolerMaster Centurion 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
verkar ha same problem, hackar sönder hela tiden trots allt på low :/. ngt man kan göra åt det ?..

Pentium D @ 2.9-3.0Ghz
1024ram

7300 SE core@450mhz .
Memspeed@526. allt enl. nvidia själv

kan tilläggas att GPU'n har taskig kylning och är varm.
nu är det ju problemet anser ja, taskigt kort å varmt

Köpa ny rigg? :/

Permalänk
Medlem

har testat lite nu med nya drivrutinerna, det blev ganska stor skillnad

1280*1024 --- NO AA --- NO AF (Har CRT så känner inte att jag behöver det heller)

Allt på High i WIN XP 32 mellan 25-35fps

drar ner shader på Medium mellan 43-55fps
drar ner shader på Low mellan 60-90fps

så det blev helt klart mycket bättre för mig! (vill inte veta hur dålig fps jag hade förut :S )
ska prova klocka lite nu få se om det blir någon större skillnad!
(dator ser ni i sign, kör just nu processorn i 3,2 men graffet är oklockat.)

återkommer med klock resultat!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Köpa ny rigg? :/

tyvär kan ja inte det då jag är fattig och morsan hittar ja inga ord för hur "korkad" hon e.. alltså hon vägrara lyssna på mig ang. datorer bla.. :'(!

edit. ja klockade kortet litegrann, får se va som händer
ska planet vara mörkt eller ljust:P? andra gången var det ljust..
men hackar lika mkt trots liten klock