CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monoman
SPOILERFRÅGA!!!!

Jag är inne i alienskeppet och svävar omkring planlöst nu, är inne i en lång tunnelliknande utrymme där det stängs stora energifält ibland och en stor "pelare eller rör" kommer upp snett från sidan ibland.
Jag har skjutit alla blåa aliens men hittar ej vart jag ska, har nog spenderat 3 timmar där nu och börjar bli rejält less.

Nån som fattar vart jag menar och vet vart jag ska ta vägen?

Dold text

SPOILERFRÅGA!!!!!!

Du skall bara "sväva" igenom hela "rummet", du skall alltså helt enkelt till den motsatta änden ifrån den du kom in till rummet via... där finns en utväg (har för mig att det är en sån där partikel-transport-tunnel, dom som blåster åt fel håll (dock inte denna) så man inte kan komma in i dom

Dold text
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Lika som Monoman har jag fastnat tror jag. Jag är inte säker.
SPOILERVARNING!

Jag har nyss dödat den här korean-bossen med minigun. Gruvan börjar rasa in och de andra lyckas fly men jag blir kvar. Sen tar jag mig en bit fram där jag sen stöter på den första alien som man skjuter ihjäl. Jag simmar mig fram till ett stort globliknande rum, ut ur vad som ser ut som ett öga ur ett stort alienliknande huvud. Letar runt efter en utgång och testar det andra ögat ur det här huvud-liknande saken som sitter mot ena väggen. Alltså det andra ögat bredvid det ögat som jag kom in från.

Jag kan ju redan fråga nu. Är jag på rätt väg då?

När man försöker simma mot någon form av ström som trycker en tillbaka när man precis har kommit in i det här "ögat" så använder jag "maximum speed"
och simmar mot strömmen. Jag kommer till slutet på den här korta tunneln och möts av en vägg bara. Sen ser jag ett litet svart hål som jag simmar in i. Då blir hela bilden plötsligt grönaktig. Som att jag har hittat en bugg i spelet. jag kollar runt lite och ser ett liiiiiitet litet hål i svagt skiftande färg jämfört mot den annars grön-blurriga bilden. Jag simmar och simmar och simmar och ser att hålet blir större och större. När jag kommer fram till det hålet så kommer jag in i ett liknande rum som globen-rummet som jag var vid tidigare.

Jag letar mig i alla fall tillbaka till rummet som jag fastnade i hissen i, men det här rummet är vattenfyllt nu i alla fall. Här är jag nu och hittar ingen utgång.
Detta är alltså samma rum som jag tidigare mötte korean-bossen som hade minigun tror jag. Jag hur som helst, jag är i samma rum som den krashade hissen är i alla fall

Vart ska jag nu?
Är jag på rätt väg eller var det någon konstig bugg som jollade till det för mig?

Dold text
Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Lika som Monoman har jag fastnat tror jag. Jag är inte säker.
SPOILERVARNING!

Jag har nyss dödat den här korean-bossen med minigun. Gruvan börjar rasa in och de andra lyckas fly men jag blir kvar. Sen tar jag mig en bit fram där jag sen stöter på den första alien som man skjuter ihjäl. Jag simmar mig fram till ett stort globliknande rum, ut ur vad som ser ut som ett öga ur ett stort alienliknande huvud. Letar runt efter en utgång och testar det andra ögat ur det här huvud-liknande saken som sitter mot ena väggen. Alltså det andra ögat bredvid det ögat som jag kom in från.

Jag kan ju redan fråga nu. Är jag på rätt väg då?

När man försöker simma mot någon form av ström som trycker en tillbaka när man precis har kommit in i det här "ögat" så använder jag "maximum speed"
och simmar mot strömmen. Jag kommer till slutet på den här korta tunneln och möts av en vägg bara. Sen ser jag ett litet svart hål som jag simmar in i. Då blir hela bilden plötsligt grönaktig. Som att jag har hittat en bugg i spelet. jag kollar runt lite och ser ett liiiiiitet litet hål i svagt skiftande färg jämfört mot den annars grön-blurriga bilden. Jag simmar och simmar och simmar och ser att hålet blir större och större. När jag kommer fram till det hålet så kommer jag in i ett liknande rum som globen-rummet som jag var vid tidigare.

Jag letar mig i alla fall tillbaka till rummet som jag fastnade i hissen i, men det här rummet är vattenfyllt nu i alla fall. Här är jag nu och hittar ingen utgång.
Detta är alltså samma rum som jag tidigare mötte korean-bossen som hade minigun tror jag. Jag hur som helst, jag är i samma rum som den krashade hissen är i alla fall

Vart ska jag nu?
Är jag på rätt väg eller var det någon konstig bugg som jollade till det för mig?

Dold text

Jag är helt säker på att jag aldrig simmade MOT någon ström, utan bara följde med en, och så hamnade jag i ett stort rum. Där väntade jag en stund och utforskade ett minimalt område, tills jag blev uttråkad och utforskade hela stället, då började spelet röra på sig igen och en massa aliens började inta rummet, efter att dem var nere öppnas en dörr till nästa "rum".

Jag menar alltså att du gjorde fel någonstans där i början, följ med den första strömmen och leta runt i det stora rummet, utforska allt/vänta en lång stund tills alla aliens kommer in dit.

Dold text
Permalänk

Hur fan reggar man sig om man vill köra online ?

När ja ska skapa ett account så står det bara, att koden stämmer inte över ens med E mailen ?!

Orginalspel givetvis.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

tror KANSKE att du måste skriva in ditt E-mail pass.
sen började de bugga för mig så jag kom inte in på några servrar, fick nånting om "server identification failed". de fixade sig om man gick in på skivan och skrev in reg-coden igen på filen "Crysis_code".
Undrar fortfarande vart fan man ska skriva pre-order koden...

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk

inne i alien prylen gäller det bara att följa de så passagerna, aldrig simma mot nån ström, man måste aldrig heller trycka på knappar... det gäller bara att hitta rätt "dörr"...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Jag har kollat dom 5 senaste sidorna men vill inte kolla mer eftersom folk glömmer spoilers osv.
Jag har en c2d e6600, x1950xtx 512mb, 2gb minne, vista och undrar mest vad nån med ungefär samma burk kör med för inställningar?

jag har tagit hem en uppdatering till vista som tydligen skulle vara viktig och uppdaterat ati drivers till senaste. Jag har inte hunnit kolla fps ännu men det känns som min burk borde prestera lite bättre i spelet.
Finns det nån chans att någon skulle vilja sammanfatta tips o tricks, patchar o uppdateringar som finns för att få ok fps i ok grafik?

Det kanske är mycket begärt men stort tack till den som pallar.

Visa signatur

Asus P6X58D-E | Core i7 950 | 12GB Corsair XMS3 | 120GB OCZ Vertex 2 ssd | Zotac GTX480 | Corsair 750W HX | Antec P183 | Cooler master V8 |

Permalänk
Medlem

Jag kör på high (1280*668 leker fortfarande med res. dock) på allt förutom Objectdetail, shadows och volumeric på medium. Har dessutom satt :
sunshaft=1
colorgrading=1
Useedge=2
motionblur=0
DoF=2
SSAO=1
HDR
(och inställning för detailjerad berg tex)

Har en FPS på 40-70

Finn en låg upplösning som faktiskt blir bra kvalitet på 19" tft även fullscreen men ska köra på en HD-ready TV i helgen.

Permalänk

Jupp, jag kör på nästan samma inställningar som Pilzner, fast i upplösningen 1440x900 och utan några config-tweaks (Har inte pallat pilla något där än). Ligger på klart godkänd fps 30+. Jag kör dock i XP.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Nya drivvar från både nVidia och ATi: http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.131548

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk

Fått ett störande problem. När jag startar upp crysis får jag inte spelet riktigt i helskärm längre, ser aktivitetsfältet längst ner och det slöar ner som f*n, någon annan som har fått detta? Kör med senaste drivrutin 169.09 . Får väl prova
en annan drivrutin kanske.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Fått ett störande problem. När jag startar upp crysis får jag inte spelet riktigt i helskärm längre, ser aktivitetsfältet längst ner och det slöar ner som f*n, någon annan som har fått detta? Kör med senaste drivrutin 169.09 . Får väl prova
en annan drivrutin kanske.

Brukar också få så ibland. Gå in i options och kryssa för "Fullscreen" bara så löser det sig.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk

Jag fick inte Crysis idag från komplett.se. Jag vart straffad för jag var så dum och köpte spelet ärligt. När ska de fatta att man inte kan ha spelsläpp på fredagar. Jag är rätt trött nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Brukar också få så ibland. Gå in i options och kryssa för "Fullscreen" bara så löser det sig.

ah glömt att kika där, hade avbockat sig av någon anledning. Tack för tipset
hehe hade annars glömt att kolla på det första stället man bör kolla:P

Bara lira vidare i detta magnifika spel;)

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Hur flyter crysis för er som kör med ett gts kort 320 resp. 640 mb? tänkte köpa mig ett gts för gtn kommer inte att finnas i lager ett bra tag framöver..

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dookan
Hur flyter crysis för er som kör med ett gts kort 320 resp. 640 mb? tänkte köpa mig ett gts för gtn kommer inte att finnas i lager ett bra tag framöver..

Jag kör med 320MB (resten av burken i sign) och jag tycker att det är helt spelbart i 1280x1024 med Very High-tweaket för XP, 169.09 forceware samt 16xQ AA. Alltså är spelet helt maxat för mig, och jag ligger väll på ungefär 15-30 fps hela tiden, vilket är helt okej för detta spelet. Tack vare motion blur så märker man inte av allt hackande.

Permalänk
Medlem

thx då skulle jag klara mig rätt fint med min sign oxå då ju hur mkt är SP på dagens gts ?? skulle den nya gts vara på 112 i sp ?

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem

Hur tror ni Crysis kommer funka på följande dator:

AMD x64 X2 4200+
1GB DDR2 PC5400
ATI Radeon 1950 XT 256MB DDR3 256-bit

Är det värt att köpa det med den datorn?

Visa signatur

Citera gärna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UsEd
Hur tror ni Crysis kommer funka på följande dator:

AMD x64 X2 4200+
1GB DDR2 PC5400
ATI Radeon 1950 XT 256MB DDR3 256-bit

Är det värt att köpa det med den datorn?

Varför inte ladda hem demo och testa? <.<

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Fråga om hur F** man dödar en viss sak!!!

[spoiler]
Jag har försökt nu i ca 1 h att få lock on med mitt stora fina Nucelar-gevär, men det vägrar, det går inte. hur tusan skall man göra måste man skjuta direkt efter att skölden är borta?? jag vet ej vad jag skall göra snälla help me.

Permalänk

men fan, SLUTA FRÅGA OM DET KOMMER FUNKA PÅ ERAN DATOR, jämför med dom som redan har frågat och fått svar samt oss som redan har sagt vilka inställningar vi har och kolla på våra system i sign... kan vi återgå till att disskutera själva spelet? tack

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazy_bow
Fråga om hur F** man dödar en viss sak!!!

[spoiler]
Jag har försökt nu i ca 1 h att få lock on med mitt stora fina Nucelar-gevär, men det vägrar, det går inte. hur tusan skall man göra måste man skjuta direkt efter att skölden är borta?? jag vet ej vad jag skall göra snälla help me.

Sikta på kanonerna på sidan så ska den låsa sig på dem.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazy_bow
Fråga om hur F** man dödar en viss sak!!!

[spoiler]
Jag har försökt nu i ca 1 h att få lock on med mitt stora fina Nucelar-gevär, men det vägrar, det går inte. hur tusan skall man göra måste man skjuta direkt efter att skölden är borta?? jag vet ej vad jag skall göra snälla help me.

Skjut sönder den stora luckan med missiler först, sen siktar du in super-duper-nuke vapnet tills den låst sig!

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack så mycket för tipsen, men jag måste ha ngn sorts bugg för det går inte att få lock on

Permalänk

Nån som vet några cheats ? typ God mode och alla vapen ?? och hur man slår på dom

Och hur fan skapar man ett internet account ???

Står Password doesent match Email adress ? vafan menas ?

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med en grejj.

Spoilervarning!

När man ska skydda "prophet nere" i ishålet där alla i marinen är frysta, har förstört alla smårobotar o ska ta prohet därifrån innan han fryser ihjäl...men vart ska man gå??han sitter bara kvar inne i containern o det finns ingenstans att ta vägen?

Dold text

[/B][/QUOTE]

Permalänk
Avstängd

Hur fan dödar man huntern?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Jag kör på high (1280*668 leker fortfarande med res. dock) på allt förutom Objectdetail, shadows och volumeric på medium. Har dessutom satt :
sunshaft=1
colorgrading=1
Useedge=2
motionblur=0
DoF=2
SSAO=1
HDR
(och inställning för detailjerad berg tex)

Har en FPS på 40-70

Finn en låg upplösning som faktiskt blir bra kvalitet på 19" tft även fullscreen men ska köra på en HD-ready TV i helgen.

Hur fixar man så att spelet startar med t ex con_restriction 0 och r_useedgeAA 2? får ju skriva in det varje gång jag startar även om jag trycker apply i options.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dookan
Hur flyter crysis för er som kör med ett gts kort 320 resp. 640 mb? tänkte köpa mig ett gts för gtn kommer inte att finnas i lager ett bra tag framöver..

Flyter på riktigt bra i 1440x900. Kommer inte ihåg exakt inställningarna men ungefär hälften på very high och resten på high. Helnöjd med prestandan.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Har skummat igenom tråden lite snabbt men har inte hittat nån info till mitt problem.
Jag kan inte ansluta till en enda Crysis server i mp läge, får felmedelande: Disconnected from server.
Har testat öppna portar i routern och testat köra som admin men inget hjälper.
Har Vista64 och resten av spelet funkar hur bra som helst.