SweClockers på Dreamhack Winter 2007

Permalänk
Melding Plague

SweClockers på Dreamhack Winter 2007

En dag har gått på Dreamhacks vinterarrangemang och vi på SweClockers är på plats. Precis som vanligt är Jolt Cola-konsumtionen hög och den klassiska mikrougnsmaten frossas i mängder. På Dreamexpo, utställningsdelen finner man en stor mängd uställare med nya och intressanta produkter att visa.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Första gången jag är på DH! Kan bara säga att det uppfyller alla mina förväntningar^^
Kul med sånna här "intervjuer" keep em up!

Permalänk
Avstängd

Vore skoj o dra på det men det känns som man börjar bli för gammal! kanske när det blir områden för 18+ sen är man lite rädd för stölder!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Hur har han fått tag på nykelbandet och kepsen?
Skulle ge mitt liv för de två!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag har missuppfattat årtalet jag lever i, men är det inte 2007?

Jag har iallafall skit skojj!

Permalänk
Medlem

DH var kul 2001-2002 var där för ett år sedan typ 2006 blev det nogå det var inte kul alls. Folk bråkade å hade sig å skit. aldeles för mö omoget folk inga roliga mäniskor alls förutom dom jag var med då. Men börjar la bli för gammal antar jag (24 bast)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
DH var kul 2001-2002 var där för ett år sedan typ 2006 blev det nogå det var inte kul alls. Folk bråkade å hade sig å skit. aldeles för mö omoget folk inga roliga mäniskor alls förutom dom jag var med då. Men börjar la bli för gammal antar jag (24 bast)

Förgammal är du väl inte. Går ju att ha kul där även med den åldern.

Jag minns när jag var där sommaren 2003, inte lika stort som vinter men väldigt trevligt. Knappt något omoget folk alla höll en trevlig stämning. Det kändes mer som ett riktigt event då. När jag åkte dit igen vintern 2005 så hade allt förändrats. Jag vet inte om DH hängt reklam på förskolan men DH hade invaderats av personer som är omogna och man fick känslan att de var där för att de inte hade något bättre för sig.

Jag har väldigt svårt att tro att det var jag som mognade så enormt på 2,5 år att jag kände en sådan kontrast.

Hur är det i år? Följs ordningsreglerna bättre och hur är stämningen? Svar på denna frågan undanbes från personer som inte varit där innan

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Iår tycker jag det har fungerat bra, sopsäckar vid varje dator som man kan slänga sina saker i, så att allt inte hamnar på golvet. Stora soptunnor man kan slänga sop påsarna i när det börja lukta lite illa :p. Bråk och omoget folk ser man inte så mycket av i år. Maten är väll sådär trots att Team curail (Något så där rättstavat). Nårra skrik med hallå förekommer då och då, men va fan inte sabbar det mycket. Däremot är där en viss Roccat snubbe som har en viss engenskap utav att skrika i micken. Mycket att titta på ´på dreamexpo och jaa det är mycket skoj här på DHW07

MVH Zentix D35

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zentix
Iår tycker jag det har fungerat bra, sopsäckar vid varje dator som man kan slänga sina saker i, så att allt inte hamnar på golvet. Stora soptunnor man kan slänga sop påsarna i när det börja lukta lite illa :p. Bråk och omoget folk ser man inte så mycket av i år. Maten är väll sådär trots att Team curail (Något så där rättstavat). Nårra skrik med hallå förekommer då och då, men va fan inte sabbar det mycket. Däremot är där en viss Robocat snubbe som har en viss engenskap utav att skrika i micken. Mycket att titta på ´på dreamexpo och jaa det är mycket skoj här på DHW07

MVH Zentix D35

Nu har jag aldrig varit på DH, men vad jag har läst så brukar DHW vara lugnare än DHS. Kan vara därför det verkar lugnt ^^

Synd att man jobbar så mycket, annars hade det nog kunnat vara kul att göra åtminstone ett besök där i livet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Trevligt!

Hur har han fått tag på nykelbandet och kepsen?
Skulle ge mitt liv för de två!

Fick dom för att jag ställde upp på intervjuen

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Nu vill jag inte låta som en besserwisser men trodde faktiskt det hette Konsumtion?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memphs
Nu vill jag inte låta som en besserwisser men trodde faktiskt det hette Konsumtion?

Konsumption är korrekt, så du kan vara lugn!

Permalänk
Medlem

Googla på konsumption tack innan du postar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matjen
Googla på konsumption tack innan du postar.

Googlade efter det innan men hittade bara tyska sidor och svenska bloggar vilket inte känns så säkert. Har dock fått klart för mig nu att det är onödig konsumering(?) klassas väl fortfarande inte som något svenskt ord vad jag vet. Nåväl, hade redan fått svar från en tidigare person. Om du vill slippa alla kommentarer som inte hör till nyheten, så tycker jag du ska bespara dig att kommentera som du gör, liksom min, men jag vill bara påpeka det så det inte sker igen.

(!) Tänk innan du postar

Permalänk
Medlem

konsumtion är helt klart den vanligare termen, det verkar däremot som konsumption också existerar, förmodligen en rak "översättning" till svenska från engelska (consumption).

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
konsumtion är helt klart den vanligare termen, det verkar däremot som konsumption också existerar, förmodligen en rak "översättning" till svenska från engelska (consumption).

Ordet med p existerar inte annat än här på swec isåfall... Enligt SAOB eller Svenska Akademins OrdBok här så finns inte ordet "konsumption i det svenska språket; http://g3.spraakdata.gu.se/saob/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matjen
Googla på konsumption tack innan du postar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersj
Ordet med p existerar inte annat än här på swec isåfall... Enligt SAOB eller Svenska Akademins OrdBok här så finns inte ordet "konsumption i det svenska språket; http://g3.spraakdata.gu.se/saob/

hahaha

ontopic så måste jag säga att jag gillar dreamhack. men jag har inte riktigt tid längre plus att allt "hallåande" gör mig irriterad som fan.
Jag håller med folket som tycker att de borde införe en 18+ avdelning.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

sphr hänger på chillberget, störtmysigt här med bollhav och grejer, en av få om inte ensam med kjol och warpdrive-tshirt, rött hår. hälsa om ni ser mig.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
sphr hänger på chillberget, störtmysigt här med bollhav och grejer, en av få om inte ensam med kjol och warpdrive-tshirt, rött hår. hälsa om ni ser mig.

vart ligger "chillberget?"

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
vart ligger "chillberget?"

Chillberget ligger i aktivity uppe i hallen brevid dreamexpo, något hörn. Nära team culinare.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Chillberget ligger i aktivity uppe i hallen brevid dreamexpo, något hörn. Nära team culinare.

man måste ju ha vip kort för att komma dit. Min polare som hade ett stack igår, buhu

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
man måste ju ha vip kort för att komma dit. Min polare som hade ett stack igår, buhu

haha, var fan har du drömt det? finns en activity-area för vanliga dödliga, pingisbord, lufttennis, vrid-fotboll, hängmatta och ett vitt berg med bollhav.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Så man får fortfarande den MSI-påsen med lite reklam som alltid går sönder. trevligt

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Musikälskare

Trevligt trevligt

Synd att man aldrig har varit där, nu känner man sig lite för gammal tyvärr

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
sphr hänger på chillberget, störtmysigt här med bollhav och grejer, en av få om inte ensam med kjol och warpdrive-tshirt, rött hår. hälsa om ni ser mig.

du är alltid lika söt sphr <3

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis ligger och wlanar i bollhavet nu.

Visa signatur

Sugen på en tråkig ordvits?
Fråga mig!

Permalänk

Jag är oxå på DH men man känner sej rätt gammal måste jag säga.
Medelåldern är nog en bit under 18, inte ens jag med min 27 drar upp den.
Stölder är det lungt med, har stripat fast hela burken, inkl alla kablar och allting i bordet med 30 centimers stripes.
Jag sover på hotellet och lämnar allt utom musmattan kvar vid bordet och det har inte försvunnit något ännu.

Nåt som är kasst är att det är på tok för lite mat ställen, det är lång kö vid alla stånd som säljer nåt och toaletterna ska vi inte ens gå in på.

Men i övrigt så är det ju alltid kul med lan

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk

Förr var det bättre eftersom då hade inga 12-åringar egna datorer.
Idag har ju ~12-åringar egna och springer på LAN hit och dit.
Senast jag var på ett större LAN det var år 2003, då var jag bland de yngsta (19 år).
Det var perfekt eftersom man alltid tycker bättre om äldre människor.
Men då tyckte väl de 30-åringarna att jag var en liten fis

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splish
Jag och en kompis ligger och wlanar i bollhavet nu.

hur kommer ni in dit, är alla vips utan mig eller?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

nooooooooo jag missade ju kortet:(

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X