CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Jag var rädd att min gamla trötta CPU skulle börja gråta, men den jobbar på fint utan att klaga.

Helt ok prestanda med allt på high, förutom medium på shadows och post processing.

Spelkänslan är helt underbar. Goa köttiga vapenljud! Maken till detaljrikedom har väl aldrig skådats. Bakgrundsljudet med alla "naturljud" är också grymt.

Kul när ett så hypat spel faktiskt levererar.

Nu behöver vi bara nya fläskiga grafikkort. Att kunna spela det här spelet på very high i sisådär 50 FPS kommer nog att framkalla en gåshud som aldrig lägger sig.

Ja kraftigare grafikkort har vi behövt länge. 8800GTX släpptes för snart ett år sedan.

Varför har denna tråd blivit sticky? Finns det någon moderator med godkända argument?

Permalänk
Medlem

Lirade just lite demo, och döm min förvåning att jag faktiskt får ca 25 FPS med alla inställningar på medium och 1680x1050

Däremot märker jag ett jädrigt skumt problem: Mina in-kommandon kan ibland fastna och inte reagera alls, eller bara reagera en halvsekund efter att jag tryckt osv. Någon som märkt detta? Alla röster ligger också helt fel. "Cloak engaged" sägs först när energin redan är slut, och först ett tag efter att den övergått till maximum armor så får jag detta bekräftat.. Även radiotrafiken är helskum, min röst avbryter hela tiden kaptenens och kartindikatorerna kommer långt före jag får radiotrafiken osv..

Någon som märkt detta? Är alltså SP-demon jag pratar om...

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Nyrostad jag har kört sp demon ja me nu,men för mig funnkade det utmärkt, hade inga problem alls.

BTW jag kan köra detta spel på allt i medium 1280x768, när jag ändrade till 1280x1024 så började de små lagga lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Lirade just lite demo, och döm min förvåning att jag faktiskt får ca 25 FPS med alla inställningar på medium och 1680x1050

Däremot märker jag ett jädrigt skumt problem: Mina in-kommandon kan ibland fastna och inte reagera alls, eller bara reagera en halvsekund efter att jag tryckt osv. Någon som märkt detta? Alla röster ligger också helt fel. "Cloak engaged" sägs först när energin redan är slut, och först ett tag efter att den övergått till maximum armor så får jag detta bekräftat.. Även radiotrafiken är helskum, min röst avbryter hela tiden kaptenens och kartindikatorerna kommer långt före jag får radiotrafiken osv..

Någon som märkt detta? Är alltså SP-demon jag pratar om...

Händer mig med. Om man t.ex. springer rakt fram sen vill svänga så fortsätter han rak fram. Spelar också i 1680x1050 och allt på medium och tycker det flyter på utan problem med bara pytte lite småhack i vissa stunder.

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiOnaS
Nyrostad jag har kört sp demon ja me nu,men för mig funnkade det utmärkt, hade inga problem alls.

BTW jag kan köra detta spel på allt i medium 1280x768, när jag ändrade till 1280x1024 så började de små lagga lite

Har också liknande problem med att musen/ tangentbordet är lite efterblivet. Händer dock endast när jag kör på väldigt höga inställningar. Verkar vara ett drivrutinsproblem.

Permalänk

alltså spelet vart ju mer krävande på intels C2D prollar ja alltså de som går i original klock samt 8800 korten mot vad som sades att detta var tillräckligt för spelet m,en det var ju inte så

eller har jag fel?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
alltså spelet vart ju mer krävande på intels C2D prollar ja alltså de som går i original klock samt 8800 korten mot vad som sades att detta var tillräckligt för spelet m,en det var ju inte så

eller har jag fel?

Ja det verkar så, det är helt klart något fel som jag hoppas de patchar väldigt omgående efter att spelet har kommit ut. Underligt eftersom de har arbetat nära just Intel och nVidia för att optimera på en sådan plattform, men tydligen så har det begåtts något misstag någonstans på vägen. Men så är det ju ofta, så med lite patchar och tålamod så blir antagligen spelet lite bättre än bäst.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
*Edit* Riktat till ampariii
Jag ahr aldrig i hela mitt liv rört mig i en editor innan så jag har inte en aning om hur det skulle gå till
Det är inte så svårt att lägga till saker, bara att öppna mapen, leta sig dir där man vill ha grejerna och placera ut de på marken och spela.

Det jag inte förstår är hur navigerar man inne i editorn? Alltså Piltangenterna går man in och ut med hur går man fram och tillbaka?

Vad heter snipern? Har lärt mig lite nu men hittar den inte

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

PrecisonRifle har jag för mig det står.... vet inte riktigt hur man ändrar ammo osv än så jag brukar lägga ut ett gäng så man har lite ammo med. Glöm inte att lägga ut lite scopes som du kan mounta med
Observera att det geväret är ganska kraftigt och har ett enligt mig jävligt gött ljud så ljuddämpare är nog inte att tänka på.

Lirat lite "normalt" nu på Delta svårighetsgrad och det kräver lite mer stealth än på Normal men än har jag inte blivit träffad.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Ja kraftigare grafikkort har vi behövt länge. 8800GTX släpptes för snart ett år sedan.

Jepp, G80 är gammal nu, men den har åldrats med värdighet.

Crysis är brutalt mot grafikkortet, och en ynka överklockning från 620/1600 till 660/1800 MHz gav en fin boost med mitt GTS 640. Eller fin och fin, men 4 FPS extra är inget man fnyser åt i det här spelet.

Processorn verkar inte belastas särskilt hårt, och det är jag glad för. Min X2 3800+ blir knappt svettig.

Det blir nog ett 8800 GT så fort de finns i lager. Bort med originalkylaren och på med fetflänsen. Ett GT i 750/2000 lär nog fixa biffen.

Permalänk

Hur fick de demot att flyta under mässorna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunemannen
Hur fick de demot att flyta under mässorna?

De hade bra datorer.

Fortfarande ingen som sett någon haj? Har letat som en galning nu men har inte hittat någon. Jag har ju sett hajar i trailers och filmer... :/

Permalänk
Medlem

Gah ge oss nya high-end grafikkort nu

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Såg i editorn att jagåkade klicka på något som benämndes "shark", dock verkade föremålet i fråga befinna sig under marken av ngn konstig anledning

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunemannen
Hur fick de demot att flyta under mässorna?

Jag har märkt att om man ändrar Shader till Medium fast har allt annat på High så flyter Crysis som vilket annat fps spel som har lanserats inom de senaste månaderna.

Kan det vara så att man körde shader på medium under mässorna och tweakade till några effekter (tex lagt till vatten som rinner av visiret) så det skulle se ut som high? Folk lär ju ändå inte märka ngt när dem inte har något att jämföra med.

Permalänk
Medlem

lekte runt bland filerna och skräddarsydde min egen helikopter
http://youtube.com/watch?v=awZow62mGUE

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Såg i editorn att jagåkade klicka på något som benämndes "shark", dock verkade föremålet i fråga befinna sig under marken av ngn konstig anledning

Finns editorn i demot?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
lekte runt bland filerna och skräddarsydde min egen helikopter
http://youtube.com/watch?v=awZow62mGUE

Haha riktigt snyggt! Men jag måste säga att hugga träd med atomhelikopter är lite osportsligt.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
lekte runt bland filerna och skräddarsydde min egen helikopter
http://youtube.com/watch?v=awZow62mGUE

Haha! En heli med lite fire power. Grymt coolt.

Dags att börja leka lite i editorn.

Permalänk
Inaktiv

Körde allt på loww, utom vatten som var på¨medium och sound på high, men många saker såg riktigt fina ut trots att grafiken var på low! Måste säga att spel/grafikmotorn crytek har konstruerat är överlägsen allt annat som vi har sett finns idag. (verkar inte ha global illumination som stalker dock) älskar detta spelet riktigt mycket. Mycket bra optimerat. Mycket bättre än far cry, bra ljud, mycket bra känsla i vapnen och smarta AI-botar. levde definitivt upp till hypen, och ännu mer! Möjligtvis FPS OTY 2007.

Fanns dock vissa fysikbuggar, när man skjuter av träbitar i luften så börjar dom sväva och hattar/andra mindre objekt kan ibland sväva i luften också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
lekte runt bland filerna och skräddarsydde min egen helikopter
http://youtube.com/watch?v=awZow62mGUE

Jäklar! Schysst! Hur gör man för att zooma in i editorn?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Följande är hämtat från Crysis-Online, http://www.crysis-online.com/forum/index.php?topic=11837.0

Till er som lirar på xp:

Antingen läs tråden på Crysis-Online hur man gör eller ladda hem http://rapidshare.com/files/65472180/Crysis_Pack_High_to_Very...
.
Det är ett paket config-filer som ni ska ersätta de config-filer ni har i er Crysisdemo-mapp med.

De ska tydligen ge xp-användare i stort sett identiskt utseende som DX10 med en ganska liten prestandaförlust. Någon som kan prova och visa screenshots? Har inte tillgång till datorn jag spelar crysis på just nu.

Permalänk
Medlem

Blev mycket snyggare nu xinom thx! Fick 10 mindre fps, snittade 40 förut på high nu snittar jag 35. Men det var det värt.

Visa signatur

Q6600 2048mb DDR2 600 mhz PNY 8800 GTS

Permalänk
Medlem

tog lite jämförelsebilder mellan DX9 High->Very high (tweak) och DX10's riktiga Very high,
http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?pid=238389#p2383...

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
tog lite jämförelsebilder mellan DX9 High->Very high (tweak) och DX10's riktiga Very high,
http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?pid=238389#p2383...

Är det bara jag som inte ser någon skillnad?

EDIT: Ok sorry ser visst skillnad.. Kollade fel bilder!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
tog lite jämförelsebilder mellan DX9 High->Very high (tweak) och DX10's riktiga Very high,
http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?pid=238389#p2383...

Dx10 är snyggare, man ser mer detaljer på te.x tunnorna i vattnet etc

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xinom
Följande är hämtat från Crysis-Online, http://www.crysis-online.com/forum/index.php?topic=11837.0

Till er som lirar på xp:

Antingen läs tråden på Crysis-Online hur man gör eller ladda hem http://rapidshare.com/files/65472180/Crysis_Pack_High_to_Very...
.
Det är ett paket config-filer som ni ska ersätta de config-filer ni har i er Crysisdemo-mapp med.

De ska tydligen ge xp-användare i stort sett identiskt utseende som DX10 med en ganska liten prestandaförlust. Någon som kan prova och visa screenshots? Har inte tillgång till datorn jag spelar crysis på just nu.

Gissa om man skall prova sedan med nya grafikkortet! Tackar!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Dx10 är snyggare, man ser mer detaljer på te.x tunnorna i vattnet etc

hah, är typ 3 pixlar som är lite ljusare på dx10-bilden bilderna är inte tagna vid precis samma ögonblick heller så kan bero på det också

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Hmm, vem behöver Direct X 10? Det är knappt någon skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
PrecisonRifle har jag för mig det står.... vet inte riktigt hur man ändrar ammo osv än så jag brukar lägga ut ett gäng så man har lite ammo med. Glöm inte att lägga ut lite scopes som du kan mounta med
Observera att det geväret är ganska kraftigt och har ett enligt mig jävligt gött ljud så ljuddämpare är nog inte att tänka på.

Lirat lite "normalt" nu på Delta svårighetsgrad och det kräver lite mer stealth än på Normal men än har jag inte blivit träffad.

Helt riktigt, kallas dock "DSG1" i Editorn.
Sedan om du vill slippa ha 100 sådanna ligga över backen så kan du ändra "Respawn till true, och Timer till 0 Under katerogin "Entity Properties" Då kommer vapnet respawn på backen dirket efter du plockat upp det.

ElWeed, du snurrar på mushjulet för att zooma in