Permalänk
Robot

Min P182a

Tjena!

Tänkte lägga upp bild på min kära burk och se hur det här fungerar, är helt ny på detta så förvänta er inga high-shots bilder =D

Började lite smått med att pilla ihop sladdarna o drog dem bakom, hade en kompis som hade dragit alla sladdar åt mig o då hade han inte dragit alla kablar bakom utan då var alla sladdar framför mobo, men nu tog jag mig tiden o fixade själv och måste säga att det blev riktigt bra för mig som detta är första gången jag drar sladdar själv

Min dator består av:
Chassi Antec P182
Mobo: Gigabyte DS4
Minnen: Corsair CL4 2GB
Nätagg: Corsair 520w
CPU: Q6600 @ 2.4Ghz stock kylare
GPU: Leadtek 8800GT 512mb
DVDbrännare: Samsung
HDD: 2x320GB Seagate Baracuda

Kan notera också att har tänkt ev lära mig överklocka så kan hända att nya bilder kommer på ny kylare på cpu och grafikkortet, sen den kabinetten som är framför grafikkortet kommer jag sätta dit Noctua 120mm fläkt som jag kommer spänna fast.

Mer bilder inom kort...

MVH Dookan^

Besök albumet: Min P182a av Dookan

Permalänk

Vad är det för speciellt med denna dator?
Jag menar om man ska lägga upp i galleriet så ska det vara något speciellt med burken att den är moddad eller så tycker jag.
Men din är bara en vanlig som min i sign.

8 poäng får du ändå tack vare jag älskar det chassits cleana yta

Permalänk
Medlem

testa 3dmark06? säg resultatet

Visa signatur

Fractal Design R3, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD Phenom II 965BE C3 @3,0Ghz 1,125v, Corsair PC2-6400 4GB 800MHz, GTX 460 1GB SOC, coolermaster 600w, Vertex 3 120GB, Windows 7 64bit...

Permalänk
Medlem

Du får 6P bara för jag har likadant chassi, men kabeldragningen kan förbättras! mycket mera.

Visa signatur

Intel i5 "3.30ghz @ 1.184 v-core" Gigabyte UD2 A-DATA 1333mhz 640gig WD black
550W - Corsair

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfN
Du får 6P bara för jag har likadant chassi, men kabeldragningen kan förbättras! mycket mera.

Hjälp mig ge tips om hur jag kan göra

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Vad är det för speciellt med denna dator?
Jag menar om man ska lägga upp i galleriet så ska det vara något speciellt med burken att den är moddad eller så tycker jag.
Men din är bara en vanlig som min i sign.

8 poäng får du ändå tack vare jag älskar det chassits cleana yta

Finns inget krav på att datorn måste var speciel eller nått annat. De är helt upp till var och en själv att lägga upp sin dator eller kringutrustning om man så känner för de.

Finfint Dookan. Inte så illa faktiskt. Ett tips på IDE kablarna. De finns rundade sånna som ser snyggare ut än original. Skall själv köpa nya då mina är utslitna.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Detta chassi har man ju aldrig sett förut?
Är det något som nyligen släppts på marknaden?

Men det är ett vackert chassi så inget fel på det

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk

o villket nytt o häftigt chassi kul när det kommer någe nytt till gallerit som man inte har set förr

till lägg:

det är säkert bra chassi. men tiden för gallerier är ute för det. nu mer är det ett aldagligt chassi och inte någe specielt alls..

Permalänk
Medlem

Var har olafett sett chassit förut?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
o villket nytt o häftigt chassi kul när det kommer någe nytt till gallerit som man inte har set förr

till lägg:

det är säkert bra chassi. men tiden för gallerier är ute för det. nu mer är det ett aldagligt chassi och inte någe specielt alls..

Yeah! Tillbaka med julgranarna!

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

Är inte ute efter att få massor med beröm, jag vill helt enkelt se hur galleriet funkar så enkelt är de..

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |